دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چند راهکار ساده برای رفع و درمان بوی بد دهان

چند راهکار ساده برای رفع و درمان بوی بد دهان

چند راهکار ساده برای رفع و درمان بوی بد دهان

یقینا هیچ فردی دوست ندارد بوی بد دهان را تجربه نماید. محصولات بهداشت دهان و دندان فراوانی مثل آدامس، دهان شویه و خمیر دندان جهت مبارزه با بوی بد دهان وجود دارد که می‌توانید امتحان نمایید.

توصیه می کنیم که پیش از هزینه کردن برای خرید محصولات این گزارش را مطالعه کنید. در ادامه مطلب ۷ روش موثر کشتن باکتری‌های دهان و رفع بوی بد دهان معرفی شده است.

۱. از دهان شویه‌ها و خوشبوکننده‌های نفس استفاده کنید

برگ‌های نعنا به رفع بوی بد دهان کمک کرده و موجب طراوت و تازگی دهان می‌گردند. ادویه‌هایی مثل میخک، هل و رازیانه هم در مبارزه با بوی دهان خیلی خوب هستند.

جوش شیرین یکی دیگر از دهانشویه‌های طبیعی می باشد که به سادگی در دسترس است. کافی است یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنید و از آن برای شستشوی دهان استفاده نمایید. همچنین می‌توانید مسواک مرطوب را به جوش شیرین آغشته نمایید و از آن برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده نمایید.

چای درست شده با برگ شنبلیله برای کشتن باکتری دهان و رفع بوی بد دهان عالی می باشد. روزتان را با نوشیدن یک فنجان از این چای آغاز نمایید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

۲. روزانه حداقل ۲ لیتر آب بنوشید

هیدراته نگه داشتن بدن فواید بسیاری برای سلامتی دارد و رفع بوی بد دهان فقط یکی از آنها می باشد. بزاق از رشد باکتری جلوگیری کرده و عملکرد موثر غدد بزاقی مستلزم وجود آب کافی می باشد. نوشیدن آب کافی جهت جلوگیری از رشد باکتری و رفع بوی بد دهان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. از مصرف آب میوه‌های شیرین موقع شب پرهیز نمایید، چون می‌توانند موجب تجمع باکتری شوند.

۳. حواستان به آنچه می‌خورید، باشد

برخی از غذا‌ها موجب بوی بد دهان می‌شوند، پس بهتر است از آن‌ها پرهیز نمایید. پیاز و سیر بزرگ‌ترین مقصر ایجاد بوی بد دهان می باشند. به خاطر داشته باشید که پیاز را کاملاً حذف نکنید، چون تحقیقات نشان داده اند که مصرف پیاز در حد متوسط ​​۴ گونه مختلف باکتری را که موجب پوسیدگی دندان و بیماری لثه می‌شوند از بین می‌برد.

اگر گرسنه هستید، سیب یا مقداری ماست میل کنید. سیب حاوی پکتین می باشد که به عنوان محرک تولید بزاق شناخته شده‌ است، در حالی که باکتری‌های فعال در ماست به نابود کردن باکتری‌های بد دهان و رفع بوی بد دهان کمک می‌کند.

۴. زبانتان را تمیز کنید

زبان شما می‌تواند محل تولید باکتری‌های بدبو باشد. پس از مسواک زدن، از مسواک خود برای از میان بردن جرم روی زبان استفاده نمایید.

۵. استفاده از مسواک و نخ دندان

دندان‌های ‌خود را به مدت ۲ دقیقه، روزی دو دفعه مسواک بزنید و حداقل یک بار از نخ دندان استفاده نمایید. مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به از میان بردن غذای محبوس شده و کشتن باکتری‌های عامل بوی بد دهان کمک می‌نماید.

۶. لثه‌ها را سالم نگه دارید

باکتری‌ها در شکاف پایه دندان جمع می‌گردند و بو تولید می‌کنند. بیماری‌های لثه هم موجب بوی بد دهان می‌شوند. جهت سالم نگه داشتن لثه‌ها، خمیر دندان حاوی فلوراید انتخاب نمایید. همچنین، مصرف سیگار را ترک کنید زیرا با مشکلات مربوط به لثه مرتبط می باشد. حفظ سلامت لثه، عامل مهمی در رفع بوی بد دهان است.

۷. پوست پرتقال بجوید!

پوست مرکباتی مثل لیمو را شسته و بعد بجوید. این کار نه تنها موجب طراوت دهان می‌شود بلکه اسید سیتریک موجود در آن غدد بزاقی را هم ترغیب می‌کند تا بزاق بیشتری تولید نمایند که به عنوان دفاع طبیعی دهان در مقابل بوی بد و پوسیدگی دندان عمل می‌کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده