ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مضرات و خطرات استفاده از هدفون برای مدت طولانی

مضرات و خطرات استفاده از هدفون برای مدت طولانی

مضرات و خطرات استفاده از هدفون برای مدت طولانی

پزشکان یک قانون ۶۰-۶۰ برای ایمنی استفاده از هدفون دارند که معنی آن ۶۰ درصد صدا برای هر ۶۰ دقیقه گوش دادن است که از دید آن ها خطری برای گوش ندارد. زمانی که این قانون را می شکنیم امکان دارد احساس سرگیجه و حال بهم خوردن کنیم و در ادامه حتی به مشکل خواب دچار گردیم. این ها فقط چند مورد از مضرات استفاده از هدفون به مدت طولانی و دفعات زیاد خواهد بود. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با زیانها و خطرات استفاده غلط از هدفون برای سلامتی گوش و به طور کلی بدن انسان آشنا نماییم.

۱- سردرد فشاری

اشخاصی که به مدت طولانی از هدفون استفاده می کنند امکان دارد سر خود را تحت فشاری قرار دهند که در حالت طبیعی قرار نیست اتفاق بیفتد. در نتیجه سر و گوش داخلی تحت فشار واقع شده و ما را مبتلا به سردرد می کند. پوشیدن هدفون می تواند میگرن را هم تشدید نماید.

۲- مشکل در شنوایی

بر طبق تحقیقات علمی، اکثر اشخاص بین ۳۰ تا ۴۰ سال بایستی صداهای با قدرت ۱۷ کیلوهرتز را بشنوند و این به آن معنا می باشد که صدای نزدیک شدن یک پشه به خود را بشنوند. ولی حقیقت این است که هر روزه تعداد زیادی از اشخاص جوان این صدا را نمی شنوند. نکته دیگر اینکه همه ما در زمان تولد بیشتر از ۱۵,۰۰۰ سلول شنوایی داریم ولی موقعی که یکی از آن ها را از دست بدهیم امکان بازگشت یا جایگزینی آن وجود ندارد. دانشمندان از بین رفتن سلول های شنوایی را به استفاده بیشتر از اندازه از هدفون نسبت می دهند.

۳- امکان گرفتگی گوش

تجمع و انباشت جرم گوش با گذاشتن طولانی مدت هدفون اتفاق می افتد، چون هدفون مانع از بیرون آمدن جرم گوش به شکل طبیعی از کانال های گوش می شود. بدین ترتیب امکان دارد مسیر گوش بسته شده که به عفونت گوش منجر می شود. علاوه بر این هدفون ها می توانند جرم را به کانال های داخلی گوش انتقال دهند که گوش درد و سرگیجه را به دنبال خواهد داشت.

۴- سرگیجه

سرگیجه (Vertigo) یک حس چرخش در سر همراه با از دست دادن تعادل می باشد، یک حالت توهمی که در واقع وجود ندارد. این حالت معمولاً با حالت تهوع و احساس زمین خوردن و از دست دادن تعادل همراه می باشد. این حالت موقعی اتفاق می افتد که راه گوش توسط ایربادهای ایزوله کننده صدا کاملاً کیپ می شوند. یک علت دیگر گوش دادن به موسیقی با صدای بلند است. زمانی که هدفون در گوش می گذاریم، اعصاب گوش درونی تحریک می شود و یک نوع فشار غیرطبیعی و غیرمعمول در درون گوش ایجاد می شود.

۵- شنیدن صداهای غیرواقعی

اگر در استفاده از هدفون افراط نمایید امکان دارد به حالت ناخوشایند زنگ زدن گوش مبتلا شوید. در این حالت امکان دارد صدای جیرینگ جیرینگ، غرش یا صداهای غیرواقعی دیگری در گوش خود بشنوید حتی اگر در حال استراحت کردن در یک مکان خیلی ساکت و آرام باشید. این حالت هیچ درمانی ندارد ولی می شود با کاهش مدت زمان استفاده از هدفون از وقوع آن جلوگیری نمود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

۶- مشکلات پوستی و آکنه

طبق نظر پزشکان، افرادی که به شکل دائم از هدفون های بزرگ که روی تمام گوش قرار می گیرند استفاده می کنند، به خصوص در سر کار که با عرق کردن همراه می باشد، شرایط رشد و نمو هزاران باکتری مضر را در قسمت گوش خود مهیا می کنند. این موضوع امکان دارد به آکنه و عفونت های پوستی منجر گردد. اضافه بر این، چنانچه از هدفون های کوچک استفاده می کنید که داخل گوش قرار می گیرند، روغن تولید شده توسط گوش شما انباشته می شود و زیستگاه مناسبی برای رشد باکتری ها ایجاد می نماید که با جوش زدن درون گوش همراه می شود.


تگ ها :   سلامتی هدفون گوش

بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده