خرید از سراسر دنیا


» اشتباهاتی که عمر آی‌پد را کوتاه می کند

اشتباهاتی که عمر آی‌پد را کوتاه می کند

اشتباهاتی که عمر آی‌پد را کوتاه می کند

وسایل الکترونیکی مانند موبایل و انواع تبلت‌ها در زمره وسایل‌ گران‌ قیمتی قرار دارند که بایستی به درستی از آنها مراقبت نماییم تا وادار به پرداخت هزینه‌های اضافی نشویم.

ما از آی‌پد خود برای کتاب خواندن، فیلم دیدن و کارهای دیگری بهره می‌بریم که زندگی را برای ما آسان تر کرده است؛ ولی این وسیله‌ی پر کاربرد خیلی ظریف می باشد و امکان دارد اشتباه‌های کوچک پشت سر هم در مدت زمان اندکی، آی‌پد ما را از کار بیندازد و وادار به تعمیر آن یا خرید یک وسیله‌ی دیگر شویم. در ادامه مطلب شما را با مواردی که نبایستی انجام دهید تا آی‌پد عمر طولانی‌تری داشته باشد، آشنا می نماییم. در حقیقت ممکن است این موارد در مورد بعضی دیگر از وسایل الکترونیکی هم کاربرد داشته باشد.

۱. نگذارید شارژ دستگاه به طور کامل خالی شود

بایستی بدانید شیوه کارکرد باتری‌های تمام وسایل شارژی به شکل دفعه‎ای می باشد. یعنی برای نمونه آی‌پد شما حدود ۱۰۰۰ دفعه شارژ می‌شود و پس از آن عمر مفید باتری تمام می‌شود. یعنی درست همان موقعی که شما متوجه می‌شوید دیگر آی‌پدتان مانند سابق شارژ نگه نمی‌دارد. این موضوع منطقی است که زمانی که شارژ آی‌پد رو به پایان بود به شارژر متصل نمایید؛ شارژ رو به پایان، یعنی ۱۵ تا ۱۰ درصد، که خود سیستم عامل هم اخطار می‌دهد، نه ۰ درصد که از بی شارژی آی‌پد خاموش شود. در حقیقت هر موقع که آی‌پد و بقیه دستگاه‌های شارژی به دلیل اتمام شارژ خاموش می‌شوند امکان دارد دیگر روشن نشوند و به سلامت باتری صدمه جدی وارد می‌شود.

۲. استفاده بیش از اندازه از قابلیت‌های دستگاه

موقعی که احتیاجی به نور زیاد ندارید و دستگاه‌ را روی درجه‌ی نور بالا قرار می دهید باعث استفاده‌ی بیش از اندازه از ظرفیت باتری می‌شود. همجنین اگر به بلوتوث و اینترنت خط خود احتیاج ندارید آن‌ها را غیر فعال و خاموش نمایید تا بیش از حد از سیستم عامل کار نکشید.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی

۳. از شارژرهای متفرقه استفاده نکنید

شارژرهایی که در زمان خرید همراه آی‌پد شما است متناسب با ولتاژ مورد نیاز دستگاه می باشد و اگر به هر علتی از سیم‌های متفرقه استفاده نمایید، باعث کاهش عمر دستگاه می‌شود. چون شارژرهای دیگر برای باتری‌های دیگر ساخته شدند و امکان دارد کمتر یا بیشتر از مقدار ولتاژ مورد احتیاج باتری، به آن برق رسانند که این مسئله باعث صدمه به آی‌پد می‌شود.

۴. تعداد اپلیکشن‌های بالا در آی‌پد

آیا اپلیکیشنی در آی‌پد شما هست که پس از دانلود، فقط آن را یک دفعه استفاده کردید؟ باید گفت که این نوع از اپلیکیشن‌ها به مرور باعث صدمه به دستگاه شما می‌شوند، چون سیستم عامل مجبور است این اپلیکیشن‌هایی که احتیاج نیز ندارید را هر دفعه راه‌اندازی و به روز رسانی نماید که باعث فرسودگی و کاهش سرعت سیستم عامل می‌شود.

۵. دمای بالا به آی‌پد آسیب می‌رساند

شاید باور نکنید اما دمای محیط بر سلامتی آی‌پد شما تاثیر مستقیم دارد. قرار دادن آی‌پد در محیط‌هایی نزدیک به بخاری و شوفاژ یا آفتاب باعث صدمه به باتری دستگاه می‌شود. با افزایش دما، سرعت مولکول‌ها افزایش یافته و در باتری موجب اتمام زود هنگام شارژ می‌گردد. در بعضی موارد باتری باد کرده و به نمایشگر آی‌پد صدمه وارد می کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده