خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بی‌تحرکی چه بلایی بر سر سلامتی ما می آورد؟

بی‌تحرکی چه بلایی بر سر سلامتی ما می آورد؟

بی‌تحرکی چه بلایی بر سر سلامتی ما می آورد؟

بی تحرکی باعث می‌شود میزان قند خون بالا برود و خطر مرگ در اثر بیماری‌ های قلبی عروقی بیشتر شود. حتی ورزش هم این تاثیر را از بین نمی برد.

بیماری های قلبی

نشستن به مدت طولانی با افزایش فشارخون و کلسترول در ارتباط است، دو عاملی که خطر بروز حمله قلبی را افزایش می دهد. در صورتی که فعالیت بدنی عملکرد رگ ها را بهبود بخشیده و موجب تنظیم ضربان قلب می گردد که موجب سریع تر شدن جریان خون در رگ ها می شود. در زمانی که فرد تحرک کمتری دارد بدن برای حفظ ضربان قلب بایستی فشار بیشتری به رگ ها وارد نماید.

ضعیف شدن استخوان ها

بی تحرکی، موجب از دست دادن مواد معدنی استخوان ها و کاهش توده استخوانی می شود. برای جبران این مسئله، غذاهای سرشار از کلسیم مثل شیر و اسفناج، و سرشار از ویتامین دی مثل تخم مرغ و ماهی سودمند هستند.

گردن درد

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

در صورتی که شما با کامپیوتر کار می کنید یا کار اداری زیادی دارید که باعث می شود ساعات بسیاری را پشت میز کار خود سپری کنید، احتمال اینکه در آخر روز در قسمت پشت و گردن احساس گرفتگی یا درد داشته باشید بسیار است.

عدم تمرکز

بیشتر از اندازه نشستن یک عارضه دیگر نیز به دنبال دارد و آن محدود شدن جریان خون به مغزتان است.

افسردگی

 تحقیقات نشان داده است زنان میانسالی که روزانه بیشتر از ۷ ساعت می نشینند، نسبت به افرادی که ۴ ساعت یا کمتر بی تحرک می باشند، بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار می گیرند. طبق نظر محققان نشستن طولانی مدت با افکار منفی و خطر ابتلا به بعضی بیماری های روانی از قبیل افسردگی همراه می باشد. در صرتی که یک پیاده روی ۳۰ دقیقه ای در روز می تواند نتیجه ای کاملا برعکس داشته باشد.

مشکلات انسولین

تنها یک روز بی حرکت ماندن می تواند به طرز چشمگیری موجب کاهش فعالیت انسولین و سخت شدن کنترل قند خون گردد. همین روند شخص را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار می دهد.

کمردرد

کم تحرکی ستون فقرات، موجب انعطاف پذیری کمتر آن شده و زمینه آسیب دیدگی ستون مهره ها را در نتیجه فعالیت های روزانه مثل بستن بند کفش مهیا می سازد. دیسک بین مهره ای ماده ای نرم می باشد که نشستن طولانی مدت موجب می شود به دیسک آسیب وارد شود.

درد پا

 موقعی که پاها شانس کشش و حرکت را ندارند، درد عضلات آغاز می گردد. محققان می گویند میان نشستن طولانی مدت و بروز استئوآرتریت رابطه هست. نداشتن فعالیت چاقی مفرط را به دنبال دارد و بالا رفتن وزن فشار بیشتری روی مفصل ها وارد خواهد کرد. از سوی دیگر ضعیف شدن عضله ها به دلیل کم تحرکی موجب می گردد موقع بلند شدن از روی صندلی از دست های خود کمک بگیرید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده