خرید از سراسر دنیا


» چگونه از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنیم؟

چگونه از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنیم؟

چگونه از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنیم؟

آلزایمر از جمله بیماری‌هایی است که اکثر افراد می‌خواهند از آن دوری کنند و دلیل مناسبی هم دارند. هرچند که روش اثبات شده‌ای جهت جلوگیری از آلزایمر وجود ندارد، اما کارهای بسیاری هست که می‌توانید برای سلامتی خود و پایین آمدن شانس ابتلا به آن انجام دهید.

پزشکان هنوز هم به شکل دقیقی نمی‌دانند چرا بعضی از افراد به این بیماری دچار می‌شوند و بعضی دیگر نه. چرا این بیماری در بدن اشخاص با گذشت سال‌ها تشدید می‌شود یا چطور می‌توان آن را درمان کرد. از آنجا که آنها جواب این سوال‌ها را نمی‌دانند، پس کاملاً مطمئن نیستند که چطور آن را درمان کنند.

این درست است که آلزایمر با بالا رفتن سن شیوع بیشتری پیدا می کند، اما ابتلا به این بیماری قسمتی از روند طبیعی پیری نیست. البته نقل شده که بعضی از مشکلات ژنتیکی می‌تواند امکان ابتلای افراد به این مرض را بیشتر کند. حقیقت این است که شما قادر نیستید جلوی پیری را بگیرید یا ژن‌های خود را کنترل نمایید، ولی این به این معنی نیست که دست شما در برابر این بیماری کوتاه است و هیچ کاری از شما ساخته نیست. کارهای راحت زیر می‌تواند شما را تا اندازه ای از خطر ابتلا به آلزایمر حفظ کند.

اعداد بدن خود را مدیریت نمایید

آیا خبر دارید فشار خون، قند خون و کلسترول شما بیش از اندازه بالا است؟ تحقیقات نشان می‌دهد ارتباطی قوی میان آلزایمر و شرایطی مثل فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی پیدا می شود. معاینه و آزمایش به طور مرتب می‌تواند شما را از این شرایط آگاه کند.

وزن خود را بررسی نمایید

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

اگر دچار اضافه وزن می باشید ، از همین لحظه در فکر کاهش آن باشید. اضافه وزن، اضافه بر اینکه می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات زیادی در بدنتان باشد، یک دلیل خطرساز برای آلزایمر هم محسوب می‌شود. مطالعات زیادی نشان داده که چاقی می‌تواند مغز را طوری دچار تغییر کند که امکان ابتلا به آلزایمر افزایش یابد.

ورزش دهید

زمان تمرین و ورزش، حتی کم، خون بیشتری به مغز می‌رود که موجب سلامت مغز می‌شود. لااقل ۳۰ دقیقه ورزش در روز شما را به هدفتان یعنی دوری از آلزایمر، می‌رساند.

ذهن خودتان را به چالش بکشید

کسانی که به یادگیری ادامه می‌دهند و کماکان اجتماعی هستند احتمالش هست کمتر به آلزایمر مبتلا شوند. هر چند این موضوع هنوز کاملاً معلوم نیست اما تحریک ذهنی امکان دارد مثل تمرینی برای مغز شما باشد تا از روند فراموشی جلوگیری نماید.

کمربند و کلاه ایمنی استفاده کنید

تصادف در اتومبیل آن هم وقتی که کمربند ایمنی خود را نبسته‌اید، یا افتادن از روی موتور و دوچرخه تان آن هم زمانی که کلاهی به سر ندارید، ممکن است صدمه و ضربه‌ای به سر و مغز شما وارد نماید که سال‌ها بعد موجب بیداری آلزایمر در شما گردد. اضافه براین‌ها، محیط زندگیتان را از عواملی که باعث سقوط، صدمه و آسیب به مغز می‌شود، پاک نمایید. یک شی معلق در خانه، یا فرشی که محافظ چسبنده ندارد از جمله عوامل خطرساز در محیط زندگی شما می باشند.

دخانیات را ترک کنید

هر چند مصرف سیگار بیشتر از هر ماده مخدر دیگری در میان افراد رواج پیدا کرده است ولی باید بدانید که استفاده از هر نوع توتون و تنباکویی می‌تواند زمینه بروز بیماری آلزایمر در شما را مهیا نماید.

سالم بخورید

شما باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید که در آن رژیم انواع میوه‌ها و سبزیجات، غلات دارای سبوس‌، پروتئین بدون چربی و لبنیات با مقدار چربی کم فهرست شده باشد. چنین رژیم غذایی شما را از خطر دچار شدن به فراموشی و چندین بیماری بد دیگر دور می‌کند. استفاده از چربی اشباع شده درون روغن، گوشت‌ها و لبنیات دارای چربی زیاد، قندهای اضافه شده، کربوهیدرات، نمک و الکل را محدود نمایید.

منبع: webmd


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده