بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» راهکارهایی جهت کوچک کردن منافذ پوست

راهکارهایی جهت کوچک کردن منافذ پوست

راهکارهایی جهت کوچک کردن منافذ پوست

مسدود شدن منافذ پوست، ژنتیک، سن و آسیبهای ناشی از نور خورشید اصلی ترین علل بزرگ شدن منافذ پوست می باشند. ولی این بدان معنا نیست که راهی جهت کوچک کردن آن ها وجود ندارد. این کار به طور حتم امکان پذیر است ولی به شرط آنکه روش مناسبی را انتخاب نمایید و از شیوه های اصولی برای پاکسازی پوست استفاده نمایید. در ادامه مطلب راهکارهایی جهت کوچک کردن منافذ پوست به شما آموزش خواهیم داد.

۱- فقط از شوینده هایی استفاده نمایید که با pH طبیعی سد دفاعی پوست سازگار هستند

شاید دوست داشته باشیم شوینده های گوناگونی را امتحان نماییم ولی بعضا فراموش می کنیم تعادل pH آن ها را چک کنیم. متخصصان حوزه ی آرایش و زیبایی این امر را ضروری می دانند. محصولات پوستی شما باید با پوست تان سازگار باشند. pH پوست معمولاً بین ۴/۷ و ۵/۷۵ می باشد. شوینده ی نامناسب می تواند از خاصیت ارتجاعی پوست کاسته و به حساسیت آن اضافه کند. این امر علاوه بر اینکه موجب بزرگ شدن منافذ پوست می شود، به مشکلات پوستی گوناگونی مانند درماتیت و روزاسه هم منجر می شود.

۲- موقعی که بینی تان چرب است به آن کرم نزنید

شاید عجیب به نظر بیاید ولی متخصصان پوست توصیه نمی کنند موقعی که بینی چرب است یا جوش سرسیاه دارید کرم بزنید. این کار می تواند موجب بزرگ تر شدن منافذ پوست گردد. موقع خرید کرم ضد آفتاب دقت داشته باشید فاقد چربی باشد.

۳- برای باز کردن منافذ مسدود شده از اسید گلیکولیک استفاده نمایید

اگر منافذ پوست شما بزرگ و مسدود شده است متخصصان پوست اسید گلیکولیک را توصیه می کنند. این ماده حتی برای پوست های خشک نیز قابل استفاده می باشد. استفاده از محصولات پوستی حاوی اسید گلیکولیک ممکن است به کاهش منافذ بزرگ پوست کمک نماید زیرا این ماده سلول های مرده ی پوست و چربی ای را از بین می برد که درون منافذ باقی مانده است.

۴- صورت خود را دو بار در روز با آب گرم بشویید

معمولاً این مسدود شدن منافذ و چرب بودن پوست است که موجب بزرگ شدن منافذ آن می گردد. صورتتان را یک بار صبح ها و یک بار نیز شب ها پیش از خواب بشویید تا منافذ مسدود شده باز شوند. ولی فراموش نکنید که آب نباید زیاد داغ باشد زیرا می تواند حساسیت پوست را حتی بیشتر کند. پوست زمانی که تحریک می شود، منافذ آن بزرگ تر به نظر می رسد.

۵- از ضد آفتاب های فاقد چربی استفاده نمایید

کرم ضدآفتاب شما نیز می تواند موجب مسدود شدن منافذ پوست شما شود.

۱- برای پوست های مستعد جوش و چرب از ضد آفتاب های فاقد چربی استفاده نمایید. ضدآفتاب باید بافت بسیار سبکی داشته باشد و ممکن است حاوی زینک باشد.

۲- بهتر است از استفاده از ضدآفتاب های ضد آب خودداری نمایید زیرا امکان تنفس از پوست گرفته می شود و منافذ پوست بیشتر مسدود می شوند.

۳- برای پوست های خشک باید از ضد آفتاب هایی استفاده نمایید که از خاصیت مرطوب کنندگی برخوردار هستند، نه ضد آفتاب های چرب.

۶- با خود پدهای جذب چربی به همراه داشته باشید

پوست های چرب بیشتر دچار مشکل بزرگی منافذ پوست می شوند تا پوست های خشک، به همین دلیل بهتر است پدهای مخصوص جذب چربی همراهتان باشد. این روش برای افرادی که پوست مختلط دارند نیز مفید است، نوعی از پوست که در آن گونه ها خشک، ولی بینی چرب است. پد را به آرامی روی پوستتان فشار دهید تا چربی اضافی را به خود جذب کند، ولی از کشیدن پد روی پوست خودداری نمایید.

۷- از استفاده از مواد آرایشی مایع برای پوست های چرب و مختلط خودداری نمایید

مواد آرایشی مایع از جمله کرم پودر می توانند اوضاع را برای منافذ بزرگ پوست بدتر کنند. شما باید از نوع پوست خود آگاه باشید. حتی اگر گونه های خشکی دارید نیز به این معناست که می توانید برای تمام صورت تان از یک لوسیون فوق مرطوب کننده استفاده نمایید. متخصصان پوست توصیه می کنند افرادی که منافذ بزرگ دارند از مرطوب کننده های سبک استفاده نمایند.

۸- مصرف لبنیات را کم کنید

متخصصان پوست توصیه می کنند روزانه ۲۰۰ میلی لیتر شیر گاو یا جایگزین های آن مانند شیر بادام یا نارگیل را مصرف نمایید زیرا برای پوست بهتر هستند. بعضی از هورمون های رشد در شیر گاو هستند و مصرف آن ها موجب بزرگ شدن منافذ پوست می گردد. شما می توانید با یک متخصص در مورد شیر مناسب تان مشورت نمایید.

۹- به قسمت هایی که منافذ بزرگ دارند زینک اکساید بزنید

زینک اکساید در خیلی از کرم های سوختگی نوزاد و نیز ضدآفتاب های معدنی وجود دارد. این ماده برای انواع گوناگونی از پوست قابل استفاده می باشد و اثر حفاظتی دارد. پزشکان توصیه می کنند گهگاه یک لایه ی نازک لوسیون زینک اکساید به بخشهایی از پوست که منافذ بزرگ دارند بزنید.

۱۰- یک روش لایه برداری انتخاب کنید که مناسب نوع پوست تان باشد

در مورد لایه برداری پوست خود باید با احتیاط عمل نمایید. اول از همه باید نوع پوست خود را معین کنید.

۱- افرادی که پوست خشک، حساس و مستعد جوش دارند بهتر است از یک لایه بردار شیمیایی ملایم استفاده نمایند زیرا لایه بردارهای قدرتمند مکانیکی می توانند پوست را بیش از اندازه تحریک نمایند.

۲- افرادی که پوست چرب و کلفتی دارند می توانند از روش ها و لایه بردارهای شیمیایی قوی تر استفاده نمایند. ولی اگر رنگ پوست شما تیره است یا موقعی که پوست تان می سوزد لکه های تیره رنگی روی آن ظاهر می گردد بهتر است از این کار خودداری نمایید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده