ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه در سرما پوستی سالم داشته باشیم؟

چگونه در سرما پوستی سالم داشته باشیم؟

چگونه در سرما پوستی سالم داشته باشیم؟

هوای سرد و خشک توانایی این را دارد که موجب خشکی، خارش و التهاب پوست ما شود. رعایت نکات زیر می تواند رطوبت طبیعی پوست ما را حفظ کند تا در برابر خشکی فصل زمستان ایمن باشیم.

۱. از دستگاه رطوبت‌ساز استفاده کنید

با استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز ، رطوبت به هوای خشک زمستان افزوده می شود و پوستمان را مرطوب نگه می دارد. این دستگاه را در اتاقی که بیشتر در آنجا هستید، بگذارید.

۲. دمای خانه را تنظیم کنید

زمانی که بیرون هوا خنک است، نخستین کاری که قصد دارید انجام دهید کدام است؟ گرما را بالا ببرید! ولی گرمای مرکزی موجب خشک‌تر شدن هوای خانه می شود. پس برای سلامت پوست خود، دمای خانه را بین ۲۰ تا ۲۲ درجه تنظیم نمایید.

۳. دوش ولرم بگیرید

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

متخصصان توصیه می‌کنند به منظور حفظ رطوبت پوست باید دوش ولرم ۵ تا ۷ دقیقه‌ای داشت. به علاوه زمان شستن دست‌ها هم نباید بیش از اندازه از آب گرم استفاده کرد. چنانچه در موقع شست‌وشو پوست شما قرمز می‌شود معنایش اینست که آب خیلی گرم است. در حالی که طبق نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها شستشوی دست‌ها با آب خنک‌تر به اندازه آب گرم در نابودی میکروب‌ها اثرگذار است و پوست را کمتر تحریک‌ می کند. در صورت استفاده از خشک‌کن دست قبل از اینکه همه رطوبت دست از بین برود، خشک کردن را متوقف نمایید.

۴- پاک‌کننده‌های ملایم و بدون عطر را انتخاب کنید

صابون نامناسب موجب می شود پوست دچار خارش و خشکی شود. برای نمونه، صابون‌های معمولی می‌توانند دارای مواد معطر و اسانس‌هایی باشند که برای پوست تحریک‌کننده است. به جای آن، یک پاک‌کننده حاوی رطوبت و بدون عطر یا یک ژل شست‌وشوی بدن انتخاب مناسبی برای پوست است.

۵- روند مراقبت از پوست صورت را اصلاح کنید

در ماه‌هایی که هوا سرد است، پاک‌کننده‌های مبتنی بر کرم را انتخاب نمایید و از شوینده‌های حاوی الکل که موجب خشک‌تر شدن پوست می شود، پرهیز نمایید. در شب‌ها از مرطوب‌کننده غنی‌تری برای صورتتان بهره ببرید. به علاوه لب‌هایتان را فراموش نکنید. بهره بردن از یک مرطوب‌کننده می‌تواند موجب بهبود یافتن لب‌های خشک و ترک خورده شود.

۶. دستان خود را مرتباً مرطوب کنید

بعد از اینکه دستهایتان را شستید، پوست آن را با مرطوب‌سازی سالم نگه دارید. دکتر استین گلد، متخصص پوست گفته : از یک کرم یا پماد در فصل زمستان استفاده نمایید. در مناطق گرم و مرطوب هم استفاده از لوسیون پیشنهاد می شود. شستشوی دست در ایام سرد سال به جهت خطر مبتلا شدن به سرما خوردگی و آنفلوآنزا و اکنون هم به خاطر شیوع کرونا خیلی مهم است. استفاده از کرم دست پس از هر دفعه شستشو به سلامت پوست دست شما کمک می کند.

۷. ضد آفتاب بزنید - حتی در روزهای خاکستری زمستان

در ایام روشن زمستان، برف اشعه خورشید را تا ۸۰ درصد منعکس خواهد کرد. گول روزهای تاریک زمستانی را نخورید زیرا اشعه ماورای بنفش زیان آور خورشید قادر است در ابرها نفوذ کند و کماکان صدمه وارد کند. لذا مصرف ضد آفتاب در زمستان به اندازه تابستان اهمیت دارد.

۸. لباس مناسب، راحت و ضد خارش بپوشید

خیلی از پارچه‌ها در هوای سرد قادر هستند موجب تشدید خشکی پوست شوند. استین گلد می‌گوید: از تماس مستقیم پشم و لباس‌های خشن با پوست پرهیز نمایید. این نوع پارچه‌ها ممکن است پوست خشک را دچار تحریک و خارش کنند.

۹. به یاد داشته باشید که درست غذا بخورید و هیدراته باشید

یک متخصص پوست گفته است: بعضی مواقع پوست خیلی خشک است، در چنین وضعیتی می شود به وسیله غذاها یا مکمل‌هایی که دارای اسیدهای چرب امگا ۳ یا امگا ۶ می باشند، مثل روغن ماهی و روغن بذر کتان، پوست را مرطوب کرد.

۱۰. لباس‌های مرطوب را فورا عوض کنید

پوشیدن لباس و کفش مرطوب موجب می شود پوست بیشتر تحریک شود و دچار خارش گردد. در صورتی که دستکش، جوراب یا بقیه لباس‌های شما مرطوب شد، فورا آنها را تعویض نمایید.

اگر پس از رعایت این موارد ، هنوز هم در پوست خود احساس خشکی، ناراحتی و ... می کنید، استین گلد توصیه می‌کند از یک کرم هیدروکورتیزون بدون نسخه بهره بگیرید. وی می گوید: چنانچه پس از چند روز بهتر نشدید، با پزشک خود مشورت نمایید. به منظور غلبه کردن بر تاثیرات خشکی زمستان بر روی پوستتان امکان دارد شما به یک مرطوب کننده قوی با نسخه احتیاج داشته باشید.

منبع - ایرنا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده