خرید از سراسر دنیا


» آشنایی با مواد غذایی بدون تاریخ انقضا

آشنایی با مواد غذایی بدون تاریخ انقضا

آشنایی با مواد غذایی بدون تاریخ انقضا

۱ ) پاستا

پاستای بسته‌بندی‌شده و خشک اولین مورد از محصولات غذایی است که تاریخ انقضا ندارد و آن را می شود یک تا دو سال بعد از تاریخ انقضای نوشته شده روی محصول نگهداری کرد. .

۲ ) برشتوک صبحانه

دومین ماده غذایی بدون تاریخ انقضا برشتوک صبحانه می باشد. چنانچه جعبه‌ی برشتوک صبحانه باز نشود نهایتاً ۶ الی ۸ ماه بعد از تاریخ انقضایش دوام خواهد آورد. اگر هم جعبه‌ی این محصول غذایی را باز نمودید حدود ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد. ولی سایر غلات پخته‌شده مانند بلغور جوی دوسر را نهایتاً ۴ تا ۵ روز می شود در یخچال نگهداری کرد.

۳ ) تخم مرغ

تخم مرغ هم در زمره محصولات غذایی بدون تاریخ انقضا قرار دارد.. جدا از تاریخ انقضای نوشته شده روی تخم مرغ، این ماده غذایی را می‌شود تقریبا ۳ تا ۵ هفته بعد از خرید آن مصرف کنید.

۴ ) گوشت خام

گوشت خام هم در زمره محصولات غذایی بدون تاریخ انقضا قرار دارد. چنانچه گوشت خام را در فریزر نگهداری کنید، حتی اگر از تاریخ (نهایتا زمان فروش) آن بگذرد می شود آن را مصرف کنید . هر چند گوشت و مرغ خام در یخچال ماندگاری بالایی ندارند، ولی با نگهداری آن‌ها در فریزر می شود به مدت زیادی آن‌ها را مصرف نمود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

۵ ) ماهی

ماهی هم از محصولات غذایی بدون تاریخ انقضا می باشد. این ماده غذایی هم در فریزر ماندگاری خیلی بالاتری خواهد داشت.

۶ ) پنیر

پنیر نیز در شمار مواد غذایی بدون تاریخ انقضا قرار دارد. مثل خیلی از محصولات غذایی دیگر می‌شود از بو و ظاهر پنیر تشخیص داد که آیا کیفیت لازم جهت مصرف را داراست یا نه. در مجموع استفاده از پنیرها بعد از تاریخ انقضایشان ممکن می باشد. حتی در صورتی که بخشی از پنیرِ درسته، بریده‌شده یا خردشده کپک بزند تنها لازم است آن قسمت کپک‌زده و اطرافش را از بقیه بخشها بریده و جدا نمایید.

۷ ) سبزیجات

یکی دیگر از مواد غذایی بدون تاریخ انقضا سبزیجات، از جمله سبزیجات بسته‌بندی‌شده می باشند. چنانچه سبزیجات دچار پژمردگی شدند می‌شود با آب یخ آن‌ها را احیا نمود.

۸ ) شیر

شیر مدت‌دار هم در زمره مواد غذایی بدون تاریخ انقضا قرار می گیرد که آن را می شود بیشتر از ۵ روز از تاریخ انقضای آن مصرف نمود . ماندگاری شیر مدت‌دار به میزان چربی آن بستگی دارد. شیری که چربی ندارد را می‌شود ۷ تا ۱۰ روز نگهداری کرد ولی شیر پرچرب را حتی می‌شود بین ۷ الی ۱۰ روز بعد از تاریخ انقضایشان مصرف نمود.

۹ ) کنسرو

کنسروها را نمی‌شود در زمره مواد غذایی ابدیقرار داد ولی این توانایی را دارند که مدت زیادی بعد از تاریخ (حداکثر زمان فروش) یا (بهترین زمان مصرف) آن‌ها را نگهداری کرد.

۱۰ ) میوه‌های منجمد

میوه‌های منجمد هم در زمره محصولات غذایی بدون تاریخ انقضا قرار می گیرند. چنانچه بسته‌بندی این نوع میوه‌ها را باز نکنید می شود این محصولات را طی ۸ الی ۱۰ ماه بعد از تاریخ درج‌شده روی آنها مصرف نمود.

۱۱ ) ماست

یکی دیگر از محصولات غذایی بدون تاریخ انقضا ماست می باشد. در صورتی که ماست را باز نکنید و در یخچال از آن نگهداری کنید می شود ۲ تا ۳ هفته بعد از تاریخ انقضایش از آن استفاده کرد.

۱۲ ) نان

نان نیز در رمره مواد غذایی بدون تاریخ انقضا جای می گیرد. معمولاً تا قبل از آنکه نان کپک بزند می‌شود از آن استفاده کرد.

۱۳ ) کره‌ی بادام‌زمینی

کره‌ی بادام‌زمینی هم از جمله مواد غذایی است که بدون تاریخ انقضا می باشد. چنانچه شیشه‌ی کره‌ی بادام‌زمینی باز نگردد تا ۱ سال بعد از تاریخ مصرف آن ماندگاری دارد.

۱۴ ) سس

سس هم در بین مواد غذایی بدون تاریخ انقضا قرار می گیرد. سس کچاپ و خردل هم می توانند طی ۱ الی ۲ سال بعد از تاریخ مصرفشان قابل استفاده باشند. البته این تنها در صورتی است که پلمپ آن‌ها باز نگردد.

۱۵ ) عسل

عسل هم در زمره مواد غذایی بدون تاریخ انقضا قرار دارد. این ماده غذایی تنها زمانی فاسد خواهد شد که در معرض رطوبت واقع شود.

منبع - روزیاتو


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده