خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی خوراکی هایی که موجب تقویت و بازسازی مغز می شوند

معرفی خوراکی هایی که موجب تقویت و بازسازی مغز می شوند

خوراکی هایی که موجب تقویت و بازسازی مغز می شوند

خوراکی هایی که ما مصرف می کنیم فادرند به شکل قابل ملاحظه ای بر روی روحیه، احساسات و توانایی‌های شناختی ما اثر بگذارند . "غذای مغزی" اصطلاحی می باشد که جهت توصیف مفیدترین موارد برای خوردن و آشامیدن برای سلامت مطلوب مغز به کار برده می‌شود. این غذا‌ها فادرند به تقویت عملکرد‌های مغز مثل حافظه، تمرکز و سایر موارد کمک نمایند. خیلی از این غذا‌ها دارای اجزای سالم مثل چربی‌های امگا ۳ می باشند که قادرند به دفع زوال عقل کمک نمایند. بعضی دیگر امکان دارد دارای آنتی اکسیدان فراوانی باشند که جریان اکسیژن و خون را به مغز تحریک می‌کنند در حالی که التهاب را هم کم می‌کنند.

بعضی از خوراکی‌های ناسالم قادرند به زوال عقل و کاهش کارایی مغز اشخاص بینجامند، لذا با کاهش مصرف این نوع خوراکی‌ها می‌شود از مشکلات گوناگون پیشگیری نمود:

توت

توت ها، از غنی‌ترین مواد مغذی برای مغز به حساب می آیند، این قابلیت به لطف یک ترکیب شیمیایی گیاهی به نام آنتوسیانین، که رنگدانه‌های آنتی اکسیدانی است که به گیاهان رنگی قرمز، بنفش و آبی رنگ می‌بخشد. این میوه قادرند التهاب را کم کنند، سلول‌های مغز را حفظ نموده و به سلول‌ها کمک می‌نمایند تا ارتباط برقرار نمایند و به نوبه خود، خطر ابتلا به بیماری‌های تخریب عصبی مثل زوال عقل را کاهش می‌دهد. توت فرنگی، توت سیاه، زغال اخته، تمشک ها، توت سفید و تمشک از همین گروه می باشند.

آجیل

خیلی از انواع آجیل‌ها میان وعده‌هایی سودمند برای مغز هستند که مملوء از ویتامین E می باشند. این ویتامین از مغز در مقابل استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند: عدم تعادل در بدن که می‌تواند موجب آسیب سلول و بافت‌ها گردد. به ویژه گردو به حافظه، اضطراب و یادگیری کمک می‌کند. در کنار گردو، بهترین مغز‌ها برای سلامت مغز عبارت هستند از: پسته، بادام، فندق.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

ماهی چرب

مغز انسان دارای حدودا ۶۰ ٪ چربی است، لذا برای عملکرد خوب به مقدار بسیاری چربی سالم نیازمند است. ماهی‌هایی مثل ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی حاوی اسید دوکوزا هگزانوئیک هستند (نوعی اسید چرب امگا ۳ که به بهترین وجه توسط مغز جذب می‌گردد) در قیاس با منابع گیاهی مثل دانه‌های کتان، چربی‌های امگا ۳ چندین کار را می کنند، از جمله ساخت غشا‌های سلولی در مغز.

سبزیجات

سالاد سبزی‌های پهن برگ، حاوی مقادیر بسیاری مواد مغذی مثل فولات، لوتئین و ویتامین E می باشند که از مغز در مقابل کاهش شناخت محافظت می‌نمایند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داده که در حدود یک وعده روزانه سبزیجات برگ دار می‌تواند مشکل حافظه مربوط به افزایش سن را کم کند.

چای سبز

اثبات گردیده که چای سبز به علت مزایای سلامتی خود موجب کاهش اضطراب و بهبود حافظه و توجه می‌شود. این تا اندازه ای به علت کافئین است، ولی چای سبز همچنین حاوی یک ماده شیمیایی گیاهی به نام L-theanine می باشد که موجب بهبود آرامش و کاهش تنش می‌گردد. از آنجا که چای سبز نسبت به قهوه دارای کافئین کمتری است، می‌شود با خیال آسوده بیشتر آن را مصرف نمود- حداکثر هشت فنجان در روز در قیاس با چهار یا پنج فنجان

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده