بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» با برنامه جدید واقعیت افزوده گوگل در زمین تونل بزنید و به آن سوی کره زمین سفر نمایید

با برنامه جدید واقعیت افزوده گوگل در زمین تونل بزنید و به آن سوی کره زمین سفر نمایید

با برنامه جدید واقعیت افزوده گوگل در زمین تونل بزنید و به آن سوی کره زمین سفر نمایید

گوگل جدیدا ابزارهای مختلفی مبتنی بر واقعیت افزوده معرفی نموده است که یکی از آنها Floom نام دارد که به کاربران کمک می‌کند از طریق آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم و با گوشی هوشمند، به آن سوی کره زمین به طور مجازی سفر نمایند.

تصور نمایید اگر در جایی که ایستاده‌اید زمین را حفر می‌کردید تا به آن طرف کره زمین برسید، پس از بیرون آوردن سرتان از خاک در چه نقطه‌ای از زمین قرار داشتید، ابزار جدید همین کار را به طور مجازی انجام می‌دهد. Floom به کمک WebXR و گوگل مپ اجرا می‌گردد و لازم است آخرین نسخه گوگل کروم روی دستگاه کاربر نصب شده باشد تا کاربران بتوانند در زمین تونل زده و به آن سوی زمین برسند.

در آغاز دکمه‌ای مانند گردباد روی نمایشگر ظاهر می‌شود. زاویه دوربین را روی نقطه‌ای که می‌خواهید در زمین تونل بزنید قرار دهید. دوربین دستگاه آن سوی کره زمین را به شما نشان می‌دهد که می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن گوگل اِرث آن مکان را بررسی کنید.

استفاده از این قابلیت تجربه خیلی لذت‌ بخشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و آن‌ها با توجه به موقعیت مکانی خود و البته زاویه‌ گوشی موبایل مستقیما به آن سوی کره زمین منتقل خواهند شد.

Floom تنها یکی از ابزارهایی است که گوگل اخیرا معرفی نموده است که با کمک WebXR می‌تواند تجربه‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده را در صفحات وب ایجاد نماید. یکی دیگر از ابزارهای جدید گوگل Mesure Up نام دارد که نوعی ابزار اندازه‌گیری مجازی می باشد و طول، مساحت و حجم یک محیط را اندازه گیری می‌کند. ابزار دیگر Sodar نام دارد که فاصله اجتماعی دو متری را در محیط تشخیص می‌دهد. یکی دیگر از ابزارهای جدید گوگل PictureEscape است که به کاربران اجازه می‌دهد کتابخانه تصاویر خود را به یک گالری واقعیت افزوده تبدیل نمایند.

آزمایشات مبتنی بر WebXR گوگل با توجه به اینکه روی مرورگر گوشی اجرا می‌گردند کاملا تحسین برانگیز می باشند. در حال حاضر Floom تنها در سیستم عامل اندروید و مرورگر کروم قابل استفاده است.

منبع/ دیجیاتو


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده