خرید از سراسر دنیا


» چند اشتباه در سبک زندگی که ما را دچار نگرانی و اضطراب می‌کند

چند اشتباه در سبک زندگی که ما را دچار نگرانی و اضطراب می‌کند

چند اشتباه در سبک زندگی که ما را دچار نگرانی و اضطراب می‌کند

اگر شما برای ملاقات با رییس جدیدتان دیر هنگام سر قرار می‌رسید، خیلی عادی است که مضطرب شوید؛ ولی چنانچه همیشه احساس نگرانی و یا حتی پرش عضلانی دارید باید دلیل آن را در سبک زندگی خود پیدا کنید.

اختلال اضطراب و نگرانی، کیفیت زندگی ما را با خطر روبرو می کند و بر سلامتی روان و بدن ما تاثیر بدی دارد. در ادامه عواملی که شما را ناخواسته دچار نگرانی می‌کنند بیان می‌کنیم.

۱. مصرف بیش از اندازه قهوه

قهوه دارای ماده‌ای به نام کافئین می باشد که مصرف بیش‌ از اندازه کافئین ما را مضطرب می‌سازد.

۲. خبرهای ناگوار و شوک‌کننده

بیشتر اخبار بدون توجه کردن به بهداشت روانی شنوندگان در مورد خشونت، جنگ و عصبانیت می باشد که مخاطب را دچار اضطراب می سازد .

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

۳. کمبود آب

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کم آبی فقط باعث خشک شدن زبان و ایجاد اختلال در سیستم گوارشی نمی‌شود. کم آبی‌ حتی متوسط بر وضعیت روانی ما نیز تاثیری مستقیم دارد.

۴. کمبود قند در خون

چنانچه شما گرسنه باشید و غذا میل نکنید دچار اُفت فشار خون خواهید شد. رابطه‌ای مستقیم میان گرسنگی و خشم وجود دارد. به این گونه که در زمان گرسنگی ما دچار ضعف اعصاب می‌گردیم. نگرانی هم یکی از نتایج گرسنگی است که آرامش را از ما دور می کند.

۵. گشت‌زنی مدام در اینترنت

طبق مطالعات صورت گرفته در یک ژورنال کانادایی، حضور و گشت‌زنی پیوسته در شبکه‌های اجتماعی آنلاین در وجود ما احساس خشم، نگرانی و نفرت تولید می‌کند.

۶. قبول کردن مسئولیت‌های خارج از حد توان

زمانی که مسئولیت‌هایی که به ما محول شده بیشتر از توان ما باشد، ما را مضطرب و نگران می‌سازد. به این دلیل که می‌دانیم از عهده کاری برنمی آییم یا اعتماد به نفس انجام کاری را نداریم مضطرب و نگران می‌شویم.

۷. وقت گذرانی طولانی به تنهایی

تنها وقت خود را سپری کردن دارای فایده است و به ما اجازه‌ می دهد بیشتر تفکر و تامل کنیم، ولی اگر شخصیتی برون‌گرا داشته باشید در صورتی که بیش اندازه در تنهایی بمانید مضطرب می شوید و تعادل شما از بین می رود.

۸. کمبود خواب

مسائل و مشکلاتی که موجب تداخل برنامه‌ی خواب ما می گردند مثل فکر و خیال‌های شغلی، عوارض بعضی قرص‌های مصرفی، روابط خصوصی و غیره ما را دچار اضطراب می‌سازند.

۹. زندگی در شهر

زندگی در شهر دارای معایب و مزایایی است. اما معایب آن تاثیری مستقیم بر روی سلامت روانی ما می گذارد. عواملی مانند صداهای بلند، شلوغی و ترافیک‌ شدیدا ما را دچار اضطراب می‌سازند.

منبع/ ایرنا

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده