ثروتسازی با هیپنوتیزم


» بهترین فیلم های ژانر وسترن تاریخ سینما (۱)

بهترین فیلم های ژانر وسترن تاریخ سینما (۱)

بهترین فیلم های ژانر وسترن تاریخ سینما (۱)

۱- جویندگان- جان فورد (۱۹۵۶)

بسیاری از دوستداران سینما فیلم «جویندگان» (The Searchers) را بهترین فیلم ژانر وسترن تاریخ سینما می دانند. در این فیلم شاهکار جان وین نقش یک کهنه سرباز دوران جنگ داخلی با نام ایتان ادواردز را ایفا می کند که بعد از مدتی به خانه بازمی گردد اما پس از مدتی خانواده ی برادرش به وسیله سرخپوستان کومانچی قتل عام شده و برادرزاده هایش را به همراه خود می برند. ایتان به همراه چند رنجر تگزاسی برای یافتن برادرزاده هایش به تعقیب سرخپوستان می پردازند. اما بعد از چند درگیری و طولانی شدن تعقیب اکثر رنجرها به تگزاس باز می گردند و ایتان همراه با چند نفر معدود به تعقیب خود ادامه می دهند.

عاقبت یکی از برادرزاده های او کشته شده و برادر زاده ی دیگرش را پس از ۵ سال تلاش می یابد اما او به یک کومانچی تبدیل شده و قصد دارد با سرخپوستان بماند ولی ایتان از این مسئله بسیار ناخشنود است. جان وین در این فیلم ماندگار نقشی ضدقهرمان دارد و پیچیدگی های داستان و کاراکترها از فیلم «جویندگان» یک شاهکار سینمایی ساخته است.

۲- گروه خشن- سام پکین پا (۱۹۶۹)

فیلم «گروه خشن» (The Wild Bunch) که در ایران با نام «این گروه خشن» معروف است شاهکاری بی همتا و یکی از ۱۰ فیلم برتر ژانر وسترن از دید انجمن فیلم آمریکا برگزیده شده است. شاهکار سام پکین پا در زمان اکران به دلیل خشونت بی حد و حصر فیلم و نمایش دادن تلاش انسان برای زنده ماندن تحت هر شرایط و به هر وسیله ای مورد انتقاد واقع شد و حتی امروز هم به عنوان یک فیلم پر از کشتار و خونریزی معروف است اما صحنه های آهسته و داستان هایی که غرب وحشی را به زیبایی به تصویر می کشند از آن یک فیلم مهم ساخته است.

فیلم با بازی بازیگران معروفی مثل ویلیام هولدن، ارنست بورگناین، رابرت رایان و بن جانسون قصه یک گروه یاغی مسن در اوایل قرن بیستم را روایت می کند که بعد از یک سرقت بزرگ تحت تعقیب هستند و در تلاش برای فرار از دنیایی که به سوی مدرنیته می رود خود را به کشور مکزیک می رسانند ولی در آنجا درگیر جنگ داخلی شده و با یک ژنرال بی رحم و خشونت طلب مکزیکی وارد معامله شده و سلاح های پیشرفته ی ارتش آمریکا را برای او می دزدند اما عاقبت تصمیم می گیرند که علی رغم تعداد اندکشان با این ژنرال بی رحم وارد جنگ شوند و کشت و کشتار شروع می شود.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

۳- خوب، بد، زشت- سرجیو لئونه (۱۹۶۶)

شاید معروف ترین و محبوب ترین فیلم در گونه وسترن اسپاگتی فیلم «خوب، بد، زشت» (The Good, the Bad and the Ugly) است که اثر سرجیو لئونه است و کلینت ایستوود، لی ون کلیف و ایلای والاش در آن .نقش آفرینی می کنند. در این اثر زیبا کلینت ایستوود در نقش «خوب» و با اسم مستعار «بلوندی» همراه با شخصیت «زشت» قصه با بازی والاش و با نام «توکو» با فریب دادن کلانترها پول در می آورند. لی ون کلیف هم در نقش شخصیت «بد» فیلم هفت تیر کشی بی رحم است که به خاطر پول دست به هر کاری می زند و در زمان فعلی برای به دست آوردن گنجی پنهان شده متعلق به دوران جنگ داخلی کوشش می کند.

در آغاز توکو و بلوندی از ماجرای گنج بی اطلاعند اما در پی اتفاقاتی توکو نام قبرستانی که گنج در داخل آن پنهان شده و بلوندی نیز فقط اسم قبری که گنج در آن است را می فهمند. به همین خاطر آن ها هم مانند شخصیت بد داستان برای یافتن گنج وارد معرکه شده و با شخصیت بد فیلم درگیر می شوند. بازی های درخشان بازیگران، موسیقی به یاد ماندنی و افسانه ای انیو موریکونه بزرگ، صحنه های تیراندازی و درگیری جذاب و فیلمبرداری نوآورانه باعث شده که این فیلم به یکی از ماندگارترین فیلم های ژانر وسترن تبدیل شود.

۴- نابخشوده- کلینت ایستوود (۱۹۹۲)

کلینت ایستوود را در عالم بازیگری بیشتر به جهت فیلم های وسترن موفق و معروفی که بازی کرده می شناسند اما او در فیلم «نابخشوده» (Unforgiven) نقش کارگردان را علاوه بر نقش اصلی هم بر عهده داشت. فیلم زیبای «نابخشوده» که جوایز اسکار سال را درو کرد قصه مردی را روایت می کند که علی رغم گذشته ی سیاهش و با توجه به این که قسم خورده هرگز دست به اسلحه نبرد اما برای به دست آوردن جایزه تصمیم می گیرد که با دوست قدیمی اش با بازی مورگان فریمن از دو گاوچرانی که یک زن را شدیدا مجروح کرده اند انتقام بگیرد.

کلانتر شهر با بازی جین هکمن نمی خواهد خاطیان را به درستی مجازات کند و همین مسئله پای ویلیام مانی که اکنون به یک مزرعه دار تبدیل شده است را به میدان می گذارد که در آغاز به خاطر جایزه این کار را بر عهده می گیرد اما به مرور شرافت و زندگی دوستان او به خطر می افتد.

۵- شین- جورج استیونس (۱۹۵۳)

فیلم «شین» (Shane) اقتباسی درخشان از رمانی فوق العاده نوشته ی جک شیفر است و قصه ششلول بندی قهار به نام «شین» با بازی آلن لَد را روایت می کند که قصد دارد از آدمکشی دست بکشد اما سرانجام مجبور می گردد برای دفاع از یک خانواده با گروهی یاغی درگیر شده و آن ها را از میان بردارد. این فیلم زیبا در چندین قسمت نامزد جایزه اسکار شده و جایزه اسکار بهترین فیلم برداری را هم مال خود کرد. صحنه های خلاقانه و تاثیر گذار و دیالوگ های زیبا، این فیلم را به یک شاهکار وسترن تبدیل کرده است. از دیگر بازیگران معروف این فیلم می شود به جین آرتور و جک پالانس اشاره کرد.

۶- روزی روزگاری در غرب- سرجیو لئونه (۱۹۶۸)

فیلم «روزی روزگاری در غرب» (Once Upon a Time in the West) اثر کارگردان معروف ژانر وسترن، سرجیو لئونه و با بازی هنری فوندا، در یکی از معدود نقش های منفی اش، به همراه چارلز برانسون و کلودیا کاردیناله و موسیقی جذاب انیو موریکونه یکی از فیلم های درخشان تاریخ سینما و ژانر وسترن به حساب می آید. فیلم داستان قاتلی خونسرد و بیرحم، بیوه ای با گذشته ی نامعلوم و یک مرد خشمگین و انتقام جو را در شهری داستانی روایت می کند که مدرنیته و ظهور خط راه آهن ظاهر آن و سرنوشت مردم را به طور کلی تغییر داده است. همه چیز به انتقام و دست یافتن به زمینی که به زودی به ایستگاه مرکزی قطار تبدیل خواهد شد ختم می شود.

۷- دلیجان- جان فورد (۱۹۳۹)

جان وین و جان فورد برای نخستین بار در فیلمی وسترن با نام «دلیجان» (Stagecoach) همکاری کردند که موجب شهرت این ژانر و البته معروف شدن جان وین شد که در نهایت آینده ی حرفه ای او را رقم زده و موجب شد که وی به شخصیت ثابت آثار وسترن معروف آن دوران تبدیل گردد. فیلم داستان گروهی از افراد با شخصیت ها و سوابق مختلف را روایت می کند که سوار یک دلیجان شده و به سمت شرق و نواحی نیومکزیکو در حرکت می باشند. آن ها در آغاز افرادی عادی به نظر می آیند. رینگو کید با بازی جان وین نقش زندانی فراری را ایفا می کند که قصد دارد از بانیان قتل پدر و برادرش انتقام بگیرد ولی پس از سوار شدن دستگیر می شود. در ادامه درگیری هایی میان این مسافران و سرخپوستانی که به آن ها هجوم می برند رخ می دهد. در آخر همه چیز با انتقام رینگو کید از برادران پالمر به اتمام می رسد.

۸- نیمروز- فرد زینه مان (۱۹۵۲)

فیلم زیبای «نیمروز» (High Noon) که با نام «ماجرای نیمروز» هم شناخته می شود قصه کلانتری خوشنام به نام ویل کین با بازی درخشان گری کوپر در شهر هادلی وایل در نیومکزیکو را روایت می کند که به تازگی ازدواج کرده و قصد دارد از مقام کلانتری شهر استعفا دهد. ولی ناگهان به او خبر می دهند که یک جانی خطرناک به اسم فرانک میلر که سال ها قبل توسط او به زندان افتاده اکنون در راه شهر هادلی وایل است تا از وی انتقام بگیرد. او قرار است با قطار ظهر به شهر برسد و اشخاص مسلح او درون ایستگاه شهر منتظر او هستند و قصد آن ها فقط انتقام از کلانتر شهر است.

۹- رودخانه سرخ- هاوارد هاکس (۱۹۴۸)

فیلم باشکوه «رودخانه سرخ» (Red River) از کارگردان بزرگ ژانر وسترن، هاوارد هاکس با بازی جان وین و مونتگومری کلیفت، داستان مردی جاه طلب و لجباز به نام توماس دانسون را روایت می کند که سعی می کند مزرعه ای برای پرورش گاو در تگزاس بیابد و به همین خاطر همراه با دوستش به طرف تگزاس راه می افتد تا زمینی را برای خود پیدا کند. در بین راه به او خبر می رسد که همسرش و کاروان همراه او به وسیله سرخپوستان قتل عام شده اند اما دانسون به مسیر خود ادامه می دهد و در ادامه با پسر جوانی که تنها بازمانده کاروان می باشد مواجه شده و سرانجام نقطه ای را برای خود معلوم می کنند تا کسب و کار خود را در آن راه بیندازند.

۱۰- هفت دلاور- جان استرجس (۱۹۶۰)

فیلم «هفت دلاور» (The Magnificent Seven) که با اقتباس از فیلم «هفت سامورایی» به کارگردانی آکیرا کوروساوا ساخته شده است یک شاهکار تمام عیار در ژانر وسترن به شمار می رود. قصه پردازی بی نقص، بازیگران مشهور، موسیقی متن بی نظیر و صحنه ها و نقش های به یاد ماندنی موجب جاودانگی این فیلم شده است. از بازیگران اصلی این فیلم ماندگار می توان به یول براینر،ایلای والاش، استیو مک کوئین، چارلز برانسون، جیمز کابرن و رابرت واون اشاره کرد. آن ها نقش چند هفت تیرکش را بازی می کنند که توسط مردم یک روستای مکزیکی کوچک به استخدام گرفته می شوند تا از آن ها در مقابل هجوم یک گروه دزد و یاغی محافظت نمایند. در آغاز آن ها به خاطر دستمزد این کار را انجام می دهند، اما پس از گذشت مدتی احساسات و مردانگی تنها دلیل آنها برای دفاع از مردم روستا می شود که مرگ تعدادی از آنها را به دنبال دارد.

منبع/ روزیاتو





بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده