خرید از سراسر دنیا


» عادتهایی که ظاهرا سالم هستند ولی به چاقی منجر می‌شوند

عادتهایی که ظاهرا سالم هستند ولی به چاقی منجر می‌شوند

عادتهایی که ظاهرا سالم هستند ولی به چاقی منجر می‌شوند

بعضی عادتهای غذایی ظاهرا سالم، انتخاب ھای اشتباهی ھستند. بعضی از این عادتها که در صورت افراط نکردن در آنها چاقی و اضافه وزن پیدا نمی کنید، عبارت هستند از:

انتخاب غذاهای کم کالری و رژیمی

نوع بسته بندی این غذاها مقادیر بسیاری افزودنی دارند. دوم اینکه این نوع غذاھا، معمولا به اندازه کافی قدرت سیر کنندگی ندارند. بسیاری از اشخاص پس از خوردن این نوع مواد غذایی رژیمی، همچنان احساس گرسنگی دارند. خوب است که از غذاھای سالم و معمولی، استفاده کنیم و تنها کافی می باشد که اعتدال را رعایت نماییم.

افراط در مصرف غذاهای سالم

ھر ماده غذایی انرژی دارد و چنانچه در مصرف آن افراط شود، می تواند موجب اضافه وزن شود. (حتی اگر این ماده غذایی، سالم باشد). به عنوان مثال روغن زیتون از لحاظ مقدار توان چاق تفاوتی با سایر روغن ها ندارد.

اجتناب از وعده ھای اصلی غذایی

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

این کار موجب می گردد که بدن نسبت به سوزاندن انرژی از خود مقاومت نشان دهد و آنگونه که مورد انتظار ماست، انرژی نسوزانیم. نکته دوم اینکه احتمال پرخوری در وعده ھای بعدی برای تلافی گرسنگی ناشی از نخوردن وعده پیشین، افزایش می یابد. نکته سوم اینکه توان ما برای فعالیت بدنی کم می شود و ھر چقدر ھم که می خوریم، در عوض اینکه صرف فعالیت گردد، در بدن ما ذخیره می گردد. شمار وعده ھای غذایی تان را بیشتر نمایید و به جای آن، از حجم وعده ھای غدایی بکاهید.

شمارش دائم کالری دریافتی

پژوهشها نشان داده اند که حتی اگر در مصرف کالری، محدودیتی به وجود نیاید، باز ھم کسانی که مجبورند کالری مصرفی خود را بشمارند، به استرس مبتلا می شوند. استرس موجب افزایش ترشح ھورمون کورتیزول و سرانجام چاقی می گردد.

عدم مصرف چربی ھای سالم

شما بایستی حتما چربی ھای سالم مانند زیتون، آجیل و آووکادو و ... را در برنامه خود بگنجانید. تنها کافی است که اندازه مصرف را رعایت نمایید و افراط نکنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده