دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» ۱۰ پارک مشهور و تماشایی تهران

۱۰ پارک مشهور و تماشایی تهران

۱۰ پارک مشهور و تماشایی تهران

۱- پارک ساعی

پارک ساعی از دیدنی های شهر تهران است و در خیابان ولی‌عصر قرار دارد و دارای پوشش گیاهی بسیار متنوع است. محل این پارک توسط مهندس کریم ساعی در سال ۱۳۲۴ درخت‌کاری شد، باغ ژاپنی بخشی از پارک است که شامل پرندگان آبزی است. پارک ساعی در منطقه ۶ تهران با مساحتی در حدود ۱۲ هکتار واقع شده است. این پارک از بهترین پارک های تهران برای عکاسی است. درختان بلند پارک ساعی فضایی زیبا در این پارک بخلق کرده اند. در سال‌های ۴۲ تا ۵۲ مراحل تکمیلی ساخت این پارک صورت گرفت و اکنون از بهترین پارک های تهران است.

وجود گونه‌های مختلف جانوری در این پارک باعث شده تا به یک باغ وحش کوچک تبدیل شود. اهالی منطقه برای پیاده‌ روی و پیک‌ نیک از این پارک بهره می برند. زیبایی این پارک مربوط به پوشش گیاهی متنوع آن است..

پارک ساعی ۶ ورودی دارد و در طراحی آن از آب‌نما، آبشار و جوی‌های متعدد استفاده شده است. درب اصلی پارک در خیابان ولیعصر واقع شده است.

۲- پارک هنرمندان

پارک هنرمندان یکی از پارکهای شهر تهران است که در مرکز شهر و در خیابان ایرانشهر قرار دارد. پارک هنرمندان متعلق به دوره قاجاریه است. این محدوده در دوره قاجاریه به شکل باغی بوده و بخشی از اراضی یک شاهزاده قاجاری محسوب می شده که در اختیار یک معمار آلمانی و چند باغبان فرنگی بود.در سال ۱۳۷۵ خورشیدی شهرداری تهران این مکان را مال خود کرد و آن را به صورت فعلی درآورد.

۳-پارک شهر

پارک شهر یکی از قدیمی‌ترین پارکهای تهران است که در مرکز شهر تهران هست. این پارک در اراضی محله سنگلج قرار دارد و تأسیس آن در ۱۳۳۹ است.مساحت این پارک تقریبا ۲۵ هکتار می باشد این پارک ۸ ورودی دارد.از مساحت کل پارک، ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع به فضای سبز تعلق دارد که از این مقدار، ۴۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع چمن‌کاری، ۱۲۷ هزار و ۳۰۰ مترمربع درخت‌کاری و به صورت شبه جنگلی و ۲ مترمربع فضای گل‌کاری است. ۴ هزار و ۲۵۰ مترمربع مساحت دریاچه و ۲۹۰۰ مترمربع مساحت آبنماهای پارک می باشد

۴- پارک شفق

پارک شفق از پارک های بسیار زیبای تهران است. سبک پارک از پارک های فرانسوی الهام گرفته شده است و با معماری ایتالیایی و باغ های ایرانی تلفیق و ترکیب گشته است. این پارک شباهت زیادی به دژ دارد و ترکیب آن بسیار زیباست.

۵- پارک ملت

پارک ملت تهران که در خیابان ولی‌عصر قرار دارد، از پارک‌های بزرگ تهران است. در این پارک مجسمه‌های بزرگان ایران مانند فردوسی، سعدی، شهریار و نیما یوشیج قرار دارد.باغ‌وحش، رستوران و کافی‌شاپ، سینمای چهار بعدی و زمین بازی کودکان از امکانات پارک می باشد. در ضلع غربی پارک نخستین قطار دیزل معروف به قطار دودی روی ریل‌های خودکار به چشم می خورد و اولین قطاری است که در زمان ناصرالدین شاه میان تهران و حرم شاه عبدالعظیم بهره برداری شد.

۶- پارک آب و آتش

پارک حضرت ابراهیم که در میان مردم به پارک آب و آتش مشهور شده، از پارک‌های زیبای تهران است.با ایجاد جلوه‌های متفاوتی در این پارک جذابیت‌های جدیدی به شهر تهران اضافه شده است. در بخشی از این پارک آب‌نماها و شعله‌های آتش قرار گرفته و به همین دلیل این پارک آب و آتش نام دارد. پارک آب و آتش جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و گردشگران از شهرها و کشورهای مختلف به اینجا می آیند.این پارک یکی از مکان‌های محبوب کودکان است.علاوه بر این، زمین اسکیت حرفه‌ای که در این پارک قرار گرفته نحتی جوانان را به خود جلب کرده است.

۷-پارک جنگلی لویزان

پارک لویزان در سال ۱۳۴۶ بنا شده است که در بخش شمیرانات تهران جای گرفته و بزرگ‌ترین فضای سبز تهران است پارک لویزان دارای درختان بلند و سر به فلک کشیده‌ای است. همچنین در بالاترین قسمت پارک جنگلی لویزان چندین هتل، سفره‌خانه، بوفه، کافی‌شاپ، تالار و یک مسجدقرار گرفته.به خاطر هوای بسیار خنک و دلنشین پارک، بیشتر اهالی منطقه شرق تهران در بعدازظهرهای تابستان به این پارک می روند.

۸-پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در کوهپایه‌های شمالی تهران و در منطقه نیاوران واقع شده است. از داخل پارک جمشیدیه به کوهپایه‌های کلکچال می رسید؛ با کمی پیاده روی می‌توان از دل شهر به دل کوه رفت و از زیبایی‌های دامنه کلکچال لذت برد. مساحت پارک جمشیدیه حدودا ۱۰ هکتار است .پارک جمشیدیه پر از درختان کهنسال و بلند است که در فصل پاییز زیبایی خاصی دارد. این پارک از زیباترین پارک‌ های تهران برای عکاسی است. سنگ‌های عظیم داخل پارک و مسیرهای سنگ‌فرش شده پارک جمشیدیه را بسیار زیبا کرده است.

۹- پارک لاله

پوشش گیاهی این پارک بیشتر درختان چنار، اقاقیا و کاج است که باعث سرسبزی و زیبا شدن منطقه ۶ تهران شده است. بیشتر از ۵۰ سال از ساخت این پارک در منطقه ۶ می‌گذرد و هنوز پارک لاله یکی از بهترین پارک های تهران برای پیک نیک است.در بخش مرکزی این پارک یک حوض و آب‌نمای بزرگ واقع شده که محلی برای جمع شدن دوستان است. در فصل‌های گرم سال این قسمت از پارک شلوغ‌تر از باقی قسمت‌ها می‌شود. وجود مجسمه‌ها و درختان زیبا باعث شده پارک لاله یکی از بهترین پارک های تهران برای عکاسی باشد. نه‌مند شوند و اوقات خود را در این پارک بگذرانند.

در این پارک تندیس‌ها و مجسمه‌های بزرگان زیادی قرار دارد که از مشهورترین این تندیس‌ها، مجسمه ابوریحان بیرونی و خیام است. این پارک قدیمی یک بازارچه خیریه دارد که افراد زیادی در آن آثار هنری، خوراکی و اجناس دیگری می‌فروشند.

۱۰- پارک قیطریه

پارک قیطریه یکی از پارک‌ های زیبای تهران است.پارک قیطریه مناسب برای پیاده روی است و اهالی در مسیرهای مخصوص این پارک هر روز به ورزش و پیاده روی مشغولند.در بخشی از پارک قیطریه آلاچیق‌هایی قرار گرفته است، که مردم می‌توانند در آن اوقات فراغت خود را سپری کنند. در فصل بهار و پاییز این پارک بسیار زیباست و مناسب برای عکاسی است. زرد شدن برگ‌ درختان و ریختن برگ‌های پاییزی در پارک قیطریه منظره زیبایی خلق می کند

پارک قیطریه از بهترین پارک های تهران برای گردش و تفریح همراه خانواده است.پارک قیطریه دارای سه در اصلی است و از کوچه‌های اطراف در محله قیطریه هم می شود داخل پارک شد.

منبع/سیری در ایران


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده