ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» هنگام استفاده از شبکه وای فای عمومی این موارد را رعایت کنید

هنگام استفاده از شبکه وای فای عمومی این موارد را رعایت کنید

هنگام استفاده از شبکه وای فای عمومی این موارد را رعایت کنید

استفاده کردن از فناوری‌های گوناگون همواره لذت‌بخش است، به ویژه موقعی که فقط با یک اشاره انگشت وارد دنیای جدیدی می‌شوید، ولی بعضی اوقات اتصال به اینترنت چندان نیز بی‌خطر نیست زیرا امکان دارد تنها با یک اشاره اشتباه امنیت اطلاعات شما با خطر مواجه شود.

در ادامه مطلب با چند باید و نباید در مورد استفاده نمودن از اینترنت بی‌سیم عمومی آشنا می‌شوید.

کارهایی که نباید هنگام استفاده از اینترنت بی‌سیم عمومی انجام دهید:

۱- اتصال خودکار

شبکه‌های وای فای راه ارتباطی امنی نمی باشد. ولی از آن بدتر این می باشد که کاربران از زمان اتصال خود به شبکه وای فای عمومی باخبر نباشند. یکی از علل این بی‌خبری اتصال خودکار بیشتر گوشی‌ها اغلب گوشی‌ها به شبکه وای فای است. این مسئله موجب می‌شود که شدیدا در برابر هکرها و کلاه‌بردارهای اینترنتی آسیب‌پذیر شوید. به همین جهت توصیه می‌شود که به قسمت تنظیمات گوشی‌های خود مراجعه کرده و اتصال خودکار را غیرفعال نمایید. حتی زمانی که اتصال خودکار را غیرفعال نموده اید بازهم مواظب باشید که چه شبکه‌ای را برای استفاده کردن انتخاب نموده‌اید.

۲- پرداخت و امور مالی

هزگز با شبکه‌های وای فای عمومی عملیات بانکی و پولی انجام ندهید. مهاجمان اینترنتی امکان دارد اطلاعات حساب بانکی شما را سرقت کنند. دو خطری که شما را در اتصال به وای فای عمومی تهدید خواهد کرد یکی «حملۀ مرد میانی» است، که نوعی شیوه هک می باشد که در آن شخص خود را به‌جای شخص دیگری جا می‌زند، و دیگری عدم امنیت خود شبکه وای فای عمومی می باشد به جهت اینکه حریم شخصی ندارد.

۳- به اشتراک‌گذاری رمز عبور

کاربران وای فای عمومی نباید از سایت‌هایی استفاده نمایند که مجبور به وارد نمودن نام کاربری و کلمه عبور گردند. با چنین کاری شما نام کاربری و کلمه عبور خود را در معرض لو رفتن قرار خواهید داد. امکان دارد فکر کنید که رمز شما کدگذاری شده و قابل‌ دیدن نمی باشد ولی هکرهایی که از بستر وای فای عمومی استفاده می‌کنند قادر هستند قبل از اینکه رمز عبور شما کدگذاری شود آن را رصد نمایند.

۴- خرید کردن

بهتر است در زمان استفاده از وای فای عمومی خرید اینترنتی نکنید. زمانی که در بستر وای فای عمومی فرایند پرداخت هزینه‌های خرید خود را انجام می‌دهید در عمل کلمۀ عبور و مشخصاتِ کارت اعتباری خود را در کل اینترنت پخش می‌کنید. حتی در وب‌سایت‌هایی که امن هستند یک هکر می‌تواند نرم‌افزار کی‌لاگینگ (Keylogging) را در شبکۀ وای فای نصب نماید. این نرم‌افزار به‌ منزله وسیله اتصال کوچکی می باشد که در نقش واسط بین صفحه‌کلید و کامپیوتر عمل کرده و می‌شود با کمک آن داده‌های خصوصی را به دست آورد.

۵- وصل شدن به شبکه‌های کاری (اتوماسیون اداری)

یکی از مزایای وای فای عمومی این است که می‌توانیم با استفاده از آن، کارهای فوری مربوط به محل کار خود را نیز انجام دهیم. ولی کارشناسان توصیه می‌کنند که با وای فای عمومی به سرویس‌های مرتبط با محل کار خود متصل نشوید. استفاده از سرویس‌هایی نظیر ایمیل کاری، ارتباط با مشتری، ابزارهای مدیریتی و نرم‌افزارهای حسابداری از جمله سرویس‌هایی می باشد که نبایستی از آن استفاده کرد. هکرها با دسترسی به اطلاعات شما می‌توانند به قسمتهای مختلف شرکت نفوذ کرده و در صورت هک شدن ممکن است ضرر میلیاردی به شرکتی که در آن کار می‌کنید وارد نمایید. این مسئله درباره ایمیل شخصی شما نیز وجود دارد. کارشناسان معتقد هستند که مجرمان اینترنتی می‌توانند داده‌های ایمیل‌های شما را سرقت کنند و از اطلاعات ایمیل شما علیه خود شما استفاده نمایند: از اخاذی گرفته تا شکستن حریم خصوصی شما.

۶- آدرس‌های بدون HTTPS

خیلی از کاربران به آدرس وب‌سایتی که به آن وارد می‌شوند توجه نمی کنند. کارشناسان می‌گویند که فقط باید از وب‌سایت‌هایی استفاده نمود که در نوار بالایی مرورگر، قبل از نشان داده شدن آدرس وب‌سایت از HTTPS استفاده‌ شده است. در غیر این صورت تقریباً می‌توانید هر آنچه که می‌بینید و می‌نویسید را در معرض لو رفتن تصور نمایید. البته تلفن‌های هوشمند و مرورگرها احتمالاً به شما هشدار خواهند داد سایتی که به آن وارد شده‌اید امن نمی باشد.

۷- جست‌وجوهای شخصی

موقع استفاده از وای فای عمومی بایستی مواظب جست‌وجو و وب‌گردی خود باشید؛ چون که باید فرض کنید یک نفر به طور دائم در حال دیدن چیزهایی است که جست‌وجو می‌کنید. ممکن است شما چیزهایی شخصی را جست‌وجو کنید که دوست نداشته باشید دیگران درباره آن بدانند.

۸- به اشتراک‌گذاری اطلاعات

فکرش را هم نکنید که از به اشتراک‌گذاری اطلاعات در موقع استفاده از وای فای عمومی استفاده نمایید. به اشتراک‌گذاری خودکار اطلاعات در کامپیوتر یا گوشیِ تلفن خود را غیرفعال نمایید. کامپیوتر یا گوشی شما نبایستی برای گوشی یا کامپیوترهای دیگر در دسترس باشد زیرا امکان دارد بدافزارهایی را دریافت نمایید که صدمه جدی به رایانه و تلفن شما بزند یا همه داده‌هایتان را به سرقت ببرد.

نکاتی که باید هنگام استفاده از وای فای عمومی رعایت کنید:

۱- به‌روز بودن نرم‌افزارها

همان‌گونه که قبلاً گفته شد، استفاده از وای فای عمومی برنامه‌ها یا مرورگرهای شما را در برابر سرقت داده‌ها آسیب‌پذیر حواهد کرد. به همین دلیل مطمئن شوید که نرم‌افزارهایی که از آنها استفاده می‌نمایید به‌روزرسانی شده‌اند. به‌روزرسانی‌ها در بیشتر موارد دارای افزونه‌های امنیتی هستند که از نرم‌افزارها در برابر حملات اینترنتی محافظت می‌کنند. به همین جهت همیشه گزینه به‌روزرسانی خودکار را فعال نمایید.

۲- استفاده از VPN

تمام کارشناسان حوزه امنیت شبکه معتقد هستند که موقع استفاده کردن از وای فای عمومی بهتر است از VPN استفاده شود. VPN داده‌های شما را کدگذاری کرده و با این کار آن‌ها را برای هکرها نامفهوم و غیرقابل‌خواندن می‌کند. ولی درعین‌حال از یک VPN امن استفاده نمایید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده