خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی غذاهای پرکالری که به کم کردن وزن کمک می‌کنند!

معرفی غذاهای پرکالری که به کم کردن وزن کمک می‌کنند!

معرفی غذاهای پرکالری که به کم کردن وزن کمک می‌کنند!

غذاهای پرچرب و پرکالری لزوما موجب افزایش وزن شما نمی گردند؛ در عوض مصرف آنها حتی امکان دارد موجب کاهش وزن شود. این جمله را که برای کم کردن وزن باید همواره سراغ غذاهای کم کالری بروید را فراموش نمایید، زیرا به عقیده متخصصان تغذیه، جهت نگه داشتن وزن در محدوده سالم، شما بایستی سراغ ۶ منبع غذایی پرکالری هم بروید:

آجیل و دانه ها: انواع آجیل مملوء از چربی های مفید، فیبر، ویتامین ای، منیزیم، روی، فولات و پتاسیم می باشند. البته باید به این نکته دقت کنید که در مصرف مغزهای خوراکی نباید زیاده روی نمایید. بادام و پسته بیشترین مقدار کالری را ارائه می کنند. مصرف حدود ۲۳ عدد بادام یا ۴۹ عدد پسته معادل دریافت ۱۶۰ کالری می باشد. با تقسیم بندی درست و میانه روی در مصرف می توانید اهداف کاهش وزن خود را با کمک مغزهای خوراکی محقق کنید و به حفظ سلامت کلی بدن کمک نمایید.

روغن زیتون: یک بخش اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای می باشد و مصرف آن به شکل مستقیم با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بعضی سرطان ها مرتبط است. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی داشته و مصرف آن جهت حفظ سلامت استخوان ها هم مفید است. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون حدود ۱۲۰ کالری دارد، بنابراین بهتر است از آن به عنوان چاشنی سالاد و جهت پخت و پز سبزیجات استفاده گردد. استفاده از روغن زیتون به همراه حمص به عنوان یک میان وعده سالم که به خوبی احساس سیری را در فرد ایجاد می نماید هم برای کاهش وزن خیلی توصیه شده است.

سیب زمینی: شاید به علت وجود کربوهیدرات، سیب زمینی شهرت زیادی در میان مواد غذایی نداشته باشد ولی فراموش نکنید که این ماده غذایی سرشار از آهن، پتاسیم و فیبر می باشد. یک سیب زمینی متوسط همراه با پوست ۱۶۱ کالری دارد. سیب زمینی را به همراه کره، خامه ترش یا بیکن استفاده نکنید. نوع پخته شده آن همراه با اندکی نمک و روغن زیتون، یکی از سالم ترین وعده های غذایی می باشد.

کره بادام زمینی: کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری حدودا ۹۴ کالری دارد. ۴ گرم پروتئین، ۸ گرم چربی، و ۳ گرم کربوهیدرات. کره بادام زمینی را می توانید به سادگی با غذاها مخلوط نمایید. این کره را می توانید در انواع مختلف تهیه کنید به طور مثال نوعی که در تکه های بادام زمینی نیز هست و یا نوعی که کامل مخلوط شده است. کره بادام زمینی که طبیعی باشد نشانه اش این است: زمانی که در قوطی آن را باز می کنید روغن بایستی بالایش جمع شده باشد و برای استفاده مجبور هستید اول آن را هم بزنید. همچنین کره بادام زمینی طبیعی را باید در یخچال نگهداری نمایید.

تخم مرغ: یک تخم مرغ معمولی ۷۰ کالری دارد. پروتئین موجود در تخم مرغ جهت ساخت عضله به بدن ما کمک می کند، چربی موجود در تخم مرغ منبع مهمی از انرژی را برای بدن مهیا می کند و همچنین مقدار تستوسترون را افزایش می دهد. تخم مرغ حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ می باشد که به انعطاف مفاصل و سلامت سلولهای بدن کمک می نماید. یک عنصر به نام کولین هم هست که در زرده تخم مرغ یافته می شود. کولین موجب کاهش ساخت چربی در قلب می گردد و به بازسازی سلول ها کمک می کند و به علاوه معلوم شده روی خلق و خو نیز تاثیر دارد.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

منبع/ ایرنا زندگی

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده