خرید از سراسر دنیا


» روشهایی ساده برای جلوگیری از بخار گرفتن عینک

روشهایی ساده برای جلوگیری از بخار گرفتن عینک

روشهایی ساده برای جلوگیری از بخار گرفتن عینک

این روزها که هوا سرد است، دردسرهای کسانی که عینک استفاده می‌کنند آغاز می‌گردد. در ایام کرونایی که بیشتر از هر رعایت دیگری زدن ماسک توصیه می‌گردد مشکلاتی برای اشخاص با عینک زیاد شده و بایستی هر لحظه عینک بخار گرفته خودشان را پاک نمایند زیرا افق دید خود را از دست می‌دهند. ولی با چند روش آسان می‌توان از بخار گرفتن عینک جلوگیری نمود. در ادامه مطلب با این روش‌ها آشنا می شوید.

کف ریش و صابون

یکی از راه‌ها جهت جلوگیری از بخار کردن عینک پس از ماسک زدن، آن می باشد که عدسی‌های عینک خود را توسط آب و صابون بشویید و آن وقت آنها را با پارچه مخصوص عینک خودتان یا پارچه ای لطیف خشک نمایید. انجام این کار موجب می‌گردد که یک لایه نازک از صابون روی عدسی عینک ایجاد گردد و مانع از بخار کردن آن شود. کمی از کف ریش را روی عدسی‌های عینک خود ریخته و بعد از خشک شدن آن را با یک دستمال نرم و لطیف پاک نمایید، عینک شما دیگر بخار نخواهد کرد.

سفت کردن قسمت بالایی ماسک

اگر ماسک به گونه ای روی صورت قرار بگیرد که هوای کمتری از قسمت بالایی آن خارج گردد، شیشه عینک بخار نخواهد کرد. بعضی از ماسک‌هایی که در داروخانه‌ها وجود دارند، در قسمت بالایی خود (روی بینی) دارای یک نوار شکل پذیر از جنس آلومینیوم هستند که علاوه بر ثابت نگه داشتن ماسک به جلوگیری از خروج تنفس به طرف بیرون کمک خواهد نمود.

عینک بالای ماسک

ماسک را کمی به طرف بالا هدایت کرده و سپس عینکتان را روی آن قرار دهید تا بدین گونه قسمت بالایی ماسک شما که روی بینی قرار دارد، سفت شده و از خارج شدن تنفس و برخورد آن با عدسی عینک جلوگیری نماید.

استفاده از دستمال کاغذی

یک روش دیگر جهت جلوگیری از بخار کردن عینک پس از ماسک زدن، قرار دادن یک دستمال کاغذی در قسمت بالایی ماسک می باشد تا مانع خارج شدن هوای بازدم به طرف بیرون و بخار نمودن شیشه عینک گردد. به علاوه شما می‌توانید یک یا دو قطره از شامپو بچه را روی هر یک از شیشه‌های عینک خود ریخته و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را آبکشی نمایید، سپس عینکتان را با پارچه ای نرم خشک نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده