دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» روشهای موثر برای مقابله با بوی بد دهان

روشهای موثر برای مقابله با بوی بد دهان

روشهای موثر برای مقابله با بوی بد دهان

یقینا هیچ فردی دوست ندارد بوی ناخوشایند دهان را تجربه نماید. محصولات بهداشت دهان و دندان بسیاری مثل آدامس، دهان شویه و خمیر دندان برای مبارزه با بوی بد دهان در دسترس هست که می‌توانید امتحان نمایید. در ادامه مطلب به شما ۷ راه موثر نابودی باکتری‌های دهان و رفع بوی ناخوشایند آن را معرفی می کنیم.

۱. از دهان شویه‌ها و خوشبوکننده‌های نفس استفاده نمایید

برگ‌های نعنا در رفع بوی بد دهان اثر دارند و به دهان طراوت و تازگی می بخشند. ادویه‌هایی مثل میخک، هل و رازیانه هم در مقابله با بوی بد دهان خیلی عالی هستند.

جوش شیرین هم یکی دیگر از دهانشویه‌های طبیعی می باشد که به سادگی در دسترس می باشد.

چای تهیه شده با برگ شنبلیله در نابودی باکتری دهان و رفع بوی بد آن عالی می باشد. روزتان را با نوشیدن یک فنجان از این چای آغاز نمایید.

۲. روزانه حداقل ۲ لیتر آب بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و رفع بوی بد دهان فقط یکی از آنهاست. بزاق مانع رشد باکتری می شود و عملکرد خوب غدد بزاقی مستلزم وجود آب کافی می باشد. مصرف آب کافی جهت جلوگیری از رشد باکتری و رفع بوی بد دهان اهمیت بسیاری دارد. از مصرف آب میوه‌های شیرین در موقع شب اجتناب نمایید، چون می‌توانند موجب تجمع باکتری شوند.

۳. حواستان به آنچه می‌خورید، باشد

برخی از غذا‌ها بوی بد دهان را به دنبال دارند، لذا بهتر است از آن‌ها دوری نمایید. پیاز و سیر مهمترین مقصر ایجاد بوی بد دهان می باشند. به خاطر داشته باشید که پیاز را به طور کامل حذف نکنید، چون پژوهشها نشان می‌دهند که مصرف پیاز در حد متوسط ​​۴ گونه مختلف باکتری را که موجب پوسیدگی دندان و بیماری لثه می‌گردند نابود می کند.

۴. زبانتان را تمیز کنید

زبان شما می‌تواند جایی برای تولید باکتری‌های بدبو باشد. پس از مسواک زدن، از مسواکتان برای از بین بردن جرم روی زبان استفاده نمایید.

۵. استفاده از مسواک و نخ دندان

دندان‌هایتان را به مدت ۲ دقیقه، روزی دو دفعه مسواک بزنید و حداقل یک دفعه از نخ دندان استفاده نمایید. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به از میان بردن غذای محبوس شده و نابودی باکتری‌های عامل بوی بد دهان کمک می‌نماید.

۶. لثه‌ها را سالم نگه دارید

باکتری‌ها در شکاف پایه دندان جمع شده و بو تولید می‌کنند. بیماری‌های لثه هم بوی بد دهان را به دنبال دارند. جهت حفظ سلامتی لثه‌ها، از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده نمایید. همچنین، دیگر سیگار نکشید زیرا با مشکلات مربوط به لثه ارتباط دارد. حفظ سلامت لثه، عامل مهمی در برطرف کردن بوی بد دهان است.

۷. پوست پرتقال بجوید!

پوست مرکباتی مثل لیمو را شسته و بعد بجوید. این کار نه فقط موجب طراوت دهان می‌گردد بلکه اسید سیتریک موجود در آن غدد بزاقی را هم ترغیب می‌کند تا بزاق بیشتری تولید نمایند که به عنوان دفاع طبیعی دهان در مقابل بوی ناخوشایند و پوسیدگی دندان عمل می‌کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده