خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با مهمترین مواد غذایی که مثل مسکن عمل می‌کنند

 آشنایی با مهمترین مواد غذایی که مثل مسکن عمل می‌کنند

 آشنایی با مهمترین مواد غذایی که مثل مسکن عمل می‌کنند

شاید شما هم در زمره کسانی باشید که برای مبارزه با درد به سراغ دارو‌های مسکن می‌روید. اما بایستی بدانید هیچ داروی شیمیایی نیست که بدون عوارض جانبی باشد.

ظهور علامت درد در بدن نشانه یک بیماری می باشد. به همین خاطر، بهتر است جهت تشخیص بیماری به پزشک مراجعه نمایید. بعضی مواد غذایی می‌توانند مثل دارو‌های مسکن عمل نموده و درد را تسکین بخشند که مهمترین این مواد غذایی شامل موارد زیر می‌گردد:

۱- زنجبیل

از قدیم از زنجبیل به عنوان یک گیاه دارویی استفاده بسیاری می‌شده است. زنجبیل ضد حالت تهوع می باشد و خاصیت تسکین دهنده معده دارد. یکی از خواص ارزشمند و مهم این گیاه مقابله با درد‌هایی مثل درد مفاصل و روماتیسم است.

۲- بلوبری

این میوه کوچک و خوشمزه سطح بالایی از ریز مغذی‌های گیاهی دارد که می‌تواند به مقابله با التهابات و کاهش درد کمک نماید. بلوبری یخ زده نیز خواص فراوانی دارد. سایر میوه‌های دارای آنتی اکسیدان و پلی فنول‌ها مثل پرتقال و توت فرنگی دارای خواص شبیه به بلوبری در تسکین درد می باشند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

۳- تخم کدو

تخم کدو یکی از مهم ترین منابع منیزیم می باشد که می‌تواند موجب تسکین درد‌های میگرنی شود. به علاوه تحقیقات نشان داده که منیزیم می‌تواند مانع از مبتلا شدن به پوکی استخوان شود و در صورت وقوع، درمانی برای آن باشد. از طرف دیگر، منیزیم می‌تواند موجب توقف گرفتگی شبانه عضلات پا شود.

۴- زردچوبه

تحقیقات مختلف اثبات نموده است زردچوبه می‌تواند با التهابات بدن مبارزه کند و مثل یک مسکن طبیعی عمل نماید. مطالعات محققان نشان می‌دهد مصرف زردچوبه در اشخاصی که مبتلا به روماتیسم و آرتروز هستند، موجب کم شدن درد آن‌ها شده است. به علاوه زردچوبه عوارض جانبی دارو‌های شیمیایی را هم در این اشخاص نداشته است.

از سایر مواد غذایی مفید برای تسکین درد می‌شود به ماهی سالمون، آلبالو، روغن زیتون، فلفل و نعنا اشاره نمود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده