دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چطور با حفظ سلامتی، چاق شویم؟

چطور با حفظ سلامتی، چاق شویم؟

چطور با حفظ سلامتی، چاق شویم؟

چاق شدن نیز مثل لاغر شدن، هواداران خاص خودش را دارد. همان گونه که لاغری به روش درست می‌تواند برای سلامتی ما سودمند باشد، چاق شدن به روش صحیح نیز فواید خود را دارد.

جالب است بدانیم براساس نظریات کارشناسان، چاق شدن به مراتب دشوارتر از لاغر شدن است؛ چون وزن اضافه کردن به روش صحیح به مراتب بیشتر از لاغری به مراقبت و دقت احتیاج دارد. اگر به شیوه درست وزن اضافه نکنید ممکن است کبدتان چرب شده و به مشکلات قلبی و عروقی مبتلا شوید. در ادامه شما را با مواد غذایی سالم و مجاز در رژیم غذایی اضافه وزن درست آشنا می‌کنیم. توصیه می‌گردد که برنامه‌ی ورزشی منظم روزانه داشته باشید. یک ساعت پس از ورزش، بدن در سطح‌ بالای جذب مواد غذایی قرار دارد و می‌توانید از این فرصت طلایی جهت اضافه وزن بهره ببرید؛ ولی اگر در این ۱ ساعت مواد غذایی کافی نخورید امکان دارد دچار کاهش وزن شوید.

۱. موز: یکی از میوه‌های پر کالری موز می باشد که با مواد مغذی مورد نیاز باعث رشد ماهیچه و افزایش وزن می‌گردد. شما مجاز می باشید در روز فقط یک عدد موز مصرف نمایید؛ چون با توجه به پتاسیم موجود در موز، مصرف بیش از یک عدد موز شما را عصبی و پرخاشگر می‌کند.

۲. شیر: شیر منبعی غنی از کلسیم می باشد که به تراکم استخوان‌های شما کمک زیادی می‌کند. در ضمن شیر، چربی قابل توجهی هم دارد که باعث افزایش وزن می‌گردد. روزانه ۱ الی ۲ لیوان شیر به همراه عسل و وانیل می‌تواند به اضافه وزن کمک زیادی نماید.

۳. برنج: یکی از بیشترین مواد تشکیل دهنده برنج، نشاسته می باشد که در بدن تبدیل به گلوکز می‌گردد. سپس به صورت کربوهیدرات در اطراف شکم ذخیره شده و باعث چاقی می‌شود.

۴. کره بادام‌زمینی: این کره بیشتر به ورزشکاران توصیه می‌گردد؛ چون به دلیل دارا بودن چربی بالا، انرژی بیشتری برای ادامه ورزش به آنها می‌دهد. همچنین باعث اضافه وزن در کسانی که ورزش نمی‌کنند، می‌شود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

۵. گوشت قرمز: گوشت قرمز بیشتر از گوشت سفید باعث افزایش وزن می‌گردد؛ ولی به دلیل تولید اسید اوریک در بدن توصیه نمی‌شود. شما می‌توانید در هفته ۲ الی ۳ وعده خود را به گوشت قرمز اختصاص دهید.

۶. میوه‌های خشک شده: میوه‌های خشک شده دارای قند بیشتری هستند و باعث افزایش وزن می‌گردند.

۷. سیب‌زمینی: سیب‌زمینی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای نشاسته می‌تواند به افزایش وزن کمک زیادی کند. سه روز در هفته، ۲ سیب زمینی سایز کوچک پس از ورزش توصیه می‌گردد.

۸. تخم‌مرغ کامل: شاید دیده باشید که ورزشکاران فقط سفیده تخم‌مرغ را می‌خورند. زرده تخم‌مرغ دارای کلسترول بالایی می باشد که یک عدد آن در روز نقش خوبی در روند افزایش وزن دارد.

۹. کاکائو تلخ و ماهی‌های روغنی مثل سالامون هم برای افزایش وزن سالم موثر می باشند.

منبع/ ایرنا زندگی

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده