خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی چند راهکار طبیعی جهت تقویت و حفظ بینایی

معرفی چند راهکار طبیعی جهت تقویت و حفظ بینایی

معرفی چند راهکار طبیعی جهت تقویت و حفظ بینایی

استفاده از عینک یا لنز می تواند کمک نماید جهان پیرامون خود را واضح تر مشاهده کنیم ولی روش های مهمی نیز جهت تقویت بینایی وجود دارد. چیزهای زیادی در سبک زندگی شما وجود دارد که می تواند بر روی بینایی شما تأثیر بگذارد.

در ادامه مطلب چند راهکار طبیعی به شما معرفی می کنیم که قادرند به تقویت بینایی شما و حفظ چشم هایتان کمک نمایند.

۱- اطمینان یابید که به اندازه ی کافی ویتامین A دریافت می کنید

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟
دریافت ویتامین A برای بینایی شما ضروری می باشد زیرا به شبکیه چشم ها کمک می کند، بافتی در پشت چشم ها که با مغز در ارتباط می باشد.

درون شبکیه سلول هایی به نام فتورسپتور هست که نور را حس می کنند و به مغز سیگنال ارسال می کنند تا چیزی که مشاهده می کنید را تفسیر کند. مولکول اصلی که وظیفه ی ایجاد این سیگنال را بر عهده دارد، نوعی ویتامین A می باشد.

بعضی منابع غذایی خوب ویتامین A عبارت هستند از: سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج و تخم مرغ.

کارشناسان توصیه می کنند هفته ای سه وعده مواد غذایی حاوی ویتامین A مصرف نمایید.

۲- سیگار را ترک کنید

مصرف سیگار می تواند به شبکیه چشم ها صدمه زده و موجب تباهی لکه زرد شود، مشکلی که می تواند باعث تاری دید یا ایجاد لکه های تیره در برابر چشم ها شود.

زیرا مصرف سیگار می تواند میزان اکسیژنی که به شبکیه می رسد را کاهش داده و به عروق خونی کوچک درون چشم ها صدمه وارد کند.

کارشناسان می گویند هیچ موقع برای ترک سیگار و جلوگیری از صدمه دیدن شبکیه چشم ها دیر نمی باشد.

۳- عینک آفتابی بزنید

زمانی که بدون عینک آفتابی در آفتاب هستید چشم ها در معرض مقادیر زیادی پرتو فرابنفش قرار خواهند گرفت. این امر می تواند به قرنیه چشم ها صدمه وارد کند، بافت شفافی که روی مردمک چشم قرار گرفته است.

قرارگیری زیاد در معرض نور خورشید می تواند در بعضی اشخاص موجب سرطان پوست در قسمت پوست حساس دور چشم ها و گاهی روی سطح چشم ها شود.

ولی تمام عینک های آفتابی کمک کننده نیستند زیرا برخی از آن ها نور فرابنفش را فیلتر نمی کنند. در حقیقت زدن عینک آفتابی بدون فیلتر می تواند بدتر از نزدن عینک آفتابی باشد.

زمانی که عینک آفتابی می زنیم مردمک چشم ها گشاد می شود و زمانی هم که این اتفاق رخ می دهد پرتوهای زیان آور بیشتری می توانند وارد چشم ها شوند.

به منظور مراقبت از چشم هایتان عینک آفتابی بزنید که هم پرتوهای فرابنفش A و هم پرتوهای فرابنفش B را فیلتر نماید. میزان جذب پرتو فرابنفش عینک باید ۴۰۰nm یا ۱۰۰ درصد باشد.

۴- قانون ۲۰-۶-۲۰ را رعایت کنید

نگاه کردن به صفحه ی وسایل الکترونیک به مدت زیاد می تواند فشار بسیاری به چشم ها وارد نماید. این مسأله موجب صدمات دائمی نمی شود ولی می تواند چشم درد یا تاری موقت دید را به همراه داشته باشد.

زیرا وقتی که به صفحه ی وسایل الکترونیک نگاه می کنیم کمتر پلک می زنیم و این مسأله موجب خشک شدن چشم ها شده و آن ها را اذیت می کند. نگاه مداوم به نور زیاد صفحه وسایل الکترونیک و تمرکز روی چیزهای کوچکی مانند متن ها نیز برای چشم ها دشوار است.

کارشناسان توصیه می کنند موقعی که از فاصله ی نزدیک با صفحه ی وسایل الکترونیک مانند تلفن همراه یا لپ تاپ کار می کنید، از شیوه ای به نام ۲۰-۲۰-۲۰ استفاده نمایید تا بتوانید فشار وارده بر چشم های خود را کنترل نمایید.

1- هر ۲۰ دقیقه استراحت کوتاهی به خود داده و نگاهتان را از صفحه بردارید.

2- در این مدت جسمی پیدا نمایید که دست کم ۶ متر با شما فاصله داشته باشد.

3- قبل از برگرداندن نگاه خود به صفحه، دست کم ۲۰ ثانیه روی این جسم تمرکز نمایید.

برخلاف تبلیغات موجود درباره ی عینک هایی که نور آبی را فیلتر می کنند تحقیقات نشان داده است این عینک ها از فشار وارد بر چشم ها کم نمی کنند زیرا میزان پلک زدن را افزایش نمی دهند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع
۵- از محافظ چشم استفاده نمایید

خیلی از مشاغل به گونه ای می باشند که خطر آسیب دیدگی چشم ها در آن ها وجود دارد ولی استفاده از تجهیزات حفاظتی می تواند به حفظ چشم ها و بینایی کمک نماید. براساس ارزیابی های کارشناسان استفاده از محافظ چشم می تواند جلوی ۹۰ درصد صدمات چشمی موقع کار را بگیرد.

موقع کار با این مواد باید از محافظ چشم استفاده نمایید:


  • مواد شیمیایی
  • ذرات هوابرد چوب، فلز یا دیگر مواد
  • تشعشعات از جمله پرتوهای فرابنفش یا لیزر
  • خون یا مایعات بدنی

۶- مراقب قند خون خود باشید و دیابت تان را کنترل نمایید

بیماری دیابت می تواند خطر جدی برای بینایی ایجاد نماید زیرا موجب تضعیف عروق خونی سرتاسر بدن از جمله عروق درون شبکیه چشم ها می گردد.

این عروق خونی به مرور به اندازه ای صدمه می بینند که دیگر قادر به انتقال اکسیژن و مواد مغذی به اندازه ی کافی برای تغذیه ی شبکه چشم ها نمی باشند و بعضی از سلول های شبکیه صدمه می بینند و از بین می روند.

با تحت کنترل نگه داشتن قند خون، فشار خون و کلسترول خود می توانید ریسک مبتلا شدن به بیماری های چشمی مرتبط با دیابت را پایین بیاورید. این امر می تواند شامل تغییر رژیم غذایی، ورزش یا هر اقدام دیگری باشد که مورد توصیه ی پزشک شما می باشد.

اگر مبتلا به دیابت هستید بایستی سالی یک بار برای معاینه ی چشم های خود به چشم پزشک مراجعه نمایید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده