خرید از سراسر دنیا


» عوامل سازنده اعتماد به نفس که از آنها غافل می شویم

 عوامل سازنده اعتماد به نفس که از آنها غافل می شویم

 عوامل سازنده اعتماد به نفس که از آنها غافل می شویم

نداشتن اعتماد به نفس به قدر کافی می‌تواند سلامت روان اشخاص را با خطر روبرو کند ولی با رعایت بعضی موارد می‌شود از بروز این آسیب‌ها جلوگیری نمود.

آیا شما شخصی با اعتماد به نفس هستید که معتقد است می‌تواند هر کاری را انجام دهد، یا لازم است اندکی اعتماد به نفس‌ خود را تقویت نمایید؟ اگر به خودتان اعتماد ندارید، سلامت روان‌ شما آسیب خواهد دید. در ادامه مطلب ۸ عامل سازنده اعتماد به نفس را مشاهده می کنید که نادیده گرفته می‌شوند.

 اهداف خود را مشخص نمایید

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

قصد دارید با زندگی خود چکار کنید؟ خودتان را طی یک، پنج یا حتی ده سال آینده چگونه می‌بینید؟ یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کننده اعتماد به نفس تعیین هدف می باشد. زمانی که دیگر به اشتباهات زندگی‌ خود نگاه نکنید و روی آنچه درست می باشد تمرکز نمایید، سطح اعتماد به نفس‌ شما تغییر خواهد کرد.

 خودتان را با افراد مثبت محاصره نمایید

تاثیر حلقه اطراف شما روی اعتماد به نفس‌تان زیاد می باشد. داشتن یک سیستم پشتیبانی همواره لازم است. اشخاص مثبت افرادی هستند که می‌توانند نیمه پر لیوان را مشاهده کنند. آن‌ها می‌توانند به شما کمک نمایند حتی در تاریک‌ترین شرایط زندگی‌ خود نور را مشاهده کنید.

 دست از قیاس خود با دیگران بردارید

بیاموزید شاکر چیز‌هایی باشید که در زندگی دارید و خود را با بقیه قیاس نکنید. شبکه‌های اجتماعی یک مفهوم انحرافی از واقعیت را به مردم می‌دهند. افراد در رسانه‌ها بهترین عکس‌های‌ خود را پست می‌کنند ولی به هیچ وجه مشکلات زندگی‌ خود را نشان نمی‌دهند.

صادق باشید چند بار یکی از آن پست‌ها را مشاهده کرده اید و احساس بدی نسبت به خود پیدا کرده‌اید. یکی از عوامل سازنده اعتماد به نفس این می باشد که بیاموزید برای داشته‌های‌ خود شاکر باشید.

دست به کار شوید

چرا نخستین قدم دشوارترین مرحله است؟ بعضا می‌دانید که چه کاری می‌خواهید بکنید، ولی اعتماد به نفس لازم برای برداشتن گام نخست را ندارید. تفاوت میان افرادی که موفق می باشند و افرادی که به موفقیت نمی‌رسند، این است که یکی از منطقه راحتی خود خارج شده و دیگری نه.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش به تناسب اندام و متعاقبا داشتن احساس خوب نسبت به خود می انجامد. به علاوه، زمانی که ورزش می‌کنید، بدنتان انتقال‌دهنده‌های عصبی حیاتی درون مغز را تقویت می‌کند. این مواد شیمیایی مثل سروتونین و دوپامین به شما کمک می‌کند تا احساس خوبی داشته باشید و استرس تان کم شود.

به ظاهر خود برسید

معمولا چگونه لباس می‌پوشید؟ آیا همچون شخصی با اعتماد به نفس و آماده برای مقابله با هر سختی به نظر می‌رسید یا فردی که هر چه دستش آمده پوشیده است و از خانه خارج گردیده است؟ ظاهر شما یعنی همه چیز.

زود از خواب بیدار شوید، دوش بگیرید و لباس خوب بپوشید. زمانی که خوب به نظر می‌آیید، احساس خوبی خواهید داشت. عامل سازنده اعتماد به نفس می‌تواند به آسانی تغییر شکل ظاهری شما باشد که یک تفکر مثبت را منعکس می نماید.

زبان بدن‌ خود را اصلاح نمایید

آیا می‌دانید زبان بدن شما خیلی رساتر از کلمات‌ شما حرف می‌زند؟ فردی که دارای اعتماد به نفس پایینی است، حالت بدنی مناسبی ندارد، سر خود را پایین آویزان نگه می‌دارد گویی که عزیزترین دوست خود را از دست داده‌ است.

اما فردی که اعتماد به نفس دارد سر خود را بالا نگه می دارد و به گونه ای رفتار می‌کند که گویی مالک دنیا است. حالت بدن‌ خود را عوض کنید و ببینید روحیه و سطح اعتماد به نفس‌ شما تا چه اندازه بهتر خواهد شد. این یک عامل سازنده اعتماد به نفس می باشد.

 اعتماد به نفس را جعل کنید تا هنگامی که واقعی شود

تنها به این علت که از عزت نفس پایینی برخوردار هستید و اعتماد به نفس ندارید به این معنا نیست که باید احساستان را به جهان نشان دهید.

باز هم به ظاهر خود برسید و برای موفقیت آماده گردید. اطمینان پیدا کنید که خود را با اشخاص مثبت محاصره می‌کنید و به زندگی بقیه حسادت نمی‌کنید. زمانی که خود را برای پیروزی مهیا می‌کنید، حتی اگر احساس آن را نداشته باشید، آن را جعل می‌کنید تا به نقطه‌ای برسید که باورش نمایید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده