خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش ۷ روش برای شارژ کردن موبایل در سریع ترین و کوتاه ترین مدت

آموزش ۷ روش برای شارژ کردن موبایل در سریع ترین و کوتاه ترین مدت

آموزش ۷ روش برای شارژ کردن موبایل در سریع ترین و کوتاه ترین مدت

۱- از شارژ بی سیم استفاده نکنید

شارژ بی سیم شیوه نسبتاً تازه ای جهت شارژ کردن تلفن همراه است. این روش ممکن است جالب به نظر بیاید ولی در حقیقت روش مؤثری برای شارژ کردن نیست. در روش بی سیم، شارژ کامل تلفن همراه می تواند دو برابر بیشتر از شیوه های رایج زمان ببرد.

به عبارت دیگر ، وقتی از کابل برای شارژ کردن تلفن همراه خود استفاده می کنید جریان برق معمولاً مستقیم وارد دستگاه شده اما در حالت بی سیم، بیشتر جریان برق به شکل گرما از دست می رود. پس به لحاظ صرف انرژی و زمان، استفاده از کابل روش مناسب تری است.

۲- از کابل های شارژ سریع استفاده نمایید

کابل های شارژ سریع به این شکل عمل می کنند که نخست شارژ دستگاه را به سرعت به مقدار معینی رسانده و سپس از آنجا سرعت شارژ را به میزان عادی کاهش می دهند.

یک کابل یواِس‌بی ۲.۰ استاندارد، ۲/۵ وات خروجی دارد ولی شارژرهای جدیدتر و سریع تر، از خروجی ای بین ۱۸ تا ۱۰۰ وات برخوردار هستند.

هر چه مقدار برق خروجی بیشتر باشد، تلفن همراه در زمان کوتاه تری به شارژ کامل می رسد. با این حال، کابل های شارژ سریع فقط روی دستگاه هایی کار می کنند که این قابلیت برای آن ها طراحی شده باشد، لذا پیش از خرید کابل شارژ سریع باید از وجود این قابلیت در موبایل خود مطمئن شوید.

۳- حالت ذخیره باتری را فعال نمایید

قلب ما بدون آنکه به آن فکر کنیم، به شکل خودکار می تپد. تلفن همراه ما نیز همین گونه است، زیرا موقعی که مشغول استفاده از آن هستیم همه نوع کاری در پس زمینه انجام می دهد. به همین علت است که حالت ذخیره باتری (Power-saving Mode) ممکن است چند دقیقه ای از زمان شارژ تلفن همراه شما بکاهد.

هر تلفن همراهی تنظیمات مخصوص به خود را برای ذخیره کردن باتری دارد. با این وجود، اصل ماجرا از این قرار است: حالت ذخیره باتری چیزهایی مثل میزان روشنایی صفحه، عملکرد سی‌پی‌یو و مصرف اینترنت را کاهش می دهد و بدین گونه، جریان برق بیشتر صرف شارژ دستگاه می شود تا کار کردن آن.

۴- اپلیکیشن ها و دانلودهای خود را مدیریت نمایید

برخی برنامه های موبایلی ممکن است بدون اینکه بدانید در پس زمینه ی دستگاه هنوز فعال باشند. با این وجود، این بدان معنا نیست که بایستی تمام برنامه هایتان را فورس کلوز (Force Close) کنید. فورس کلوز کردن این برنامه ها ممکن است موجب مصرف بیشتر برق گردد. به جای این کار، وارد قسمت تنظیمات باتری شوید. در آنجا می توانید فهرستی از برنامه های تلفن همراه حود را پیدا کنید که بشترین مصرف باتری را دارند. این برنامه ها را یا ببندید یا محدودشان نمایید.

همچنین بررسی نموده و مطمئن گردید که برنامه ای در حال دانلود به روزرسانی های خود نباشد زیرا این امر هم ممکن است موجب خالی شدن باتری تلفن همراه شود. مدیریت فعالیت برنامه های تلفن همراه به شارژ سریع تر آن کمک می نماید زیرا به روزرسانی های غیر ضروری و عملیات ها برای باتری مفید نیستند.

۵- سوراخ شارژ را تمیز نمایید

به مرور زمان امکان دارد داخل پورت شارژ گرد و خاک، پرز و آلودگی جمع شده و این امر ممکن است علت این باشد که دستگاه شما آن گونه که باید سریع شارژ نمی شود. زیرا گرد و خاک، پرز و آلودگی، رسانا نبوده و لذا برق کمتری از کابل به باتری دستگاه می رسد.

پورت شارژ خود را می توانید با هوای فشرده تمیز نمایید. خلال دندان نیز می تواند کارساز باشد ولی به ریسکش نمی ارزد زیرا فرو کردن اجسام تیز به درون پورت شارژ امکان دارد آسیب جدی ای به بار آورد. بهتر است از همان اول نگذارید گرد و خاک و پرز داخل پورت جمع گردد، کاری که با خرید یک پوشش پورت شارژ به سادگی میسر است.

۶- نگذارید تلفن همراه شما خیلی داغ شود

تلفن های همراه دارای یک سیستم کنترل دمای داخلی هستند. این سیستم دمای دستگاه را تنظیم کرده و مانند یک محافظ هم عمل می کند و مانع از داغ شدن بیش از حد موبایل می شود. مثلاً اگر تلفن همراه خود را در آفتاب رها کنید یا موقع شارژ شدن گوشی، قابش را درنیاورید، دستگاه تلاش بیشتری برای کاهش دما کرده و به این صورت، دیرتر شارژ خواهد شد.

برای خنک نگه داشتن تلفن همراه خود چند کار هست که می توانید انجام دهید، از قبیل: دور نگه داشتن موبایل از نور مستقیم خورشید، خاموش کردن آن موقع شارژ شدن، شارژ کردن آن در یک مکان خنک، یا قرار دادن آن در کنار یک فن.

۷- باتری اش را تعویض نمایید

باتری های لیتیومی به تدریج کارایی خودشان را از دست می دهند. پس اگر با انجام تمام روش های گفته شده، تلفن همراه شما باز هم دیر شارژ می شود، ممکن است زمان تعویض باتری آن رسیده باشد. در برخی تلفن های همراه امکان بررسی سلامت باتری وجود دارد. در غیر اینصورت، اپلیکیشن هایی وجود دارد که می توانید آن ها را دانلود کرده و نصب نموده و با استفاده از آن ها ظرفیت و سلامت باتری دستگاه خود را بسنجید.

در برخی موارد می توانید صرفاً باتری را تعویض نمایید و تلفن همراه خود را نگه دارید. با این حال، اغلب تلفن های هوشمند امروزی دارای باتری قابل تعویض نیستند و بنابراین پایین آمدن سرعت شارژ غالبا نشانه ی به سر رسیدن عمر دستگاه شما است.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده