بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» چند توصیه برای جلوگیری از خستگی مفرط کارمندان در زمان دورکاری

چند توصیه برای جلوگیری از خستگی مفرط کارمندان در زمان دورکاری

چند توصیه برای جلوگیری از خستگی مفرط کارمندان در زمان دورکاری

افراد کارمندی که از خانه کار می کنند، در قیاس با محل کار بیشتر دچار خستگی مفرط می شوند. به همین خاطر مدیران باید مواظب علامتهای این شکل از خستگی باشند و با انجام چند کار ساده از خستگی کارمندان جلوگیری نمایند.

«ریچارد بارتون» بنیانگذار پلتفرم‌های Zillow, Expedia و Glassdoor به تازگی در یک گفتگو درباره آسیبهای خستگی مفرط کارمندانی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا از درون خانه کار می‌کنند حرف زده است.

«بارتون» با اشاره به این نکته که یکی از اصلی ترین آسیبهای کار کردن از خانه اضافه کاری بیش از اندازه می باشد، به مدیران و کارفرمایان چند توصیه کرده که به یاری این توصیه ها می‌توان کارمندان را به فاصله گرفتن از کار و برطرف کردن خستگی تشویق نمود.

۱. به تمام کارمندان یک روز مرخصی اضافه دهید

بارتون گفته است او و سایر مدیران در زمان ویدیوچت‌ها دریافتند خستگی بیش از اندازه ای در اکثر اعضای تیم وجود دارد. به همین علت مدیران تصمیم گرفتند به تمام کارکنان یک روز مرخصی اضافه بدهند. آن‌ها از اعضای گروه درخواست کردند تا همگی در یک روز معین به مرخصی بروند تا فشار کار بر روی دوش بعضی کارمندان نیفتد. مسئله مهم اینجاست که مدیران نیز به مرخصی رفتندتا اینکه همه اعضای تیم پس از مرخصی سر حال و قبراق کار خود را آغاز کنند.

۲. ویدیوکنفرانس‌ها را با پنج دقیقه تأخیر شروع کنید

بارتون گفته این پیشنهاد را را «مت مولنوگ»، ابداع کننده وردپرس و مدیرعامل کمپانی «اتوماتیک» که کارکنانش همواره دورکار هستند، به او داده است. بنا به گفته او کارکنانی که همه مدت زمان روز را در ویدیوکنفرانس‌ها می گذرانند، جدایی از وب کم برایشان حیلی دشوار می‌شود و اشتیاق کمتری به دستشویی رفتن یا میل کردن قهوه خواهند داشت.

بنا به گفته بارتون مدت زمان ملاقات‌های حضوری فقط باید نیم ساعت تا حداکثر یک ساعت طول بکشند و کنفرانس بعدی نیز با پنج دقیقه تأخیر آغاز گردد تا کارکنان نیازهایشان را برطرف کنند و قبل از آغاز آن احساس راحتی نمایند.

۳. برخی جلسه‌ها را فقط به شکل صوتی برگزار کنید

استیو جابز، مدیرعامل سابق شرکت اپل ملاقات کردن با بقیه در هنگام قدم زدن را به کنفرانس‌هایی درون اتاق ترجیح می‌داد. پژوهشها بیانگر آن هستند که مدیرعامل اسبق اپل تصمیم صحیحی می‌گرفته است.

بارتون اظهار می کند چنانچه قصد دارید تنها با یک نفر جلسه برگزار کنید و نیازی به نمایش نمودارها و یادداشت برداری وجود ندارد، پس خوب است ملاقات را تنها به صورت صوتی برگزار کنید. با این روش هر دو نفر قادرند حین حرف زدن قدم هم بزنند. تماس صوتی کارمندان را تشویق می‌کند تا مقداری تحرک داشته باشند که هم از استرس آن‌ها می کاهد و هم به آنها این اجازه را می‌دهد تا کار خود را بکنند.

منبع- دیجیاتو


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده