دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» عوارضی که عادت پا روی پا انداختن به دنبال دارد

عوارضی که عادت پا روی پا انداختن به دنبال دارد

عوارضی که عادت پا روی پا انداختن به دنبال دارد

تمام ما شیوه مخصوص به خودمان را برای نشستن داریم و با آن حس راحتی داریم ولی صرف راحت بودن دلیل بر خوب بودن نیست. در واقع یکی از شایع ترین شیوه های نشستن یعنی پا روی پا انداختن می تواند آثار منفی بسیاری روی سلامتی بدن ما داشته باشد و این عادت را باید ترک نماییم. ما بایستی یاد بگیریم همواره صاف بنشینیم، چیزی که نه تنها برای بدن مفید است، بلکه اعتماد به نفس ما را نیز افزایش می دهد.

در ادامه می گوییم چرا بایستی عادت پا روی پا انداختن را ترک نماییم.

۱- ممکن است باعث فلج شدن عصب ها شود

هنگامی که مدت زیادی پاهای خود را روی هم می اندازید، امکان دارد دچار مشکلی به نام فلج عصب شوید. در این حالت قدرت بلند کردن پاهایتان را از دست داده، عضلات بی حس می گردند و ممکن است حتی به عصب نازک نئی خود آسیب وارد کنید.

۲- ممکن است فشار خون تان بالا رود

طبق یک پژوهش، زمانی که پاهای خود را از ناحیه ی زانو روی همدیگر می اندازیم فشار خون به مقذار چشمگیری افزایش می یابد که البته موقتی است. این تحقیق همچنین نشان داد موقعی که پاهای خود را از قسمت مچ روی همدیگر می گذاریم هیچ افزایشی در فشار خون رخ نمی دهد. با این وجود، توصیه می گردد اگر دارای فشار خون بالایی هستید، از انداختن پاهایتان بر روی یکدیگر خودداری نمایید.

۳- ممکن است باعث بد شکل شدن فرم بدن شود

طبق یک پژوهش، اگر هر روز بیشتر از ۳ ساعت را با پاهای روی هم انداخته سپری نمایید، این امر ممکن است موجب نامتوازن شدن شانه ها و لگن و خم شدن سر به سمت جلو شود. همچنین این کار ممکن است منجر به کج شدن ستون فقرات شود. بدشکلی فرم بدن به درد و خشکی عضلات منتهی می شود.

۴- ممکن است باعث درد در مفصل ها شود

پا روی پا انداختن نه تنها برای فرم بدن زیان آور است، بلکه می تواند موجب درد در مفصل ها نیز شود. این کار ممکن است به گردن، لگن، کمر و زانوها صدمه وارد نماید. به ویژه اگر از زانو درد رنج می برید بایستی از انداختن پاهای خود بر روی یکدیگر پرهیز نمایید.

۵- ممکن است باعث ورم کردن مچ پا در دوران بارداری شود

در دوران بارداری از انداختن پاهایتان بر روی همدیگر خودداری نمایید. برای بچه زیانی ندارد ولی امکان دارد موجب ورم کردن مچ پاها و گرفتگی پاها گردد. اگر دچار این مشکلات شدید بر روی زمین بنشینید و پاهایتان را دراز کنید یا بالا ببرید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده