بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چطور سقف خانه را تمیز نماییم؟

چطور سقف خانه را تمیز نماییم؟

چطور سقف خانه را تمیز نماییم؟

تمیز کردن سقف خانه به خاطر عدم دسترسی راحت یکی از سخت ترین قسمت های تمیزکاری در خانه می باشد. سقف‌ها به طور معمول همه گرد و غبار، چربی و دوده موجود در محیط را به خود جذب می‌کنند. سقف خانه‌ها از جمله بخشهای منزل است که به علت عدم دسترسی به آن، دیرتر از بقیه قسمت‌های منزل و شاید سالی یک بار تمیز گردد. به همین جهت پاک کردن لکه‌هایی که روی سقف خانه ایجاد می‌شوند، مشکل است. در ادامه مطلب قصد داریم تا چند ترفند و نکته کلیدی برای تمیز کردن سقف منزل به شما ارائه نماییم.

تهویه مناسب برای تمیز کردن سقف خانه

چون برای تمیز کردن سقف خانه و لکه‌های ایجاد شده روی آن بایستی از مواد شوینده و تمیز کننده استفاده نمایید، بهتر است راهی برای تهویه هوا ایجاد کنید. به عنوان مثال در صورت وجود داشتن پنجره، پنجره‌ها را کاملاً باز نمایید یا مثلاً چنانچه محیط بسته بود از پنکه و یا فن استفاده کنید. در این حالت بهتر است پنکه و فن را با بالاترین دور آن روشن کنید.

پهن کردن پارچه کهنه روی زمین قبل از تمیز کردن سقف خانه:

از آنجا که سقف منزل معمولاً دوده و کرد و غبار زیادی را به خویش جذب می‌کند، بهتر است پیش از تمیز نمودن سقف خانه یک پارچه کهنه روی زمین زیر سقف پهن نمایید تا دوده‌ها و گرد و غبار از سقف روی فرش یا سطح زمین پخش نشوند.. بهتر است جنس پارچه به گونه‌ای باشد که دارای قدرت جذب مواد باشد.

آماده کردن ابزار مورد نیاز برای تمیز کردن سقف خانه:

چون که موقع تمیز کردن سقف خانه امکان دارد گرد و غبار و دوده‌های روی سقف و همچنین مواد شوینده وارد چشم و دهان شما گردند، بهتر است از ماسک، عینک و دستمال سر استفاده نمایید. برای دسترسی به سقف خانه بایستی حتماً نردبان یا چهارپایه بلند در اختیار داشته باشید.

جاروبرقی کشیدن سقف خانه:

جارو برقی می‌تواند نیمی از گرد و غبار موجود روی سطح سقف منزل را پاک کند. پس بهتر است پیش از انجام هر کاری نخست با جارو برقی سقف را تمیز کرده و سپس از مواد شوینده برای تمیز کردن سقف خانه استفاده نمایید. زمانی که دوده‌ها و گرد و غبار را با استفاده از جارو برقی از سقف پاک می‌کنید، پس از استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن سقف منزل، سقف دچار لک نمی‌شود.

استفاده از اسفنج برای تمیز کردن سقف:

پس از اینکه از جاروبرقی برای برطرف کردن دوده‌ها و گرد و غبار استفاده نمودید، در مرحله بعدی برای تمیز کردن سقف خانه، یک حوله و یا اسفنج خشک را روی دوده‌ها بکشید. این کار موجب می‌شود تا گرد و غبار و دوده موجود روی سقف خانه تمیز شده و از طرفی سقف صدمه نبیند. این کار به ویژه برای تمیز کردن سقف‌ خانه که از نوع کنافی، چوبی و از این دست هستند خیلی مفید است. اسفنج‌های مخصوص جهت تمیز کردن سقف در بازار موجود می باشند.

استفاده از اسپری پاک کننده برای تمیز کردن سقف خانه:

می‌توانید جهت تمیز کردن سقف منزل یا از اسپری‌های آماده در بازار استفاده نموده و یا اسپری دست ساز خود را تهیه نمایید. برای ساختن اسپری دست ساز یک فنجان آمونیاک را در یک سطل آب رقیق کنید و آنگاه با استفاده از اسپری آن را به سقف بپاشید و سپس با اسفنج آن را تمیز نمایید. بهتر است از اسفنج و یا پارچه‌ای برای تمیز کردن سقف خانه استفاده کنید که اطمینان دارید رنگ نمی‌دهد. زیرا آمونیاک قوی است و می‌تواند موجب حل شدن رنگ پارچه و در نتیجه ایجاد لک رنگی روی سقف گردد.

تمیز کردن سقف خانه از لکه‌های قدیمی و سخت:

چنانچه لکه‌ای که با آن درگیر می باشید از نوع لکه‌های قدیمی و سخت است بهتر است جهت تمیز کردن آن، دوز مواد شوینده را افزایش دهید. یعنی ماده تمیز کننده بیشتری روی سقف اسپری کنید. شما می‌توانید به جای مواد شوینده معمولی، از مواد شوینده قوی‌تری همچون آمونیاک در این حالت استفاده نمایید. البته بایستی به جنس سقفی که قرار است تمیز نمایید هم توجه داشته باشید. برخی از مواد پاک کننده قوی موجب آسیب دیدگی سقف‌هایی مانند سقف‌های چوبی و یا سقف‌های از نوع کناف می‌شوند.

تمیز کرد سقف خانه از دوده سیگار:

به منظور تمیز نمودن دوده سیگار از روی سقف خانه می‌توانید به ترتیب مراحل زیر را طی نمایید.

تراشیدن هر نوع موادی که به سقف چسبیده است:

لکه‌های دوده سیگار به طور معمول به شکل حجم دار و به رنگ زرد روی سقف منزل می‌نشینند. هر چقدر از عمر لکه بیشتر بگذرد، لکه کهنه‌تر، برجسته‌تر و سخت‌تر می‌گردد. در این گونه مواقع برای تمیز کردن سقف منزل، نخست موادی که به سقف چسبیده‌اند را با کاردک بتراشید.

استفاده از محلول آب و سرکه برای تمیز کردن سقف خانه:

پس از تراشیدن لکه‌ها، به نسبت دو به یک، آب و سرکه را با هم مخلوط نمایید و بعد روی لکه ایجاد شده اسپری کنید. میزان آب و سرکه بایستی متناسب با حجم لکه دود سیگار ایجاد شده روی سقف باشد.

استفاده از دستمال و یا اسفنج برای برداشتن لکه:

دستمال را اندکی خیس کرده، آب اضافه آن را گرفته و روی لکه که به محلول آب و سرکه آغشته شده است، بکشید. با این شیوه لکه از روی سقف خانه پاک می‌گردد.

استفاده از یک دستمال خشک برای تمیز کردن سقف خانه:

پس از اینکه لکه روی سقف را با مواد شوینده و در این مورد خاص با استفاده از آب و سرکه پاک نمودید، برای آن که جای لکه روی سقف نماند و تمام سقف خانه یک دست گردد، بهتر است از یک دستمال خشک استفاده نمایید. با این کار پس از خشک شدن سقف، لکه‌ای روی آن باقی نمانده و سقف به طور یکدست تمیز می‌گردد. 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده