خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه اتو را تمیز نماییم؟

چگونه اتو را تمیز نماییم؟

چگونه اتو را تمیز نماییم؟

قطعا با این صحنه مواجه گردیده‌اید که لباسی با رنگ تیره را اتو کنید و لکه‌های رسوبی که از اتو خارج می‌گردد بر لباستان رد بیاندازد. یا مثلا این وسیله بر اثر غلط اتو کردن سیاه شده باشد و الیاف پارچه شما به آن بچسبد و نتوانید از آن به درستی استفاده نمایید. اتو وسیله‌ای بسیار ضروری و مهم است و می‌توانید با آموزش چند روش ساده این مشکلات را مرتفع نمایید.

محلول نمک و سرکه

دو پیمانه سرکه‌ سفید و یک پیمانه نمک را ترکیب کرده و روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار را تا وقتی ادامه بدهید که نمک به طور کامل حل شود ولی سرکه به درجه‌ی جوش نرسد. پس از سرد شدن محلول یک دستمال را به آن آغشته نمایید و از آن به منظور تمیزکردن سطح زیرین اتو استفاده کنید. سپس سطح زیرین اتو را به طور کامل با دستمالی دیگر تمیز نمایید. بعد از آن، اتو را روشن کرده و پارچه‌ای کهنه اما کثیف را اتو بکشید. این کار موجب می‌گردد همه باقی‌مانده‌های محلول سوخته و از میان برود.

آب و جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری آب را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب نمایید. غلظت این ترکیب بایستی به قدری باشد که از روی سطح پایین نریزد. جهت تهیه‌ی این ترکیب، استفاده از آب تصفیه‌شده به شما پیشنهاد می‌گردد. این ترکیب را روی سطح بکشید. آنگاه با یک دستمال خیس سطح زیرین اتو را کاملا تمیز نمایید. پس از آن از یک گوش پاک‌کن برای تمیز نمودن سوراخ‌های خروج بخار استفاده نمایید. چنانچه از پیش آبی در مخزن اتو باقی مانده است با بازکردن دریچه‌ی آب و برعکس کردن اتو، آن را خارج نمایید. آنگاه به مقدار یک‌سوم کل مخزن، آب تصفیه‌شده در آن بریزید. همچنین شما می‌توانید به مقدار سه‌چهارم لیوان آب و یک چهارم آن، سرکه‌ی سفید را باهم ترکیب کرده و سپس این محلول را درون مخزن بریزید.

خمیردندان

موقعی که سطح زیرین اتو سرد می باشد، مقداری خمیر دندان روی آن مالیده و اطمینان یابید که خمیر حتما به قسمت‌های کثیف نیز بخورد. بعد با دستمال تمیزی سطح اتو را تمیز نمایید. سرانجام در حالت بخار اتو را روشن کرده و یک پارچه‌ تمیز را اتو کنید.

روزنامه

چنانچه ماده‌ای چسبناک به زیر اتوی شما چسبیده است آن را روی بالاترین درجه حرارت روشن کنید و بخار را غیرفعال نمایید. آنگاه یک تکه روزنامه را اتو بکشید تا موقعی که شی چسبناک از بین برود. اگر این کار جهت از میان رفتن ماده‌ی چسبناک کافی نبود، مقداری نمک روی روزنامه ریخته و این کار را تکرار نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده