ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش روشهایی برای تقویت ذهن

آموزش روشهایی برای  تقویت ذهن

آموزش روشهایی برای تقویت ذهن

با رسیدن به 30 سالگی، نیروی ذهنی انسان، خیلی آرام دچار روند نزولی می شود. ممکن است اینکه می گویند در این سن عقل کامل می‏ شود هم به همین دلیل باشد. ولی پایین آمدن توان یادگیری در متیجه بالا رفتن سن، قابل اجتناب است و با تغذیه مناسب و درست، پرهیز در غذا، ورزش کردن و فعالیت جسمی و ذهنی می شود ذهن را تقویت نمود و مغز را همچون ایام جوانی قوی نگه داشت. چنانجه قصد دارید مغزتان جوان بماند به 5 توصیه زیر عمل کنید.

1 - در اینترنت بگردید:

 در زمان جستجو در اینترنت مرکز کلیدی تصمیم‎گیری و استدلال مغز شما فعال می گردد. طبق اظهار نظر محققان دانشگاه UCLA کلیک کردن در اینترنت بیش از خواندن و مطالعه ذهن انسان را تحریک می‎کند. یافته‏ های این پژوهشگران ثابت کرده است که جستجو در اینترنت ارتباطات مغزی را فعال می‏ نماید که در زمان خواندن فعال نمی‏ گردند ولی این مسئله فقط در کسانی که در این کار تجربه و مهارت لازم دارند صدق می‏ کند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

2 - ورزش کنید:

پژوهشها بیانگر آن است که ورزش باعث افزایش نیروی ذهنی می‏ شود. جمعی از پژوهشگران متوجه شده اند ورزش‏های آیروبیک افزون بر افزایش سرعت و کارایی ذهن باعث بزرگ شدن بافت مغز هم می شوند. به منظور آنکه از این فایده ورزش هم بهره لازم را ببرید لازم نیست ورزش‏های سخت و سنگین بکنید، 50 دقیقه پیاده‏ روی سریع به مدت 3 بار در هفته هم این تاثیر را به همراه خود دارد. آسان ترین و ارزان‏ترین ورزش پیاده ‏روی می باشد. برای اینکه ذهنی فعال‏ تر داشته باشید پیاده‏ روی در پارک را فراموش نکنید.

3 مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید:

بنا به گفته روان‌پزشکان و دندانپزشکان انگلیسی بین سلامت دهان و دندان با سلامت ذهن ارتباط مستقیم برقرار است. این پژوهشگران با بررسی هزار فرد 20 تا 59 ساله منوجه شده اند بین التهاب و عفونت لثه و مشکلات دندان با کاهش قدرت ذهنی در بزرگسالی رابطه برقرار است. پس بهتر است به توصیه دندانپزشک‏تان گوش کنید و حداقل روزانه یک‌بار و هر دفعه به مدت دو دقیقه دندان‏هایتان را مسواک بزنید و نخ دندان را نیز از یاد نبرید.

4 - شاتوت بخورید:

پژوهشهای جدید نشان داده است میوه ‏های ارغوانی رنگ باعث تقویت قدرت ذهن می‏ گردد. محققان دانشگاه توفتز دریافتند موش ‏هایی که 2 درصد رژیم غذایی ‏شان شاتوت بوده است در قیاس با موش‏هایی که این ماده غذایی در رژیم‏شان نبود بهتر و سریع‏ تر در مسیرهای پرپیچ و خم حرکت نموده و راه‌ خود را می یابند. این پژوهشگران در بررسی دیگری فهمیدند شاتوت در رژیم غذایی‎ موش‏ها باعث افزایش رشد سلول‏های ناحیه هیپوکامپ مغز می گردد.

5 - پازل بچینید:

نتایج بررسیهای محققان دانشگاه آلاباما با بررسی 3 هزار زن و مرد مسن بیانگر آن بود بعد از شرکت در 10 جلسه 60 تا 75 دقیقه‏ ای فعالیت‏های تقویت ذهن توانایی مغز افراد مسن بیشتر شده و با قدرت ذهنی افراد 10 سال جوان‏ تر از خودشان یکسان است. یکی از فعالیت‏های سودمند به منظور تقویت ذهن پازل است. با پازل‏های ساده و کوچک شروع کنید و در هنگام بیکاری به چیدن آنها مشغول شوید. زمانی که مهارت‏ شما بیشتر شد به سراغ پازل‏های بزرگ‏تر بروید.

منبع - وبسایت سمینار ما


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده