خرید از سراسر دنیا


» معرفی و نقد فیلم پاپیون

معرفی و نقد فیلم پاپیون

معرفی و نقد فیلم پاپیون

پاپیون (Papillon) فیلمی درام و سرگذشت‌نامه‌ای ساخته فرانکلین جی. شافنر است. این فیلم در سال ۱۹۷۳ ساخته شده و محصول فرانسه و آمریکا است. بازیگران فیلم استیو مک‌کوئین و داستین هافمن هستند. زمان فیلم 150 دقیقه است. پاپیون یک کلمه فرانسوی و به معنی پروانه است که خال کوبی قهرمان فیلم روی سینه اش هم به آن اشاره می کند.

پاپیون قصه زندگی یک زندانی و فردی سارق با اسم مستعار پاپیون را شرح می دهد که متهم به قتل است، اما خودش این اتهام را قبول ندارد و در صدد آزادی از زندان به هر شکل ممکن است.نقش این زندانی را استیو مک کوئین بازی می کند.در راه زندان او با فرد دیگری به نام لوئیس دگا آشنایی پیدا می کند که نقش او را داستین هافمن کهنه کار بازی می کند که به جرم جعل اوراق قرضه ملی فرانسه راهی زندان می شود.دیگر بازیگر فیلم هم ویکتور جوری است.

پاپیون یک فیلم سینمایی کلاسیک و شاهکار است.این اثر با شکوه در تاریخ سینمای کلاسیک کمیاب است هر چند بی نقص هم نیست، مثلا در بسیاری از دقایق، فیلم کسالت‌بار می‌شود و این روایت خسته کننده که قسمت مهمی از آن به خاطر زمان زیاد این فیلم است، اوجش در قسمت جزیره‌ی بومی‌ها می باشد یا در بخش مواحهه با دزدان جذامی فیلم تا حدودی دچار شعار زدگی می شود. حضور استیو مک کوئین بزرگ و فقید در این فیلم درخشان است. او در فیلم نمایشی دلپذیر دارد.ما در این فیلم گذر زمان را در چهره او می بینیم.

اما یکی از عناصر مهم فیلم موسیقی شاهکار آن است.جری گُلداسمیت این آهنگ نوستالژیک و شاهکار را خلق کرد که برای آن نامزد جایزه اسکار بهترین موسیقی متن شد.اغراق نیست اگر بگوییم نیمی از شکوه و زیبایی فیلم مدیون این موسیقی تکرار نشدنی است. موسیقی به خوبی بر روی فیلم نشسته است و اگر روزی فیلم و داستانش را از یاد ببریم قطغا موسیقی آن را فراموش نخواهیم کرد.

منبع/ سینما گیمفا


کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده