خرید از سراسر دنیا


» دریاچه‌ های زیبای ایران

دریاچه‌ های زیبای ایران

دریاچه‌ های زیبای ایران

دریاچه ارومیه

بعد از سال ۱۳۸۰ آب این دریاچه به تدریج خشک شد و نامش در تمام دنیا معروف شد و برای احیای آن تلاش‌های زیادی کردند. به برکت بارش‌های فراوان سال‌های ۹۴ و ۹۸ این دریاچه حال‌و‌روز بهتری یافت.

رضاییه، چیچست و کبودان اسامی قدیمی این دریاچه‌اند. قلعه داشی یکی از آثار تاریخی دوران هلاکوخان است که نقل است او طلاهایش را در این قلعه مخفی می‌کرد.

در دریاچه ارومیه جزیره‌های متعددی هست که زیستگاه پرندگان مهاجر است. بین تمام این جزیره‌های جزیره کبودان زیستگاه حیوانات بسیاری مانند موش صحرایی، میش، قوچ و پلنگ است و در همه روزهای سال آب شیرین دارد. دریاچه ارومیه تنها یکی از دیدنیهای شهر ارومیه است و شما می‌توانید به دیدن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیگر این شهر بروید و سفری پر خاطره بسازید.

دریاچه گَهَر

گهر، دریاچه‌ای کوهستانی است، که در استان لرستان و در دامنه اشترانکوه واقع شده است. دریاچه زیبای گهر در ۳۵ کیلومتری شهر دورود قرار گرفته و به نگین اشترانکوه معروف است. این دریاچه از دو بخش بزرگ و کوچک تشکیل شده و منطقه‌ای حفاظت شده می باشد.

این دو دریاچه نزدیک در فاصله‌ای کم از هم واقع شده اند و از گهر بزرگ تا گهر کوچک باید نزدیکه به ۴۰ دقیقه پیاده‌ راه بروید. هنگام قدم زدن در کنار این دریاچه‌ها درخت‌ میوه‌هایی مثل زالزالک، سیب، گردو و گلابی وحشی را می بینید.

دریاچه شورمست

جای مناسبی برای یک سفر یک‌روزه می باشد. برای رفتن به این دریاچه زیبا باید از جاده تهران-فیروزکوه به سمت روستای سفیدکوه بروید. نزدیک به آبشار ورسک این دریاچه زیبا واقع شده و چشم‌اندازی از بهشت را به رخ گردشگران می‌کشاند.

این دریاچه در بین جنگلی از درختان توسکا قرار گرفته است و تقریبا ۱۵ هکتار وسعت دارد و عمق آن در عمیق‌ترین بخش به ۷ متر می‌رسد. این دریاچه برای شنا اصلا جای مناسبی نیست..

دریاچه مهارلو

بین دیدنیهای شیراز می‌توانید به دریاچه مهارلو بروید و یک طبیعت‌گردی جذاب را رقم بزنید. مهارلو، که دریاچه نمک است و آب آن سرخ رنگ است، در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

رنگ قرمز این دریاچه به‌ خاطر جلبک‌های قرمزی است که کف دریا وجود دارند. پس از تبخیر آب دریاچه و زیاد بودن شوری آن این جلبک‌ها که «کشند قرمز» نام گرفته اند رشد می‌کنند و رنگ دریاچه را عوض می کنند.

دریاچه پریشان

فامور یا پریشان نام دریاچه‌ای در شهر کازرون می باشد. این دریاچه که یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین ایران است در فهرست تالاب‌های بین‌المللی قرار گرفته و از مناطق حفاظت شده است. این دریاچه دارای ۴۳ کیلومتر مساحت است و اطرافش کوه‌های فامور قرار دارند. آب شیرین پریشان برای زندگی ماهی‌هایی مثل زردک، سرخه، مارماهی و کپور مناسب می باشد.

دریاچه زریوار

یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری غرب ایران و استان کردستان دریاچه زریوار یا زریبار است. این دریاچه زیبا یکی از دریاچه‌های بزرگ آب شیرین ایران است که در ۳ کیلومتری غرب مریوان جای دارد. طول دریاچه زریوار ۵ و عرض آن ۱.۵ کیلومترمی باشد و عمق آن بین ۲ تا ۵.۵ متر تخمین زده شده است. قایق‌سواری، ماهیگیری، تماشای پرنده‌ها، عکاسی و پرواز با پاراگلایدر تفریحاتی‌اند که می‌توانید کنار این دریاچه امتحان کنید و از اوقات آن ببرید.

دریاچه‌ اُوان

برای دیدن دریاچه الموت که یکی از دیدنیهای استان قزوین است باید به شمال شرقی این استان برود. اوان تقریبا ۸۰ کیلومتر با شهر قزوین فاصله دارد و سر راه قلعه الموت قرار دارد. در مسیر راه از پیچ‌و‌خم جاده و کوه‌ها لذت ببرید و از طبیعت زیبا و هوای پاک کوهستان استفاده کنید.

منشا آب این دریاچه از چشمه‌های زیرزمینی و ذوب شدن برف‌ کوه‌ها است. محیط اطراف آن برای کمپ‌های گروهی و شبانه مناسب می باشد و قایق‌سواری یکی از تفریحات در این دریاچه است..

دریاچه نمک حوض سلطان

دریاچه نمک حوض سلطان به آینه طبیعی ایران شهرت دارد و در شمال شهر قم قرار گرفته است. پاییز یکی از بهترین زمان‌های سفر به این منطقه می باشد. این دریاچه نمکی در حدود ۲۴۰ کیلومتر وسعت دارد. مقدار آب دریاچه حوض سلطان، که به دریاچه ساوه و شاهی هم مشهور است، در ماه‌های مختلف سال متفاوت است.

حجم آب آن در زمستان بیشتر از فصل‌های دیگر می باشد. این دریاچه از دو قسمت تشکیل شده است که توسط یک آبراه به یکدیگر ارتباط دارند.

منبع : اتاقک


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده