بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آشنایی با بهترین مواد غذایی برای داشتن مژه‌هایی بلند و زیبا

 آشنایی با بهترین مواد غذایی برای داشتن مژه‌هایی بلند و زیبا

 آشنایی با بهترین مواد غذایی برای داشتن مژه‌هایی بلند و زیبا

از قدیم داشتن مژه‌هایی بلند و زیبا یکی از معیار‌های زیبایی صورت به حساب می‌آمده است. با این وجود، مژه‌ها هم مثل موی سر نیاز به توجه و رسیدگی دارند. هر چند امروزه استفاده از مژه‌های مصنوعی متداول می باشد، ولی متخصصان تاکید می کنند می‌شود با مصرف بعضی مواد غذایی از مژگانی طبیعی و زیبا بهره مند شد. در ادامه به شما بهترین مواد غذایی برای این منظور را معرفی می کنیم:

۱- ماهی سالمون

در کنار خواص بی مانند ماهی سالمون مثل کمک به سلامت قلب، تسهیل روند کاهش وزن، بهبود عملکرد مغز، تقویت استخوان ها و تقویت بینایی؛ خوردن این ماهی می‌تواند به داشتن مژه‌هایی جذاب و بلند در زنان کمک نماید.

در حقیقت اسید چرب امگا ۳ موجود در ماهی به تقویت فولیکول‌های مژه‌ها و موی سر کمک می‌نماید. پروتئین ماهی و همچنین روغن آن می‌تواند سلامت مژه‌های شما را تضمین نماید.

۲- گوشت گاو

در کنار طعم عالی گوشت گاو، این گوشت حاوی ترکیباتی می باشد که به محکم شدن ریشه‌های مژه‌ها کمک می‌نماید. گوشت گاو یکی از منابع ویتامین خانواده B، روی، و پروتئین می باشد که هر سه به بلندی و ضخامت مژه‌هایتان کمک می‌نمایند.

۳- تخم مرغ

تخم مرغ یکی از منابع سرشار از بیوتین است که موجب تقویت ریشه‌ مژه‌ها و همچنین رشد آن‌ها می‌شود. کمبود بیوتین یکی از علل اصلی ریزش مو و مژه‌ها به حساب می‌آید. از آنجا که تخم مرغ را می‌شود به سادگی به رژیم غذایی اضافه کرد، بهتر است مصرف آن را برای تقویت مژه‌های خود از یاد نبرید.

۴- آجیل

آجیل که شامل طیف وسیعی از مواد غذایی مغذی مثل گردو، بادام، بادام هندی، فندق، پسته و ... می‌شود، یکی از منابع سرشار از اسید چرب امگا ۳ است. همان گونه که قبلا ذکر شد، امگا ۳ برای سلامتی و شادابی پوست و مو خیلی حیاتی می باشد. همچنین آمینو اسید اِل آرژنین به فراوانی در آجیل‌ها دیده می‌شود که بهترین راهکار جهت جلوگیری از ریزش موی سر و مژه‌ها می باشد.

از دیگر مواد غذایی مفید به منظور داشتن مژه‌هایی سالم و بلند می‌شود به حبوبات، اسفناج، سیب زمینی شیرین و آووکادو اشاره نمود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده