بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عادت‌های اشتباهی که سلامت چشم را به خطر می اندازد

عادت‌های اشتباهی که سلامت چشم را به خطر می اندازد

عادت‌های اشتباهی که سلامت چشم را به خطر می اندازد

بعضی عادات سالم جهت حفظ سلامتی چشم ها از جمله رعایت کردن یک رژیم غذایی متعادل، استفاده کردن از عینک های آفتابی استاندارد، معاینات منظم چشم پزشکی و ... شناخته شده هستند. با این وجود چندین عادت اشتباه هم وجود دارند که می توانند به سلامت چشم ها صدمه بزنند و احتیاج به اصلاح فوری دارند، از جمله:

رژیم غذایی فقیر: مصرف بیشتر از اندازه فست فودها و اجتناب از مصرف کافی میوه و سبزیجات، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری، خطر مبتلا شدن به بیماری های چشمی را تشدید می کند. سبزی های برگ دار، میوه های رنگارنگ و ماهی موجب جلوگیری یا مدیریت بیماری های چشمی وابسته به سن می گردد.

محرومیت از خواب: کم خوابیدن با قرمزی، ایجاد حلقه های تیره زیر چشم، چروک پوست زیر چشم، خشکی چشم و تاری دید همراه می باشد.

مالش چشم: چروک شدن پوست دور چشم یکی از نشانه های اولیه بالا رفتن سن می باشد ولی مالش چشم می تواند موجب شکسته شدن عروق خونی کوچک زیر سطح پوست گردد و افتادگی پلک و چین و چروک زیر چشم را تشدید نماید. با این که راه های بسیاری جهت از بین بردن چروک زیر چشم از جمله تزریق بوتاکس یا جراحی زیبایی پلک وجود دارد ولی پیشگیری همیشه بهتر می باشد.

فراموش کردن عینک آفتابی: اشعه فرابنفش خورشید یکی از خطرناکترین عوامل برای صدمه زدن به چشم ها و پلک می باشد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید موجب برفکوری، آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و ناخنک چشم و حتی سرطان پلک می گردد. استفاده کردن از عینک های آفتابی جهت محافظت از اشعهUV و اشعهHEV حتی در روزهای ابری ضروری می باشد.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن فقط برای اعضایی از بدن مثل ریه، قلب، مغز و ... خطرناک نیست بلکه می تواند برای چشم هم اثرات منفی جبران ناپذیر به همراه داشته باشد. سیگار خطر ابتلا به بیماری های چشمی همچون آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، یووئیت (التهاب بخشی از چشم که مجرای دستگاه یووه آ نامیده می شود که شامل عنبیه، جسم مژگانی و کروئید (مشیمیه) است)، خشکی چشم و ریتنوپاتی دیابتی را تشدید می نماید. در حقیقت سیگاری ها تا چهاربرابر بیشتر ممکن است کوری را در قیاس با اشخاص غیر سیگاری تجربه کنند. خبر خوب این است که ترک سیگار بدون توجه کردن به سن، قادر است خطر ابتلا به بیماری های جدی چشمی را کاهش دهد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

ننوشیدن آب کافی: عدم نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز و دریافت یک رژیم غذایی با سدیم بالا، می تواند موجب کاهش تولید اشک و از بین رفتن رطوبت محیط چشم گردد و شخص را مستعد ابتلا به بیماری های چشمی نماید. خشکی چشم، قرمزی و پف کردگی پلک ها از نشانه های کم آبی بدن می باشد.

مراجعه نکردن به چشم پزشک: معاینات منظم چشم قادر است مشکلات بینایی را پیش از ایجاد تشخیص دهد. زیرا بیماری های تهدید کننده بینایی مثل گلوکوم اغلب هیچ علائم هشداردهنده ای ندارند تا موقعی که از دست دادن دائمی دید اتفاق بیفتد.

منبع / ایرنا


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


ثروتسازی با هیپنوتیزم! (80%تخفیف+هدیه ویژه) ثروتسازی با هیپنوتیزم! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده