خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» اشتباهات رایج زمان استفاده از مواد ضد عفونی کننده

اشتباهات رایج زمان استفاده از مواد ضد عفونی کننده

اشتباهات رایج زمان استفاده از مواد ضد عفونی کننده

۱. استفاده از ((نوع غلط)) مواد استریل کننده

تمام مواد بهداشتی استریل دست‌ها، برابر نمی باشند. بهترین ضد عفونی کننده ها آنهایی می باشند که از ۶۰ درصد اتیل یا ۷۰ درصد الکل شکل گرفته باشند تا قادر باشند ویروس‌ها را از بین ببرند. لذا زمان خرید، مطالب روی محصول را بخوانید. بر روی بعضی از محصول‌ها نوشته شده که روی باکتری‌ها اثر می گذارد یا ویروس‌ها. باید به این مسئله دقت زیادی کرد. شما از محصولی بهره می برید که تاثیر مستقیم روی ویروس‌ها دارند نه باکتری‌ها زیرا ویروس کرونا مارا تهدید می کند. نباید فریب امنیت‌ کاذب بعضی تبلیغات را خورد. بعضی از دستمال‌های مرطوب ادعا می کنند که میکروب‌ها و ویروس‌ها را نابود می کنند؛ اما باید توجه داشت که دستمال‌های مرطوب حتی برای کودکان هم ضد ویروس و میکروب نمی باشند. استفاده کردن از محصولاتی که دارای اتانول نیستند، قادر هستند (به صورت محلول) از روی پوست هم باعث مسمومیت شوند.

۲. در طول مدت مناسب از مواد بهداشتی استفاده نمی‌کنید (۲۰ ثانیه دست شستن)

این مورد به این معناست که به مواد ضد عفونی کننده مدت زمان کافی جهت نابودی میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها را بدهیم. مثلا به منظور نابودی میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها باید به مدت زمان ۲۰ ثانیه دست‌ها را شست نه کمتر و گرنه پاک‌سازی به شکل کامل صورت نمی گیرد و دست‌ها همچنان آلوده اند.

۳. صرفه‌جویی بیجا؛ استفاده کم از مواد ضد عفونی کننده

استفاده نکردن یا به مقدار کم استفاده کردن از این مواد این معنی را می دهد که پاکسازی را به شکل کامل انجام نداده و بهداشت را رعایت نکرده ایم. چنانچه از ظرفهای بزرگ برای شستن دست‌ها بهره می برید یک فشار بر روی پمپ‌ها کفایت می کند ؛ ولی در صورتی که از ظرفهای کوچک استفاده می‌کنید فشار ۲ الی ۴ بار پمپ، کافی است.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

۴. ضد عفونی کردن تمام مناطق دست

چناچه می خواهید ضد عفونی کردن دست‌ها به شکل کامل صورت پذیرد، بهتر است همه قسمتهای دستها را استریل نمایید. به عنوان نمونه، فقط کف و روی دست‌ها و انگشت‌ها را ضد عفونی نکنید. باید میان انگشت‌ها، روی ناخن‌ها و زیر آنها نیز ضدعفونی شوند.

۵. نگهداری از مواد استریل کننده

این نکته را در نظر بگیرید که مواد ضد عفونی کننده نباید در معرض نور خورشید و یا در یخچال قرار بگیرند.

۶. از مواد ضد عفونی کننده قبل از غذا خوردن استفاده نکنید

مواد ضد عفونی کننده جهت نابودی ویروس‌ها موثر هستند؛ ولی بر روی پوست از خود مواد شیمیایی باقی می‌گذارند که نبایستی داخل بدن شوند. لذا پیش از شستن دست‌ها زمان خوردن نهار می‌توانید از مواد ضد عفونی کننده استفاده نمایید؛ ولی این بهداشتی نیست که دست‌های خود را با مواد شیمیایی ضد عفونی کرده و آن گاه غذا بخورید.

۷- مواد استریل کننده آتش‌زا هستند

تمام مواد استریل کننده آتش‌زا باشند. پس آنها را نزدیک فندک و سیگار نگذارید. الکل پس از روی دست‌ها به صورت گاز در خواهد آمد. بنابراین تقریبا ۳۰ دقیقه پس از استفاده‌ از مواد استریل کننده، می‌توانید به نزدیکی فندک و سیگار بروید.

۸- زمانی که دست‌ها چرب هستند

زمان استفاده از کرم‌های چرب‌ کننده و مرطوب کننده دست مواد ضد عفونی قادر نیستند پاک‌سازی را به درستی انجام دهند؛ زیرا به طور کامل به پوست دسترسی نخواهند داشت. نخست باید دست‌ها را با آب و صابون شست و در صورت لزوم از مواد ضد عفونی کننده استفاده کرد.

منبع - ایرنا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده