خرید از سراسر دنیا


» فواید و معایب مصرف کنسرو ماهی تن

فواید و معایب مصرف کنسرو ماهی تن

فواید و معایب مصرف کنسرو ماهی تن

کنسرو ماهی تن حتی پیش از شروع به بررسی برچسب تغذیه‌ای آن فواید زیادی دارد. این کنسرو را می‌شود در انواع و اقسام غذاها، ساندویچ‌ها و خوراک‌ها استفاده کرد، ولی هر خوراکی می‌تواند در کنار مزایای خود، معایبی هم داشته باشد.

استفاده از ماهی تن در رژیم غذایی به خاطر تمام تأثیرات مثبتی که روی بدن شما می‌گذارد، می‌تواند یک افزودنی عالی باشد، اما به شرط آن که در مصرف این خوراکی افراط نکنید. در ادامه مطلب به بررسی بعضی مزایا و معایب این نوع خوراکی می‌پردازیم:

پروتئین دریافتی بدن را افزایش می‌دهد

افزودن پروتئین به رژیم غذایی می‌تواند خیلی ارزشمند باشد، چون موجب می‌شود برای مدت طولانی تری احساس سیری نمایید و در نهایت کالری کمتری مصرف کنید. کنسرو ماهی تن این کار را انجام می‌دهد. با توجه به این حقیقت که شما بایستی ۰.۳۶ گرم پروتئین در هر پوند از وزن بدن خود مصرف نمایید، فقط یک قوطی ماهی تن می‌تواند نیاز روزانه شما را کاملا براورده نماید؛ لذا ماهی تن یک منبع مناسب برای دریافت پروتئین محسوب می‌گردد.

افزایش سلامت مغز و چشم

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

به لطف اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در کنسرو ماهی تن، تنها با خوردن ساندویچ تن ماهی در وعده نهار، عملکرد مغز و چشم خود را تقویت می کنید. DHA که یک اسید چرب امگا ۳، شناخته شده است، دارای خواص بسیاری برای بهبود حافظه می باشد. اضافه بر این، این اثر همچنین موجب کاهش التهاب و از بین بردن علائم خشکی چشم می‌گردد؛ پس اگر به دنبال دلیلی برای آغاز خرید کنسرو ماهی تن بودید، حالا دو مورد مهم دارید.

افزایش نفخ

درست است که تن ماهی خواص زیادی دارد، ولی یکی از عناصر موجود در همه کنسرو‌های تن ماهی سدیم است که در مقادیر زیاد موجب نفخ شکم می‌شود، اگرچه سدیم برای تنظیم مایعات بدن ضروری می باشد، زیاده روی در مصرف آن می‌تواند موجب نفخ شکم شود؛ پس، مهم است که از مقدار کنسرو ماهی تن که هر روز میل می کنید آگاه باشید تا در حد استاندارد سدیم باقی بماند.

افزایش وزن

ماهی تنی که در روغن غوطه ور شده ، می‌تواند کالری و چربی بالایی داشته باشد که این دو موضوع هم به نوبه خود می‌تواند موجب افزایش وزن شود، پس اگر می‌خواهید کالری و چربی کمتری دریافت نمایید، بایستی به دنبال ماهی تن کم روغن باشید، مصرف خود را کاهش دهید یا حتی الامکان ماهی را بدون روغن آن مصرف نمایید.

خطر مسمومیت با جیوه

کنسرو ماهی تن به طرز قابل توجهی جیوه کمتری نسبت به ماهی تازه دارد، به این معنی که شما می‌توانید آن را به شکل منظم تری بخورید. به عنوان یک نوروتوکسین، جیوه چیزی است که بایستی در صورت امکان از آن اجتناب شود. البته مصرف ماهی تن در حد اعتدال می‌تواند برای بزرگسالان سودمند باشد، ولی افراط در مصرف این خوراکی شما را در معرض خطر مسمومیت قرار خواهد داد.

منبع/ انتخاب

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده