خرید از سراسر دنیا


» عادات نادرست صبحگاهی که جلوی کاهش وزن را می گیرند

عادات نادرست صبحگاهی که جلوی کاهش وزن را می گیرند

عادات نادرست صبحگاهی که جلوی کاهش وزن را می گیرند

۱- صبحانه مفصل نمی خوریم

موقع خوردن غذا از آنچه که می خوریم خیلی مهم تر می باشد. دانشمندان اثبات نمودند به منظور ثابت نگه داشتن وزن، رژیم غذایی ای که در آن صبحانه مفصل و شام سبک باشد خیلی مؤثرتر از رژیم غذایی ای می باشد که بر اساس میان وعده های مکرر و سبک باشد.

دلیل این مسأله این است که سرعت سوخت و ساز بدن در اوقات گوناگون روز متفاوت می باشد. نتیجه ی اصلی که دانشمندان به آن دست یافتند این می باشد که هرگز نباید از خوردن صبحانه ی پر کالری خودداری نمایید. مقدار ناهار بایستی متوسط و شام بایستی سبک باشد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

۲- در آفتاب قدم نمی زنیم

نور خورشید به معنای حقیقی کلمه چربی ها را آب می کند؛ لااقل بافت چربی سفید را. محققان دانشگاه آلبرتای کانادا آزمایشی کردند که اثبات نمود میزان لیپیدهای بدن در معرض نور خورشید کاهش پیدا می کند.

این کشف تا حدودی دلیل بالا رفتن وزن اشخاص در فصل زمستان که آفتاب کمتری دارد را توضیح می دهد. به یاد داشته باشید که حضور زیاد در آفتاب نیز کار صحیحی نمی باشد و همیشه باید از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.

۳- بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب نمی خوریم

به گفته ی دانشمندان ۵۵ تا ۶۰ درصد بدن یک شخص بزرگسال از آب تشکیل شده، لذا نوشیدن یک لیوان آب پس از بیدار شدن از خواب حقیقتا کمک کننده می باشد. نوشیدن آب موجب افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می گردد، امری که ریسک چاقی را کاهش می دهد. این کار به دفع سموم بدن نیز کمک می نماید.

۴- ورزش نمی کنیم

ورزش صبحگاهی سوا از مزایای آشکارش از جهت کالری سوزی و افزایش سرعت سوخت و ساز بدن، می تواند به کاهش اشتها نیز کمک نماید. محققان در پژوهشی فهمیدند افرادی که عادت دارند قبل از صبحانه ورزش نمایند در طول روز غذای کمتری می خورند.

دلیل این مسأله احتمالاً اثر «بیدار کننده» ی ورزش کردن می باشد. افرادی که صبح ها ورزش نمی کنند تلاش می کنند با خوردن مواد غذایی اضطراب بیدار شدن را کاهش دهند. به علاوه، دانشمندان فهمیدند برای کاهش وزن، ورزش کردن در موقع گرسنگی مؤثرتر می باشد تا ورزش در طول روز.

۵- خوراکی های لذیذ را برای ناهار یا شام نگه می داریم

اگر نمی توانید در مقابل خوردن شیرینی مقاومت نمایید، این کار را صبح ها انجام دهید. این نتیجه ی دیگری می باشد که دانشمندان در تحقیقات خود به آن پی بردند. اگر صبح شیرینی بخورید بیشتر لاغر می شوید تا اینکه شب این کار را انجام دهید.

۶- صبح ها اخبار را چک می کنیم

ترس و رنج ناشی از مطالعه اخبار صبحگاهی می تواند حقیقتا تأثیری منفی بر سلامتی ما داشته باشد. این مسأله به خصوص هنگامی صدق می کند که کمبود خواب مزمن داشته باشید. دلیل این مسأله آن است که اضطراب طولانی مدت موجب می شود سلول های بنیادی تبدیل به سلول های چربی شوند.

اضطراب موجب می شود بدن هورمون هایی تولید نماید که به بدن کمک می نمایند خود را با شرایط جدید مطابقت دهد. چنانچه اضطراب کوتاه مدت باشد، سلول های چربی جدیدی در بدن شکل نمی گیرد. چنانچه اضطراب طولانی شود، مکانیسم «ذخیره کالری» در بدن آغاز به کار می کند و حتی اگر غذای خود را کم نماییم، تا موقعی که موقعیت اضطراب آور به انتها نرسد قادر به کاهش وزن نخواهیم بود.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده