بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» مهمترین مواد غذایی که با افزایش سن باید بیشتر مصرف نمایید

مهمترین مواد غذایی که با افزایش سن باید بیشتر مصرف نمایید

مهمترین مواد غذایی که با افزایش سن باید بیشتر مصرف نمایید

با بالا رفتن سن بدن در مقابل بیماری‌ها آسیب پذیرتر می گردد. به همین خاطر متخصصان تاکید می کنند رژیم غذایی اشخاص با افزایش سن باید غنی‌تر شود و همچنین از حجم مواد غذایی ناسالم کم شود.

مهمترین مواد غذایی که با افزایش سن بایستی نسبت به افزایش مصرف آن توجه خاصی داشته باشید، شامل موارد زیر می‌گردد:

۱- کلسیم

با بالا رفتن سن، میزان از دست دادن مواد معدنی بدن ما از میزان جذب آن پیشی می‌گیرد. به همین علت پوکی استخوان رایج‌ترین بیماری می باشد که با کهولت سن به سراغ فرد می‌آید. به ویژه زنان بعد از دوره یائسگی در خطر بیشتری در مبتلا شدن به پوکی استخوان قرار دارند. کلسیم به کارکرد درست عضلات، عصب ها، سلول ها، و رگ‌های خونی کمک می‌نماید.

۲- ویتامین B۱۲

این ویتامین به ساخت سلول‌های خونی و عصبی کمک خواهد کرد. اشخاص به شکل طبیعی می‌توانند ویتامین B۱۲ را از طریق مصرف گوشت، ماهی، تخم مرغ، و لبنیات کسب نمایند. کاهش وزن، عمل جراحی و مصرف بعضی دارو‌ها می‌تواند موجب کمبود این ویتامین در بدن شود.

۳- ویتامین D

ویتامین D روند جذب کلسیم را آسان کرده و به شکل غیرمستقیم مانع از پوکی استخوان می‌شود. همچنین این ویتامین در کارکرد درست عضلات، اعصاب و سیستم ایمنی بدن ضروری می باشد. بدن می‌تواند نور خورشید را به ویتامین D تبدیل نماید، ولی با افزایش سن توانایی بدن برای تبدیل نور آفتاب به این ویتامین کاهش پیدا می کند.

۴- منیزیم

منیزیم یکی از مواد معدنی خیلی پرکاربرد در بدن می باشد. این ماده به بدن جهت ساخت پروتئین و استخوان کمک می‌نماید. همچنین منیزیم در ثبات سطح قند خون تاثیر گذار می باشد. از این رو، اشخاص مبتلا به دیابت بایستی در مصرف مواد غذایی حاوی آن اهتمام خاصی داشته باشند. غلات، دانه‌ها و سبزی‌ها دارای سطح مناسبی از منیزیم می باشند. مصرف بعضی دارو‌ها و نیز بیماری‌های مزمن بلند مدت می‌تواند موجب کاهش منیزیم بدن در اشخاص کهنسال شود.

از دیگر مواد ضروری برای اشخاص مسن می‌شود به ویتامین B۱۲، پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های مفید دستگاه گوارش)، اسید چرب امگا ۳، روی، سلنیوم، پتاسیم، فولات، و فیبر اشاره نمود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده