دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کاربردهای جالب نوشابه که به ذهن شما خطور نمی‌کند!

 کاربردهای جالب نوشابه که به ذهن شما خطور نمی‌کند!

 کاربردهای جالب نوشابه که به ذهن شما خطور نمی‌کند!

نوشابه با وجود زیانهایی که برای سلامتی انسان دارد مزایایی هم برای کاربرد‌های خانگی به دنبال دارد؛ لذا می‌شود از آن به عنوان محصول زیبایی و خانگی نیز استفاده نمود.

فر کردن مو‌ها

فسفریک اسید موجود در نوشابه باعث تقویت کوتیکول مو شده و موجب می‌شود تار‌های مو براق و اندکی موج‌دار به نظر بیایند. این نوشیدنی برای افرادی که دارای مو‌های خشک و شکننده هستند نیز خیلی مفید است. مو‌های خود را با نوشابه خیس نمایید و پس از ۵-۱۰ دقیقه آن‌ها را با شامپو بشویید.

 پاک کردن آدامس

اگر آدامس به موهای شما چسبید، دچار اضطراب نشوید. قدری نوشابه روی آدامس بریزید، و بگذارید چند دقیقه بماند. آنگاه آدامس را آرام و با احتیاط بردارید. شاید روند کار طول بکشد، ولی بهتر از کوتاه کردن موهایتان می باشد.

محافظت از محصولات کشاورزی در برابر آفات

کشاورزان هندی محصولاتشان را با نوشابه اسپری می‌کنند تا از آن‌ها در مقابل حشرات محافظت نماید. نوشابه مورچه‌های قرمز را که بدترین دشمنان آفات می باشند به خود جلب می‌کند. تنها قدری از نوشیدنی را در چندین ظرف بریزید، و آن‌ها را در جاهای گوناگون قرار دهید.

 تسکین درد

چنانچه دچار گزش آزار دهنده حشرات شده‌اید، یک پنبه آغشته به نوشابه را در محل آسیب‌دیده قرار دهید. خارش و سوزش به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند. این تاثیر به احتمال بسیار به خاطر کافئین است که دارای اثر بی‌حس کننده است.

نظافت سرویس بهداشتی

به کمک اسید فسفریک، نوشابه ناخالصی‌ها را خیلی خوب حل می‌کند. نوشابه را داخل دستشویی ریخته و صبر کنید چندین ساعت یا حتی یک شب بماند و آن گاه بشویید.

از بین بردن چربی

اسید‌ها و کافئین حلال‌های خوبی برای چربی می باشند به همین علت می‌شود از نوشابه برای شستن ظروف و سطوح آشپزخانه استفاده نمود. ظرفها را با نوشابه بپوشانید، صبر کنید چند ساعت بماند و آن وقت مطابق معمول بشویید.

 رفع بوی ناخوشایند

اگر چیزی بوی بنزین دارد، آن را پیش از شستن در مخلوط آب و نوشابه به نسبت یک به یک خیس بگذارید و آن وقت بشویید. این نوشیدنی به نابودی بوی ماهی و سایر بو‌های ناخوشایند هم کمک خواهد کرد.

 تمیز کردن سکه

سکه‌های لکه‌دار را در یک ظرف بگذارید و آن را با نوشابه پر نمایید. ۱۰- ۱۵ دقیقه صبر کنید، آن وقت ظرف را محکم تکان دهید. در آخر سکه‌ها را زیر آب شستشو دهید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده