بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» آیا نوشیدن قهوه موجب ریفلاکس معده می‌شود؟

 آیا نوشیدن قهوه موجب ریفلاکس معده می‌شود؟

 آیا نوشیدن قهوه موجب ریفلاکس معده می‌شود؟

خیلی از افراد مایل هستند هر روز قهوه بنوشند، ولی نوشیدن بیش از اندازه قهوه می‌تواند عوارضی خطرناک برای سلامتی شما به همراه داشته باشد، تپش قلب یا احساس اضطراب رایج‌ترین علائم افراط روی در مصرف قهوه می باشند، ولی علاوه بر این ها، ریفلاکس معده هم یک عارضه جانبی محسوب می‌گردد.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد دریافته اند که نوشیدن بیشتر از اندازه قهوه با علائمی مثل ریفلاکس اسیدی و سوزش معده همراه می باشد. در این پژوهش معلوم شد که افراط در مصرف چای و نوشابه هم همین علائم را ایجاد می‌کند.

برای کنترل ریفلاکس معده احتیاجی به حذف کامل قهوه یا حتی حذف قهوه صبحانه نمی باشد، مسئله مهم کاهش تدریجی وابستگی به قهوه محسوب می‌گردد.

ریفلاکس معده وقتی رخ می‌دهد که اسید و سایر محتویات داخل معده از دریچه پایینی مری به مری برمی‌گردند. دریچه پایین مری دریچه‌ای عضلانی به‌شکل حلقه می باشد که در انتهای مری و ابتدای معده قرار گرفته است. با باز شدن این دریچه، غذای بلعیده‌شده از انتهای مری داخل معده می‌گردد. بعد از ورود غذا به معده، این دریچه بسته می‌شود تا از بازگشت غذا به داخل مری جلوگیری نماید. وقتی که این دریچه ضعیف شده یا ضدمه دیده باشد ممکن است به‌درستی کار نکند. همین موضوع موجب ریفلاکس معده می‌گردد.

مکانیزمی که قهوه، چای یا نوشابه ممکن است در نشانه های ریفلاکس نقش داشته باشد، ممکن است مربوط به کافئین باشد که روی دریچه مری که مانع ریفلاکس اسید از معده می‌گردد، تاثیر گذاشته و آن را ضعیف می‌نماید.

منبع / انتخاب

تگ ها :   سلامتی قهوه

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده