بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عادتهای اشتباهی که مانع داشتن یک خواب راحت می شوند

عادتهای اشتباهی که مانع داشتن یک خواب راحت می شوند

عادتهای اشتباهی که مانع داشتن یک خواب راحت می شوند

۱- بدون مقدمه به رختخواب رفتن

پس از سپری کردن یک روز پر از مشغله احتمالاً تنها کاری که دوست دارید آن را انجام دهید این است که بالاخره سر خود را بر روی بالش بگذارید. ولی ایجاد یک جور مناسک آرامش‌بخش می‌تواند به مغز شما کمک نماید تا بین روز و شب‌ فاصله انداخته و از این راه به شما کمک کند که زودتر به رختخواب بروید.

این مناسک ممکن است شامل یک میان‌وعده‌ی سبک قبل از خواب، دوش آب گرم، یا مطالعه یک کتاب خوب باشد. لازم نیست که این مناسک شبانه پیچیده باشد، تنها چیزی را انتخاب نمایید که ذهن‌ شما را آرام کرده و به تمدد اعصاب‌ شما کمک کند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

۲- نوشیدن چای سیاه پیش از رفتن به رختخواب

دم‌نوش‌ها به تاثیرات آرامش‌بخش‌شان معروف هستند و سال‌هاست که از آن‌ها جهت درمان بی‌خوابی استفاده می‌شود و اگرچه چای‌هایی مانند بابونه و اسطوخودوس می‌توانند به آرامش شما و حتی بهبود کیفیت خواب‌ شما کمک نمایند، ولی بعضی نوشیدنی‌ها اثر معکوس دارند. برای مثال، چای سیاه دارای مقادیر زیادی کافئین است و ممکن است باعث بروز بی‌خوابی و اضطراب شود.

۳- استفاده از پتوی نامناسب

هر چند نمی‌شود بدون پتو خوابید ولی انتخاب پتوی مناسب برای داشتن خواب خوب ضروری‌ می باشد. پتوهایی از جنس پلی استر را به سادگی می‌توان شست و نگهداری کرد ولی این نوع پتوها برای خواب مناسب نیستند. پلی استر ماده‌ای مصنوعی می باشد و این به آن معناست که به بدن شما اجازه تنظیم دما نمی‌دهد و این موجب می‌شود گرم‌تان بشود و عرق کنید.

به جای پتوی پلی استر، از پتوی پشمی استفاده نمایید زیرا هم شما را گرم نگه می‌دارد و هم به پوست‌ شما اجازه‌ی تنفس می‌دهد.

۴- رفتن به باشگاه در شب

ورزش برای تمدد اعصاب و رهایی از اضطراب مفید می باشد و این گونه به بهبود خوابتان کمک می‌کند. ولی ضرر انجام تمرین دیروقت از منفعت آن بیشتر می باشد و به خواب شبانه شما آسیب می‌رساند. رفتن به باشگاه یک ساعت پیش از خواب به دمای بدن‌تان اجازه‌ی کاهش نداده و این گونه موجب می‌شود که در رختخواب خود پیوسته غلت بزنید.

چنانچه شما ترجیح می‌دهید شب‌ها تمرین کنید، از تمرین‌هایی که کم‌فشار هستند، استفاده کنید، آن هم ۴ ساعت پیش از رفتن به رختخواب.

۵- نخوردن صبحانه

بی‌ جهت نیست که صبحانه را مهم‌ترین وعده‌ی روز نامیده اند . هر چند ممکن است صبح قبل از رفتن به سر کار وقت خوردن صبحانه نداشته باشید، ولی نخوردن یک صبحانه‌ی هرچند مختصر نه تنها به بر روی وزن و توانایی تمرکز بلکه بر روی کیفیت خواب‌ شما اثر منفی می‌گذارد.

افرادی که به شکل مرتب صبحانه را از برنامه روزانه‌ خودحذف می‌کنند، به احتمال بسیار خواب خوبی نخواهند داشت و پس از بیدار شدن نیز کج خلق خواهند بود.

۶- پوشیدن لباس خواب

شب شاید هیچ چیز بیشتر از پوشیدن لباس خوابِ مورد علاقه و نهایتا رفتن به رختخواب برای شما خوشایند نباشد. ولی برخی لباس‌های خواب زیادی گرم می باشند و خواب‌ شما را مختل می‌کنند. ما زمانی که دمای بدنمان اندکی کاهش بیابد بهتر می‌خوابیم. اگر راحت نیستید بدون لباس بخوابید، لباس خواب سبکی انتخاب نمایید که از مواد طبیعی مانند کتان یا پنبه ساخته شده باشد.

۷- داشتن فرش در اتاق خواب

فرش می‌تواند کاری کند که هر گونه اتاقی دنج و گرم و نرم به نظر بیاید ولی داشتن فرش در نزدیکی تخت می‌تواند خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد. قالیچه و فرش، گرد و خاک و هیره به خود جذب نموده و همین آن‌ها را مبدل به محیطی مناسب برای باکتری‌های مضر می‌نماید. تحقیقات نشان داده است که کیفیت هوای داخل خانه برای خواب حیاتی‌ بوده و حتی می‌تواند بر روی عملکرد روز بعد شما اثر بگذارد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده