دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

اعتماد به نفس بالا در رسیدن به موفقیت انسانها تاثیر فراوانی دارد. افراد موفق بسیاری با داشتن اعتماد به نفس موفق شده اند به اهداف و رویاهای خود در زندگی دست یابند. در ادامه راهکارهایی را برای افزایش اعتماد به نفس به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

روبروی آینه بایستید و از خودتان تعریف کنید

این عمل در کسب اعتماد به نفس، بسیار تاثیر دارد. هر روز صبح چند دقیقه این کار را بکنید. سعی نمایید هنگام نگاه کردن در آینه به موارد مثبت چهره تان نگاه بیندازید و از آن تعریف نمایید.

در حال زندگی کنید

اگر در حال زندگی کنید و همه انرژی خودتان را صرف زندگی در لحظه کنید، فردای شما هم تضمین می شود. زیرا فردای شما نتیجه عملکرد درست امروز شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز با نگرانی فردا می گذرانید، لحظه‌ها را از دست می دهید و این به معنای از دست دادن فردا هم می‌باشد.

دست دادن خود را محکمتر کنید

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

اصطلاحا شل و وارفته به دیگران دست ندهید، به ویژه اگر نظامی هستید، محکم و قوی دست بدهید و همین طور گرم و صمیمانه.

به موفقیت‌های خود نگاه کنید

از موفقیت‌هایی که تابه حال داشته‌اید، برای خود فهرستی تهیه نمایید و به همراه خود داشته باشید و هر وقت در خودتان احساس عدم اعتماد به نفس کردید، به آن نگاهی بکنید.

به خودتان تبریک بگویید

حتی از گفتن جملاتی مثل شب بخیر و دوستت دارم به خود پرهیز نکنید. حتی برای خودتان جشن تولد بگیرید و به طور کلی به خودتان برسید.

نیروی نگاه خود را تقویت نمایید

افراد نظامی به ویژه آن‌هایی که در کار فرماندهی بوده‌اند ناخودآگاه نیروی قدرتمندی دارند، اگر قصد دارید به این مرحله برسید، تمرین مهم زیر را انجام دهید: «ساچمه‌ای سیاه رنگ را در وسط سینی قرار داده و سعی نمایید با نگاه خود از فاصله ۲ متری آن را حرکت دهید.»

همیشه با خود مبلغی پول داشته باشید

وجود مقداری پول در جیب و کیف شما، موجب افزایش اعتماد به نفستان می شود، تا به حال شما شاید این مسئله را خیلی تجربه کرده اید.

مهم‌تر از همه نه گفتن را یاد بگیرید

بسیاری از اشخاص، قدرت نه گفتن ندارند و این موارد برای آنها مشکلاتی ایجاد کرده است. اگر پیشنهاد یا درخواستی به شما می‌شود که دوست ندارید آنرا قبول کنید، با قاطعیت ولی با احترام بگویید نه.

فکر کنید که اعتماد به نفس بی‌نظیری دارید

هرگز این فکر را به ذهن خود راه ندهید که اعتماد به نفس ندارید، همواره تلاش کنید نسبت به خودتان افکار مثبت داشته باشید. اگر خودتان فکر کنید که دارای اعتماد به نفس نیستید، چگونه انتظار دارید که بقیه فکر کنند که شما اعتماد به نفس دارید. از یادتان نرود که به هرچه بیندیشید، به سرتان می‌آید. اگر فکر کنید که قادر نیستید کاری را انجام دهید حتما نمی‌توایند. آنچه مهم می باشد، فقط افکار شماست.

سرعت راه‌رفتن خود را بیشتر کنید

کسی که اعتماد به نفس دارد قدمهای محکم بر می‌دارد و هدفمند راه می‌رود. قوی، نیرومند و پر انرژی باشید. .

با ترس خود مواجه شوید

مطمئن باشید چیزی که از آن می ترسید به آن بدی که شما فکر می‌کنید نیستند. مواجه شدن با آنچه شما از آن ترس دارید موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

صحبت کنید

اکثر اوقات درباره یک موقعیت با یک شخص درگیر توهماتی می‌شویم که صحیح نیستند، اگر شک و تردید و سؤالی برای شما پیش بیاید و آن را برطرف نکنید، این شک و تردید روی رفتار شما اثرگذار است.

مغلوب نشوید

چیز دیگری را انتخاب نمایید. شما با یک تجربه ناموفق شکست نمی‌خورید، به این فکر کنید که آیا هیچکس پیش از موفقیت شکست نخورده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک راه متفاوت است.

عذر تراشی نکنید:

رایج ترین بهانه‌ای که می‌تواند در برابر هر تحول مثبتی آورده شود، این می باشد که من ذاتاً این‌ جور هستم یا من این‌جور بزرگ شده‌ام، نه، عذر شما پذیرفته نیست.

مهارت‌های ارتباطی خود را گسترش دهید

در حقیقت خود باوری و اعتماد به نفس ریشه در ارتباط با سایر افراد دارد. داشتن ارتباط اجتماعی به افراد کمک می‌کند تا حقایقی را درباره خود بدانند. این افراد یاد می گیرند که در درون اجتماع بعضی از افراد توانایی‌های بیشتر از آن‌ها و بعضی دیگر توانایی‌های کمتر از آن‌ها دارند و در حقیقت آن‌ها یاد می گیرند که کم توان‌ترین افراد جامعه در تمام ویژگی‌ها نمی باشند.

در اجتماع بودن را تمرین کنید

به فعالیت‌هایی بپیوندید که همیشه در ارتباط با دیگران باشید، مثل : باشگاه، کلاس‌های ورزشی، انجمن‌های دانشجویی و کلوپ‌های تفریحی، در این محیط‌ها همیشه باید اجتماعی بوده و با مردم معاشرت نمایید. بعد از مدتی می بینید ارتباط با دیگران برای شما عادی و راحت می‌گردد.

از طرد شدن نهراسید

یکی از عوامل اصلی در اعتماد به نفس پایین، ترس از عدم پذیرش می باشد. آنچه را که فکر می‌کنید صحیح است انجام دهید. در خاطر داشته باشید این انتظار غلطی است که بخواهیم همیشه مورد قبول و تأیید دیگران باشیم.

نگرش مثبت داشته باشید

سعی نمایید به موفقیت‌ها و نکات قدرت خود بیندیشید . ترفند کار در این می باشد که خود آگاه (تمرکز حواس به خود) نباشید. اعتماد به نفس پایین، شک و تردید زمانی روی می‌دهد که شما به عیوب و نقایص خود می اندیشید. در عوض اندیشه هایتان را سراسر به کسی که در حال گفت‌وگو هستید متمرکز کنید. هم شما اضطراب خود را از یاد می برید و هم اینکه شخص مقابل از توجه شما خوشحال خواهد شد.

توقعات خود را کاهش دهید

همواره عالی بودن محال است. اشخاصی که قصد دارند همیشه عالی باشند هیچ‌کاری نمی کنند.

موفقیت خود را قبل از شروع هر کاری برای خود تصویر کنید

یکی از راههای این حس گوش کردن به موسیقی مورد علاقه تان می باشد. گوش کردن به موسیقی با یک پایه عمیق ،می تواند به شما حس قدرت بدهد. موسیقی، می تواند خلق و خوی شما را بهتر نماید. حتی گفته شده که موسیقی در رشد گیاهان موثر است. شما همچنین می توانید خود را در معرض چالش قرار داده و حتی خودتان را تحریک نمایید و بدین گونه به ایجاد اعتماد به نفس در خود کمک نمایید.

به توانایی های خود اعتماد کنید، تا پیشرفت داشته باشید

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

در اندیشه و تفکر خود انعطاف پذیر باشید. داشتن یک ذهنیت ثابت و اندیشیدن به این موضوع که شما نمی توانید اعتماد به نفس خود را بالا ببرید، به شما کمکی نمی کند. شما قادر به ایجاد اعتماد به نفس نمی باشید. در عوض، یک تفکر انعطاف پذیر داشته باشید، که به چالش ها به عنوان فرصت برای رشد نگاه می کند. اشخاصی که دارای رشد ذهنی بالاتری هستند ، در مقابله با آزمون ها و چالش های زندگی خود خیلی موفق تر عمل کرده اند .

بدانید که ممکن است به دفعات دراین مسیر شکست بخورید

با آن روبرو شوید، شما باید گاهی اوقات شکست را تجربه کنید، همه ما شکست می خوریم، برادران رایت تجربی ی طولانی از شکستهای متوالی خود در ساخت هواپیما دارند و عاقبت این تلاش ها منجر به موفقیت آنها شد .

از مقایسه کردن خود دست بردارید

شما مجبور نیستید خود را با کسی مقایسه نمایید. شما با هیچ فردی رقابت نمی کنید، شما نه از کسی بالاتر و نه پایین تر هستید شما به اندازه کافی خوب می باشید.

کاملا مثبت اندیش باشید

مثبت اندیش باشید. به ویژه موقعی که احساس شکست دارید به خودتان بگویید زندگی کوتاه است؛ کتابهایی را مطالعه کنید که اعتماد به نفس شما را تحریک نماید. دیدن کلیپ های خنده دار و الهام بخش تاثیر مثبتی دارد ؛ تلاش کنید بیشتر با کسانی که دارای تیپ شخصیتی حمایت گر هستند، دذ رابطه باشید، نه اشخاصی که حتی نسبت به خودشان نیز حس خوبی ندارند. جهت ایجاد اعتماد به نفس، شما نخست باید به بالاترین شکل ممکن به خودتان باور داشته باشید تا دیگران هم به شما ایمان آورند.

دستاوردهای گذشته ی خود را فهرست کنید

موفقیت های را که در گذشته کسب کرده اید در خاطر داشته باشید و برای آنها جشن بگیرید .

مشتاق باشید

استعداد خود را بدانید و مهارتهای تان را درک نمایید و از این آگاهی به منظور ایجاد اعتماد به نفس و حفظ شخصیت خود استفاده نمایید.

با دیگران مهربان باشید

مهربان باشید و از دیگران مراقبت نمایید؛ همواره موجب شوید اشخاص دیگر در مورد خود احساس بهتری پیدا نمایند. این بزرگترین هدیه ای است که قادرید به دیگران و خودتان بدهید. دوست داشتن دیگران موجب می گردد که شما خودتان را هم دوست بدارید، بنابراین اعتماد به نفس را در خود پدید می آورید.

بهترینِ خودتان باشید

هنگامی که تمام سعیتان را برای انجام دادن کارها و رسیدن به هدف‌هایتان به کار می‌گیرید، علاوه بر به دست آوردن نتیجه‌ی مطلوب، احساسی فوق‌العاده نسبت به خودتان پیدا خواهید کرد. یکی از راه‌های ایجاد اعتماد به نفس کوشش برای بهترین بودن است.

به کار بستن همه توانایی و دانسته‌ها در راستای رسیدن به هدف به شما یاری می‌رساند تا علاوه بر رسیدن به نتیجه دل‌خواه، اعتماد به نفسی دوچندان را به دست بیاورید. این احساس مفید به شما کمک می‌کند تا از خطر کردن نترسید

پشتکار داشته باشید

قطعا همه‌ی ما در راه رسیدن به اهداف و آرزوهایمان با مشکلات و موانع مختلفی روبرو هستیم. شرایط مالی، اجتماعی و جغرافیایی همیشه ثادر هستند سد راه ما برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواهمان باشند. ولی فراموش نکنید که مشکلاتی از این قبیل تحت هیچ شرایطی نباید اعتماد به نفس شما را ضعیف نمایند. یکی از مهم‌ترین روشها جهت ساختن اعتماد به نفس و حفظ آن، پشتکار و تلاش و کوشش می باشد. موانع می‌توانند در عین به وجود آوردن مشکل، فرصت‌هایی برای تقویت توانایی‌ها و مهارت‌های شما به حساب بیایند. صبر داشته باشید.

حتما شما هم مشاهده کرده اید که از چندصد و گاه چندهزار نفری که یک مسابقه‌ی دوی ماراتن را شروع می‌کنند فقط چند نفر به خط پایان خواهند رسید. برای رسیدن به خط پایان، هیچگاه دست از کوشش برندارید.

بر احساس غم غلبه کنید

تسلط بر افکار بد و احساس بدبختی، علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس به شما یاری می رساند تا آن را به آسانی تبدیل به حسی قدرتمند کنید . مشهورترین قطعات موسیقی، مهم ترین آثار هنری و شاهکارهای ادبی توسط کسانی خلق شده‌اند که نهایت ناامیدی و باختن را تجربه نموده و آن گاه این مفاهیم را شکست داده‌اند. تجربه اندوه و ناراحتی و از دست دادن داشته‌ها و سپس سعی و تلاش برای از بین بردن و تلافی آن‌ها، موجب بالا رفتن اعتماد به نفس، دست یافتن به امید و پیروزی می‌گردد.

راهی که شروع کرده‌اید را به پایان برسانید

برای خود هدف معین کنید. بعد از مشخص شدن هدف، خودتان را وادار به طی کردن راه منتهی به آن کنید. وقتی که شما هدفی را برای خود مشخص کرده و همه تلاش خود را برای رسیدن به آن به کار می‌گیرید، به شکلی ناخودآگاه قدم‌های استواری در راستای ایجاد اعتماد به نفس و افزایش آن برداشته‌اید. این شیوه از شما شخصی خستگی ناپذیر، قوی و مسلط بر اوضاع اطراف خود می‌سازد.

شما به خوبی آگاهید که برای کسب چه تجربیات و تخصص‌هایی به سختی تلاش نموده اید. این کوشش که گاهی با تحمل مشکلات فراوان همراه بوده است به شما کمک می‌کند تا عاقبت به هدف خود برسید و نتیجه‌ی مورد نظرتان را کسب کنید.

خود را از آنچه که در مورد شما تصور می‌شود جدا کنید

هویت شما مفهومی جداگانه از آنچه که برای شما رخ می دهد می باشد. حتی این هویت از آنچه که دیگران درباره شما می اندیشند فرسنگ‌ها فاصله دارد. به عبارت دیگر شما با رویدادهایی که در مسیر رسیدن‌تان به موفقیت برای شما پیش می‌آید تعریف نمی‌شوید. به خاطر داشته باشید مهم نیست دیگران درباره شما چه فکر می‌کنند یا چطور شما را می‌بینند. هویت شما همان چیزی می باشد که خود شما تصمیم گرفته‌اید بسازید. شخصیت، شان و هویت شما فقط به دست خودتان ساخته می‌شود. اجازه ندهید رویدادهای جهان پیرامون و طرز نگاه بقیه در راه رسیدن شما به هدف‌هایتان اثر منفی بگذارد. ساختن اعتماد به نفس فقط به دست خود شما انجام می‌گیرد.

با ترس‌های خود مقابله کنید

هیچ چیز مثل تسلیم شدن در مقابل ترس‌ها نمی‌تواند اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. همه‌ی ما در دوره های های گوناگون احساس ترس داشته ایم. ما قادر هستیم با تقویت نیروی شجاعت به مقابله با مشکلات برویم. مواجه شدن با ترس‌ها یکی از راه‌های اصلی و مهم ایجاد اعتماد به نفس و قدرت بخشیدن به آن می باشد. شما بایستی خودتان را از زندان تاریک‌ ترس‌ها رها نمایید. اگر از مواجهه با افراد جدید یا حضور در جمع می‌ترسید، همه نیروی مثبت خود را جمع نمایید و از این فضای مسموم فرار کنید. خراب نمودن دیوارهای ترس، به ایجاد اعتماد به نفس در شما کمک بسیاری می‌کند. قطعا در نخستین مواجهه با ترس‌ها و قرار گرفتن در شرایط تازه احساس خوبی ندارید. ولی به محض این‌که به شرایط تازه عادت کردید، احساسی عالی نسبت به خودتان خواهید داشت.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده