خرید از سراسر دنیا


» چند نکته برای اشخاص مبتلا به «وسواس» در دوران کرونا

چند نکته برای اشخاص مبتلا به «وسواس» در دوران کرونا

چند نکته برای اشخاص مبتلا به «وسواس» در دوران کرونا

در دوران شیوع کرونا تمام اشخاص با اضطراب مواجه می شوند و این موضوع تنها به اشخاص مبتلا به وسواسصادق نیست، ولی شاید اضطراب اشخاص دچار وسواس بیشتر از بقیه اشخاص باشد. چه نکته هایی در مورد این اشخاص وجود دارد که به آنان در گذراندن بهتر این دوران کمک می نماید؟

از خود بپرسید

اشخاص دچار وسواس در موقع شستشوی دستان خود، امکان دارد این کار را بیشتر از مقدار لازم انجام دهند. در این وضعیت باید از خودشان سوال کنند که این عمل را برای رها شدن از افکار وسواسی انجام می‌دهم و یا به خاطر توصیه‌های ضد شیوع کرونا.

انجام توصیه‌ها کافی است

غالبا توصیه شده است که دستان خود را بین ۲۰ تا سی ثانیه بشوییم. امکان دارد شخص دچار وسواس مدت زمان بیشتری را به این کار را اختصاص دهد. در این شرایط خطاب به خودتان بگویید: «کافی است». به توصیه‌ها نه بیشتر و نه کمتر عمل کنید.

اضطراب خود را بپذیرید

عادی است که تمام اشخاص در این دوران اضطراب را تجربه نمایند و این امر محدود به اشخاص مبتلا به وسواس نیست. اشخاص دچار وسواس ممکن است دارای اضطراب زیادتری باشند که بایستی به خود بگویند: «داشتن اضطراب در این دوره عادی است».

به افکار وسواسی بی توجه باشید

در خیلی از مواقع اشخاص از خود سوال می کنند که آیا دستم را صحیح شستم و .... در این شرایط تلاش کنید که به این افکار بی اعتنا باشید.

خطر کرونا را اغراق‌شده نبینید

اشخاص زیادی تصور می‌کنند که مبتلا شدن به کرونا مساوی مرگ می باشد. خطر ابتلا به کرونا را به صورت اغراق شده نبینید. خیلی از اشخاص مبتلا دارای علائم خفیف و ناچیزی هستند که در بعضی موارد حتی متوجه ابتلا نمی‌گردند.

خود را سرگرم کنید

بر روی کرونا کم‌تر تمرکز کرده و تلاش نمایید کارهای دیگری بکنید که حواس شما را پرت نماید.

مدام به فکر آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد نباشید

در زمان حال زندگی کنید. پیوسته با اندیشیدن به آینده، خود را مضطرب نکنید. با فکر کردن به آینده، حالتان را بدتر نکنید.

به پزشک مراجعه کنید

چنانچه دیدید که علائم شما بیشتر از اندازه ادامه دارد و اوج گرفته ، حتما به روانشناس یا روانپزشک خود مراجعه نمایید. امکان مشاوره آنلاین و تلفنی نیز وجود دارد و شما بدون نیاز به مراجعه حضوری می توانید مسائل خود را حل نمایید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده