دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» خواص مهم هندوانه برای سلامتی بدن

 خواص مهم هندوانه برای سلامتی بدن

 خواص مهم هندوانه برای سلامتی بدن

یکی از میوه‌های لذیذ و آبدار هندوانه می باشد. این میوه اصالتاً متعلق به آفریقای جنوبی می باشد و از این کشور به بقیه نقاط دنیا منتقل گردیده است. در حال حاضر چین بزرگترین پرورش دهنده هندوانه در دنیا به حساب می‌آید.

پژوهشها نشان داده است هندوانه مملوء از پتاسیم، و ویتامین‌های A، C، و ویتامین‌های خانواده B می باشد. این میوه دارای آنتی اکسیدانی به نام لیکوپین می باشد که موجب سرخ رنگ شدن این میوه می‌گردد.

تحقیقات گوناگون نشان داده است آنتی اکسیدان لیکوپین می‌تواند خطر سکته مغزی را کاهش دهد و سطح فشار خون را پایین بیاورد. هر چند هندوانه به اندازه بقیه میوه‌ها دارای فیبر نمی باشد، ولی به علت کالری و چربی پایین و مملوء از آب بودن، برای کارکرد خوب دستگاه گوارش مناسب می باشد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

طبق تحقیقات انجام شده مصرف یک قاچ هندوانه در روز از افزایش کلسترول بد خون جلوگیری خواهد کرد. همین موضوع می‌تواند سلامت قلب را تضمین نموده و از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری نماید.

دانشمندان در مطالعات خود فهمیدند لیکوپین موجود در هندوانه دارای خاصیت ضدالتهابی است. پژوهشگران می‌گویند لیکوپین حتی بهتر از بتاکاروتن می‌تواند موجب درمان التهاب گردد. تحقیقات دیگر نیز نشان داده است این آنتی اکسیدان در مبارزه با سرطان خیلی کارآمد می باشد. دانشمندان دانشگاه شیکاگو اظهار می کنند مصرف دو قاچ هندوانه دارای ۲۰ میلی گرم لیکوپین می باشد که می‌تواند خطر خیلی از سرطان‌ها به ویژه سرطان پروستات در آقایان را کاهش دهد.

یکی دیگر از خواص عالی هندوانه مربوط به ورزشکاران است. اگر بعد از انجام فعالیت ورزشی دچار درد عضلانی شده اید، مصرف هندوانه می‌تواند به تسکین درد شما کمک نماید. به علت آمینو اسید موجود در این میوه، بدن می‌تواند به آرامش پس از ورزش دست پیدا کند.

سوزش سر معده یکی از مشکلاتی می باشد که در زنان باردار شایع می باشد. این زنان می‌توانند در طول بارداری از هندوانه استفاده نمایند. این میوه می‌تواند به مقدار قابل توجهی مشکل سوزش سر معده را حل نماید. مواد معدنی موجود در هندوانه نیز می‌تواند به جلوگیری از انقباض عضلات در سه ماهه پایانی بارداری کمک نماید.

از دیگر خواص هندوانه برای سلامت بدن می‌شود به جلوگیری از ابتلا به آسم یا وقوع حملات آسمی اشاره نمود. همچنین سیترولین، که یک آمینو اسید در هندوانه می باشد، می‌تواند در تنظیم فشار خون اشخاص موثر باشد. ویتامین C هندوانه در ساخت کلاژن خیلی ضروری می باشد و همین امر می‌تواند موجب شادابی و نشاط پوست و موی اشخاص گردد.

کمک به کاهش وزن، تقویت استخوان ها، بهبود عملکرد کلیه، تقویت سیستم ایمنی، کمک به درمان دیابت، جلوگیری از آسیب به سلول ها، تقویت سلامت لثه ها و افزایش سطح انرژی در دسترس بدن از جمله بقیه خواصی می باشد که این میوه شیرین و خوش طعم داراست.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده