خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» زیان آورترین مواد غذایی برای سلامت استخوان‌ها

 زیان آورترین مواد غذایی برای سلامت استخوان‌ها

 زیان آورترین مواد غذایی برای سلامت استخوان‌ها

در حال حاضر بیماری‌های مرتبط با استخوان مثل پوکی استخوان خیلی شایع می باشد. فقط در آمریکا پیش‌بینی می‌شود یک شخص از هر دو نفر بالای ۵۰ سال یا مبتلا به پوکی استخوان شده و یا در معرض خطر ابتلا به آن قرار دارد. خطر مبتلا شدن به پوکی استخوان با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود. همچنین از آنجا که این بیماری رابطه مستقیمی با سبک زندگی و رژیم غذایی دارد، اشخاص بایستی نسبت به این مسئله آگاهی لازم را داشته باشند. از مهمترین مواد غذایی مضر برای سلامت استخوان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- غذا‌های شور

به هر مقدار که از رژیم غذایی شور تبعیت نمایید، بدن کلسیم بیشتری از دست می‌دهد. این مسئله به این معنا می باشد که مصرف نمک سلامت استخوان‌های شما را به خطر می‌اندازد. از مهمترین مواد غذایی حاوی نمک می‌شود به نان، پنیر، چیپس و پفک، و فرآورده‌های گوشتی اشاره نمود. توصیه نمی‌شود که مصرف نمک را به صفر برسانید، ولی نبایستی میزان مصرف روزانه سدیم از ۲ گرم بالاتر رود.

۲- نوشیدنی‌های الکلی

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

نوشیدنی‌های الکلی بدترین عوارض را برای استخوان‌ها دارند. علاوه بر صدمه هایی که الکل به بافت استخوان‌ها وارد می‌نماید، تحقیقات نشان داده مصرف این نوشیدنی‌ها در فرآیند جذب کلسیم اختلال ایجاد می‌نماید.

۳- خوردن غلات با شیر

هر چند خوردن غلات صبحانه با شیر سالم به نظر می‌رسد، ولی تحقیقات نشان داده است این کار موجب کاهش جذب کلسیم موجود در مواد غذایی می‌شود. بهتر است این مواد غذایی را به شکل مجزا و با فاصله زمانی مصرف نمایید.

۴- نوشیدنی‌های گازدار و دارای کافئین

افراط در مصرف نوشیدنی‌های گازدار مثل نوشابه می‌تواند به بافت استخوان صدمه وارد نماید. تحقیقات گوناگون حاکی از وجود ترکیبات فسفر و کافئین در نوشابه‌ها می باشد. همچنین بقیه نوشیدنی‌های دارای کافئین مثل چای و قهوه برای سلامت استخوان‌ها سودمند نیستند. متخصصان تغذیه تاکید می کنند علاوه بر خاصیت بد این نوشیدنی ها، خیلی از افراد آن‌ها را جایگزین شیر می‌نمایند و در نتیجه کلسیم کمتری را در رژیم غذایی خود قرار می‌دهند.

از سایر مواردی که برای سلامت استخوان‌ها زیان آور است می‌شود به استعمال دخانیات، بی تحرکی و ورزش نکردن، مصرف دارو‌هایی مثل کورتون و کاهش وزن ناگهانی اشاره نمود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده