خرید از سراسر دنیا


» چگونه موهایی سالم داشته باشیم؟

چگونه موهایی سالم داشته باشیم؟

چگونه موهایی سالم داشته باشیم؟

۱. موهای خود را اصلاح کنید

موهایتان را مرتبا کوتاه کنید. از یک آرایشگر توانا جهت انجام این کار کمک بخواهید تا اطمینان داشته باشید به موهایتان صدمه ای نمی‌رسد. چنانچه موی کوتاه دوست دارید خوب است هر دو ماه یکبار مقداری آن را کوتاه نمایید ولی اگر دوست دارید موی شما بلند باشد، هر ۳ ماه یکبار موقع مناسبی برای کوتاه نمودن نوک موهایتان می باشد. چنانچه در این شرایط دلواپس حضور داشتن در محیط‌های عمومی و آرایشگاه می باشید، می‌توانید با تماشای فیلمهای آموزشی، موهایتان را به سادگی در خانه کوتاه نمایید،

۲. از شامپو و نرم‌کننده به درستی استفاده کنید

زمان استفاده از شامپو ، متوجه پوست سر و نه انتهای موهایتان باشید و آنها را با دقت زیادتری شستشو نمایید. به علاوه باید به مقدار لازمی شامپو حهت شست‌وشوی کامل استفاده نمایید. چون که استفاده بیش از اندازه از شامپو موجب می‌شود، چربی طبیعی پوست سر و ساقه مو که موجب نرمی و درخشندگی آن است، به طور کامل شسته شود و مو را خشک و شکننده نماید. در مجموع توصیه می شود دو بار در هفته موهایتان را بشویید.

۳. رژیم غذایی خوب داشته باشید

این مورد شایدبااهمیت ترین شیوه سالم حفظ کردن موهایتان است. ویتامین‌ها، پروتئین و آهنی که در بعضی غذاها وجود دارد، جهت رشد مو خیلی ضروری دارند. سلول‌های مو جهت رشد به این مواد مغذی نیازمند هستند. کارشناسان توصیه می‌کنند مواد غذایی سرشار از آهن مثل ماهی، لوبیا، سویا و سبزیجات را به طور روزانه مصرف کنید. به علاوه باید منابع سرشار از پروتئین مثل شیر، نخود فرنگی و عدس هم در سبد غذایی شما باشد.

۴- روغن‌های گیاهی به مو بمالید

این راه شیوه ای رایج و سنتی جهت تقویت رشد سالم مو می باشد. این روغن‌ها به غدد پوستی شما کمک می کنند تا چربی طبیعی مورد نیاز پوست و موی شما را تامین کنند. روغن نارگیل، بادام یا روغن زیتون انتخابهای مناسبی جهت چرب کردن دائمی ساقه موها هستند. چنانچه موهایتان نازک و صاف است، پیش از حمام رفتن اندکی روغن نارگیل روی ساقه موهایتان بمالید و بگذارید مقداری در موهایتان نفوذ کند.توجه کنید که استفاده بیشتر از اندازه از روغن هم آسیب رسان است.

۵- موها را با احتیاط شانه کنید

اگر دوست دارید موهایی سالم داشته باشید باید از آن محافظت نمایید. رمان شانه کردن موهایتان از یک برس با دانه‌های گسترده بهره ببرید. موهایی را که مرطوب است باید با ملایمت شانه کنید چون ساقه موی مرطوب نسبت به موی خشک، خیلی ضعیف‌تر می باشد. کشیدن بیش از اندازه موقع شانه کردن، موجب شکنندگی و موخوره می‌گردد. موهای خود را دو دفعه در روز از پایین به طرف بالا شانه بزنید.

منبع/ ایرنا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده