خرید از سراسر دنیا


» چطور به اشخاص افسرده کمک نماییم؟

 چطور به اشخاص افسرده کمک نماییم؟

 چطور به اشخاص افسرده کمک نماییم؟

خیلی از اشخاص در جامعه مدرن با مشکلاتی مثل افسردگی مواجه می‌شوند، ولی گاهی بعضی برخورد‌های اطرافیان موجب می‌شود روند افسردگی اشخاص تشدید گردد.

این خیلی مهم می باشد که بدانیم چطور می‌توانیم به اشخاص افسرده کمک نماییم. گاهی اوقات ما ناخواسته حالات روانی اشخاص افسرده را بدتر می‌کنیم، ولی چطور به این اشخاص کمک کنیم و همدلی نشان دهیم؟

پشتیبانی کنید

برای اشخاص افسرده خیلی مهم است که از آن‌ها پشتیبانی نمایید. این پشتیبانی می‌تواند شامل رفتار‌های حمایتی باشد، می‌تواند شامل دعوت به قدم زدن باشد و حتی مواردی خیلی ساده‌تر مثل پرسیدن حال و احوال فرد را هم شامل شود.

فقط گوش کنید

موقعی که یک دوست یا یکی از اعضای خانواده در تلاش است با افسردگی مبارزه نماید احتیاجی به نصیحت، تذکر یا برخورد‌های تند بقیه ندارد، این اشخاص مایل هستند شنیده شوند. در حقیقت بهترین کار از طرف شما گوش دادن به حرفهای آنان و هم حسی است. اجازه دهید شخص مذکور دقایقی را با آرامش با شما صحبت نماید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

متوجه باشید که "نمی دانید چه احساسی دارند"

افسردگی مترادف با غم و اندوه نمی باشد. روانشناس آمریکایی، سوزان فلچر می‌گوید: اکثر اشخاصی که از افسردگی رنج می‌برند، در توصیف شرایط روانی خود ناتوان هستند. در نتیجه، خیلی از اوقات دوستان آنها تلاش می‌کنند با گفتن اینکه می‌دانند چه احساسی دارند احساس بهتری در افسردگان ایجاد نمایند. ولی این موجب می‌شود اشخاص مبتلا به افسردگی بیشتر احساس تنهایی نمایند.

در تماس باشید

خیلی لازم نیست که با دوستی که با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند در تماس مستقیم باشید و حتی امکان دارد او را معذب کنید، ولی تلاش کنید گاه به گاه به شخص مبتلا به افسردگی پیام دهید، حالش را بپرسید، از کلمات و عبارات امیدبخش استفاده نمایید و تلاش کنید نشان دهید به او فکر می‌کنید.

به موفقیت‌های آن‌ها افتخار کنید

اگر دوست شما برای انجام فعالیت‌های بزرگ خیلی آماده نمی باشد، روی چیز‌های کوچک تمرکز نمایید و موقعی که دوست افسرده شما یک دستاورد داشت (حتی کوچک) وی را تشویق نمایید و تلاش کنید اعتماد به نفس او را تقویت نمایید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده