بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» برای جلوگیری از پخش ویروس کرونا در محیط حروف «پ» و «ب» را تلفظ نکنید

برای جلوگیری از پخش ویروس کرونا در محیط حروف «پ» و «ب» را تلفظ نکنید

برای جلوگیری از پخش ویروس کرونا در محیط حروف «پ» و «ب» را تلفظ نکنید

اخبار تازه کرونا بیان می کند که محققان دانشگاه بافینز سوئد متوجه شده اند که خواندن شعر «هپی برث دی» و خصوصا تلفظ حروف «ب» و «پ» قادر است باعث پخش شدن بیشتر ویروس کرونا شود.

محققان معتقدند انسان با تلفظ این دو حرف قطرات بیشتری از بزاق خود را به محیط اطراف پرتاب می کند. بنابراین اگر فردی به ویروس کرونا مبتلا باشد و مثلا شعر «هپی برثدی» را بخواند با هر دفعه تلفظ حرفهای «پ» و «ب» ذرات آلوده بیشتری را به هوا وارد می کند.

طبق اظهار نظر محققان سوئدی اصوات بلند و دارای حروف صامت مانند پ و ب می توانند بسیار خطرناک باشند.دلیل انجام این تحقیق هم آن بود که چند وقت پیش کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت بریتانیا به مردم این کشور توصیه نمودند برای اطمینان یافتن از کافی بودن مدت شستن دستها، حین این کار دو بار شعر هپی برثدی را بخوانند که حدودا ۲۰ ثانیه زمان می برد. در پی انتشار گزارش هایی درباره شیوع مجدد کووید ۱۹ و ارتباط احتمالی آن با توصیه اخیر دانشمندان جهت خواندن شعر هپی برثدی در زمان شستن دستها دانشمندان پژوهش جدیدی انجام دادند تا خطرات آن را اثبات کنند.

محققان تشخیص دادند که وجود تعداد زیاد حروف صامت در یک آواز به دلیل منتشر کردن ذرات بزاق در هوا می تواند خطرات زیادی با خود داشته باشد و این خطر خصوصا در مورد شعر هپی برثدی یا تولدت مبارک و حروف پ و ب بیشتر می باشدو نکته دیگر اینکه هر چقدر شما حروف را با صدای بلندتر بخوانید ذرات بزاق با تراکم بیشتری از دهانتان خارج می گردند.

تگ ها :   اخبار کرونا

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده