خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فایرفاکس ۸۸ با قابلیت‌های جدید و امنیت بالاتر انتشار یافت

فایرفاکس ۸۸ با قابلیت‌های جدید و امنیت بالاتر انتشار یافت

فایرفاکس ۸۸ با قابلیت‌های جدید و امنیت بالاتر انتشار یافت

موزیلا نسخه ۸۸ مرورگر فایرفاکس را با چندین تغییر کوچک ولی مهم منتشر کرد. این نسخه آخرین آپدیتی است که پیش از تحول ظاهری فایرفاکس با رابط کاربری جدید «پروتون» منتشر می‌گردد. از تغییرات مهم فایرفاکس ۸۸ می‌توان به غیرفعال‌سازی پشتیبانی از FTP و ایزوله‌سازی داده‌های متغیر window.name اشاره نمود که از نشت اطلاعات حریم خصوصی جلوگیری می‌کند.

مهم‌ترین تغییر در این آپدیت غیرفعال شدن پروتکل FTP می باشد. موزیلا می‌گوید حذف کامل این ویژگی در یکی از نسخه‌های آتی مرورگر آن‌ها اتفاق خواهد افتاد. پروتکل FTP از دید موزیلا یک تهدید امنیتی برای کاربران می باشد زیرا داده‌ها در این پروتکل رمزنگاری نمی‌شوند و مستعد حمله «مرد میانی» هستند. فایرفاکس تا موقعی که این قابلیت به طور کامل حذف شود، با غیرفعال‌سازی FTP از کاربران محافظت می‌کند.

تغییر امنیتی بعدی به ایزوله شدن اطلاعات window.name مربوط می‌گردد که از نشت اطلاعات سایت‌ها میان یکدیگر جلوگیری می‌کند. قبل از این، اطلاعات این متغیر در طول عمر یک زبانه باقی می‌ماند و اگر کاربر روی همان زبانه از یک سایت به یک سایت دیگر می‌رفت، سایت دوم می‌توانست به اطلاعات سایت نخست دسترسی یابد.

اما فایرفاکس اکنون همزمان با رفتن به سایت‌های جدید این اطلاعات را پاک می‌کند. البته اگر کاربر دوباره به همان سایت قبلی بازگردد، اطلاعات window.name برگردانده می‌شود. این مرورگر اکنون در ایزوله‌سازی داده‌های window.name همچون سافاری عمل می‌کند. در آینده مرورگرهای مبتنی بر کرومیوم نیز قرار است سازوکار مشابهی را پیاده‌سازی نمایند.

از دیگر ویژگی‌های جدید فایرفاکس ۸۸ می‌شود به پشتیبانی از جاوا اسکریپت در فایل‌های PDF، زوم روان انگشتی در دستگاه‌های لمسی لینوکسی و پشتیبانی بهتر از صفحه‌خوان‌ها اشاره نمود.

اگر فایرفاکس را روی دستگاه خود دارید، مرورگر در روزهای آینده به‌ طور خودکار به‌روز می‌شود، ولی اگر می‌خواهید به شکل دستی این کار را انجام دهید، می‌توانید از منو به قسمت Help بروید و روی About Firefox کلیک نمایید. اگر از لینوکس استفاده می‌کنید، این آپدیت به‌زودی از طریق آپدیت منیجر شما در دسترس‌تان قرار خواهد گرفت.

منبع / دیجیاتو


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده