خرید از سراسر دنیا


» گوگل کروم ۹۰ با قابلیت امنیتی بهبود یافته و بارگذاری سریع‌تر وبسایت‌ها از راه خواهد رسید

گوگل کروم ۹۰ با قابلیت امنیتی بهبود یافته و بارگذاری سریع‌تر وبسایت‌ها از راه خواهد رسید

گوگل کروم ۹۰ با قابلیت امنیتی بهبود یافته و بارگذاری سریع‌تر وبسایت‌ها از راه خواهد رسید

مرورگر گوگل کروم در نسخه ۹۰ اندروید و دسکتاپ به قابلیت بارگذاری خودکار وبسایت‌ها با پروتکل HTTPS مجهز خواهد شد. این قابلیت، امنیت بیشتر و نیز سرعت بارگذاری سریع‌تر وبسایت‌ها را به همراه دارد.

گوگل چندی پیش آزمایش قابلیت تازه ای در مرورگر کروم برای افزایش سرعت بارگذاری وبسایت‌های رمزنگاری شده را شروع کرد. این تغییرات شامل قابلیت تکمیل خودکار آدرس‌ها و همچنین Omnibox (قابلیت جستجو یا محاسبات ریاضی در نوار گوگل کروم) می‌شد. علاوه بر این مرورگر به صورت پیش فرض وبسایت‌های مبتنی بر پروتکل امن HTTPS را نمایش می‌داد و دیگر خبری از هدایت شدن به نسخه نا امن HTTP نبود. اکنون این قابلیت قرار است به نسخه ۹۰ مرورگر کروم دسکتاپ و همچنین اندروید بیاید.

نسخه بتای کروم ۹۰ برای دسکتاپ و اندروید در اوایل ماه جاری میلادی انتشار یافته بود. این نسخه از کدگشای AV1 برای بهبود کنفرانس‌های ویدیویی بهره می‌برد. نسخه نهایی ۹۰ همچنین قرار است شامل بارگذاری پیش فرض HTPPS باشد. این خصوصیت نه تنها حفاظت از حریم شخصی را بهبود می بخشد، بلکه لود شدن سریع‌تر وبسایت‌های با پشتیبانی از HTTPS را به همراه خواهد داشت.

بر اساس توضیحات گوگل، کاربران کروم که به صوزت دستی آدرس وبسایت‌ها را وارد می‌کنند به صورت پیش فرض ابتدای آدرس یعنی //:http یا //:https را وارد نمی‌کنند و مثلا به صورت ساده تنها آدرس example.com را تایپ می‌کنند. تا قبل از این گوگل کروم در نخستین باری که کاربر به یک وبسایت مراجعه می‌کرد، به صورت پیش فرض آدرس http://example.com را در نظر می‌گرفت. علت این موضوع این بود که خیلی از وبسایت‌ها هنوز از پروتکل ایمن‌تر HTTPS پشتیبانی نمی‌کنند.

ولی حالا در نسخه ۹۰ مرورگر کروم، پروتکل پیش فرض برای اکثر وبسایت‌ها HTTPS در نظر گرفته می‌شود. اما اگر وبسایتی از این پروتکل پشتیبانی نکند، کروم به صورت پیش فرض کاربر را به نسخه HTTP هدایت می‌کند. هدایت به نسخه HTTP همچنین شامل حال خطاهای مربوط به ارتباط، مشکلات مرتبط با گواهینامه‌ها از جمله هنگام تایپ آدرس اشتباه یا گواهینامه‌هایی که مورد اعتماد نیستند هم می‌شود.

روز رسانی گوگل کروم ۹۰ نخست برای کاربران کروم اندروید و همچنین دسکتاپ ارائه می‌شود. کاربران iOS هم در هفته‌های بعد‌تر از این ویژگی بهره‌مند می شوند.

منبع/ دیجیاتو

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده