خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» همه عوارضی که خواب بیش از اندازه دارد

همه عوارضی که خواب بیش از اندازه دارد

همه عوارضی که خواب بیش از اندازه دارد

خواب کافی موجب بازسازی تعادل جسمی، روحی و حفظ انرژی می گردد. ما به طور متوسط در شبانه‌روز به ۷ تا ۸ ساعت خواب احتیاج داریم. تحقیقات نشان داده است خواب بیشتر از ۸ ساعت و نیم، احتمال مرگ و میر را تا ۱۵ ‌درصد افزایش می ‌دهد. خواب زیاد هر چند بیماری نیست، اما می تواند نشانه بیماری باشد به طوری که اشخاصی که بیشتر از حد می‌ خوابند نسبت به بقیه افراد، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ هایی مثل دیابت و چاقی قرار دارند. در ادامه ۶ عارضه جسمی و روانی ناشی از خواب زیاد در شبانه روز معرفی گردیده است:

کاهش تمرکز: طبق تحقیقات انجمن طب سالمندان آمریکا، خواب مزمن و طولانی مدت می تواند تاثیرات منفی بر روی تمرکز در انجام کارهای روزمره به همراه داشته باشد.

مرگ زودرس: مطالعات اپیدمیولوژیک در مقیاس بزرگ نشان داده اند که خواب طولانی مدت با مرگ زودرس مرتبط است. البته هنوز دلیل دقیق این ارتباط مشخص نیست اما ظاهرا التهاب در این بین نقش جدی دارد. افزایش خواب و به تبع آن ابتلا به اضافه وزن و چاقی، التهاب در بدن را افزایش می دهد و خود عامل خطری برای ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و در نهایت مرگ زودرس می باشد.

افسردگی: خواب زیاد و افسردگی می توانند علت و معلول یکدیگر باشند به این معنی که هم افسردگی موجب خواب طولانی مدت می گردد و هم خواب بیشتر از اندازه ، خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد. اشخاص مبتلا به پرخوابی دو برابر بیشتر از بقیه در معرض خطر افسردگی هستند.

خستگی تمام وقت: ساعت بیولوژیکی بدن احتیاج به برنامه ثابتی دارد. اگر خواب و بیداری شما زمان مشخصی ندارد، کارایی تان را هم از دست می دهید. درست است که آخر هفته ها و روزهای تعطیل برنامه خواب همه افراد به هم می ریزد ولی با این حال بایستی تلاش کنید زمان خواب و بیداری تان را تنظیم نمایید. نتایج پژوهش های اخیر نشان می دهند اشخاصی که ساعت معینی برای خواب و بیداری ندارند حتی اگر زیاد هم خوابیده باشند، باز احساس خستگی می کنند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی: بیماری های قلبی در حال حاضر دلیل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است و در این بین خواب بیشتر از ۹ ساعت در شبانه روز شانس ابتلا به این بیماری ها را تا ۳۴ درصد افزایش می دهد. در این بین شانس ابتلای زنان به بیماری های قلبی ناشی از خواب زیاد، نسبت به مردان بیشتر می باشد.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

افزایش وزن: تحقیقات نشان داده است کم خوابی به مقدار ۲۷ درصد و خواب زیاد به میزان ۲۵ درصد خطر ابتلا به چاقی را افزایش می دهد. مسلم است وقتی که شما بیشتر می خوابید، کمتر تحرک دارید و در نتیجه کالری کمتری هم می سوزانید.

خطر ابتلا به دیابت: هر چه اشخاص بیشتر بخوابند، بیشتر مستعد اضافه وزن می شوند و اضافه وزن مقاومت به انسولین را افزایش می دهد که نتیجه آن هم افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو می باشد. خواب بیشتر از اندازه اختلالاتی را در متابولیسم گلوکز به وجود می‌ آورد و حساسیت به انسولین را کاهش می دهد.

منبع/ ایرنا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده