دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با باورهای نادرست در مورد سرماخوردگی

آشنایی با باورهای نادرست در مورد سرماخوردگی

آشنایی با باورهای نادرست در مورد سرماخوردگی

سرماخوردگی بیماری می باشد که شخص تنها کاری که می تواند موقع رویارویی با آن انجام دهد، استراحت و انتظار برای به اتمام رسیدن دوره بیماری است.سرماخوردگی سالانه بیشترین بار اقتصادی را بر کشورها تحمیل می کند. سرماخوردگی معمولا با علائمی مثل خارش و سوزش گلو آغاز می شود و به مرور با عطسه های مکرر، آبریزش بینی، در گلو، سرفه و خلط سینه و... همراه می گردد. این علائم در اغلب اوقات پس از ۳ تا ۵ روز به طور خود به خود فروکش می کنند. تقریبا تمام افراد با این علائم آشنا هستند اما برای مبارزه با آن به راه هایی متوسل می شوند که هرگز علمی نبوده و بعضی مواقع نیز پرهزینه هستند:

نوشیدن شیر در موقع سرماخوردگی مضر است

بعضی معتقد هستند که نوشیدن محصولات لبنی مثل شیر در موقع سرماخوردگی موجب بدتر شدن بیماری و تولید مایع مخاطی بیشتری می گردد. هیچ گونه شواهد علمی مبنی بر این ادعا وجود ندارد. شما می توانید هر اندازه که مایل هستید شیر بنوشید زیرا هیچ گونه تاثیری بر روی بیماری شما نخواهد داشت.

در موقع تب نبایستی غذا خورد

می گویند شخصی که سرما خورده است در موقع تب نبایستی غذا بخورد ولی این حرف کاملا غلط می باشد. خوردن غذا هیچ گونه تاثیر منفی بر روی بدن ندارد؛ به ویژه موقعی که بیمار هستید. در حقیقت عکس این مساله صحیح است. خوردن غذا موجب می شود بدن سوخت کافی برای مبارزه با بیماری را داشته باشد پس موقعی که بیمار می شوید غذای سالم و به اندازه ی کافی میل کنید. برای نمونه سوپ مرغ شروع خوبی است.

سرماخوردگی به دلیل مواجهه با هوای سرد می باشد

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

درست است که سرماخوردگی در طول فصلهای سرد بیشتر شما را درگیر می کند ولی شواهد خیلی کمی وجود دارد مبنی بر این که آب و هوای سرد عامل ابتلا به این بیماری می باشند. در حالی که ویروس های سرماخوردگی در تمام فصلها وجود دارند اما در فصل سرد سال بیشتر تکثیر پیدا می کنند و چون به علت سردبودن هوا در و پنجره ها بسته می باشد و جریان هوایی نیز وجود ندارد قابلیت انتقال ویروس به بدن اشخاص بالاست.

بخور درمان سرماخوردگی می باشد

بیماران مبتلا به سرماخوردگی از بخور استفاده می کنند اما بخور سرماخوردگی را مداوا نمی کند، فقط راهکار مناسبی برای تهویه مجرای بینی خشک و آلوده به ویروس می باشد. بیماران بایستی از بخور گرم استفاده نمایند. همچنین در زمستان آب و هوا خشک می باشد و استفاده از بخور در محیط بسته موجب مرطوب شدن محیط می گردد.

آنتی بیوتیک ها برای مداوای سرماخوردگی کمک کننده هستند

حقیقت این است که هیچ گونه درمانی برای از میان بردن فوری سرماخوردگی وجود ندارد. حتی آنتی بیوتیک ها هم قرار نیست در این رابطه معجزه نمایند. در حقیقت منشا سرماخوردگی ویروس می باشد پس نمی تواند به وسیله آنتی بیوتیک ها مداوا شود. مصرف بی مورد آنتی بیوتیک موجب مقاوم شدن بدن به آن می گردد. لذا از مصرف آنتی بیوتیک بدون دستور پزشک جدا پرهیز نمایید.

ویتامین سی درمان سرماخوردگی می باشد

برای بسیاری این اعتقاد وجود داشت که ویتامین سی درمان کننده سرماخوردگی می باشد. این در حالی است که ویتامین سی به هیچ عنوان از ابتلا به این بیماری جلوگیری نکرده و فقط با تقویت سیستم ایمنی بدن، می تواند طول دوره سرماخوردگی را کوتاه نماید. از میوه های خانواده مرکبات در موقع سرماخوردگی لذت ببرید اما انتظار معجزه هم نداشته نباشید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده